הרב לאו מול תלמידי בית ספר חופים. צילום: דוברות מוא"ז חוף אשקלון

חוף אשקלון: הרב הראשי לישראל ביקר בבתי הספר ביד מרדכי

רגע לפני יום כיפור הגיע הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לקיבוץ יד מרדכי. הרב השיב על שאלות תלמידים ותקע בשופר. לשאלת תלמידים האם הוא בעד גיוס לצה"ל שלף הרב את תעודת הקצין שלו

פורסם בתאריך: 2.10.17 10:29

     

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ביקר ביום חמישי האחרון בבתי הספר בקיבוץ יד מרדכי. הרב למפגש מול שכבה י"א בתיכון 'שקמה' ומול תלמידי בית הספר היסודי 'חופים'. ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון ורב המועצה יעקב אביטן ליוו את הרב במפגש התלמידים.

בבית הספר 'שקמה' הרב סיפר על אדם שרכש מכונית יוקרתית שעולה המון כסף. כשהתלונן בחברה מדוע המכונית מקולקלת, התברר כי הנהג נסע כמה ימים בהילוך הראשון בלבד ובכך, לא מימש את יכולותיה של המכונית. הנמשל הוא אנו, בני האדם, שיכולים לחיות ב'הילוך ראשון'. כלומר, לאכול, לשתות, לישון אבל רק אם נעלה בהילוכים, נגיע לתכלית- למימוש עצמי, עד כדי תרומה לחברה ועוד. "באישיות של אדם יש יותר הילוכים, גם הילוך עשירי, שיכול להועיל לאנושות כולה ולהביא את פרס נובל" אמר הרב הראשי. "בימינו, ראש השנה וכיפור, זה הזמן לבדוק אם אנו מפעילים את המנוע בצורה נכונה או פחות יעילה ושנפיק מעצמנו את המיטב".

הרב לאו מול תלמידי בית ספר 'חופים' ביד מרדכי. צילום: דוברות מוא"ז חוף אשקלון

כאשר נשאל הרב האם הוא בעד גיוס לצה"ל, הוא שלף בגאוה תעודת קצין במיל' מכיסו והציג אותה לתלמידים: "אני גם רב וגם רב-סרן, בחיל המודיעין" אמר בחיוך לתלמידים המופתעים. לדבריו, סוגיית גיוס דתיים לצבא היא עניין פוליטי ושום פתרון לא יבוא בכפייה ובלחץ אלא בהידברות. "יש למצוא את נקודת האמצע כדי להגיע לפתרון, וזה יקרה רק אם נדע לדבר אחד עם השני ונמצא את המחבר". הרב בירך את התלמידים באחדות העם ואמר שכשם שאין אדם דומה לרעהו, כך גם מחשבת האדם שהיא ייחודית לו. היתרון שלנו כבני האדם היא לכבד את השני.

בבית הספר היסודי 'חופים', נכח הרב בטקס שהכינו תלמידי בית הספר. לאחר מכן הסביר להם על השופר: המצווה איננה בתקיעה בשופר, אלא בעצם ההאזנה לקול השופר. את המפגש חתם הרב הראשי בתקיעה בשופר, לא לפני שביקש מהתלמידים לשאת משאלה בליבם עבור יקיריהם.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, אמר לאחר המפגש: "גם אני התרגשתי כשהרב הראשי תקע בשופר וגם אני ביקשתי משאלה. ניכר היה שהתלמידים התרגשו ממעמד המפגש עם הרב וגם מהעובדה שבמהלך השיחה הם היו קשובים, שאלו שאלות בטוב טעם ונהגו בנימוס הראוי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר