עדן אלהרר, סנדלר אברמזון וגרמן

חשש: הצהרת הממשלה על אי סגירת המכון להתפתחות הילד היתה ספין תקשורתי

חברות הכנסת גרמן ואלהרר ביקרו השבוע במכון: "הצהרת הממשלה על אי סגירת המכון הייתה רק לשם הכותרת, בפועל אין תקצוב להפעלתו ורשימות ההמתנה לתורים עומדת על מאות ילדים הזקוקים לאבחון וטיפול"

פורסם בתאריך: 27.9.17 11:33

     

האם הצהרת הממשלה שתמנע את סגירת המכון להתפתחות הילד באשקלון כפי שהובטחה בישיבת מועצת העירייה האחרונה, היתה ספין תקשורתי? חברות הכנסת יעל גרמן וקארין אלהרר הגיעו השבוע למכון בעקבות מחאת ההורים על התנערות הממשלה מהמכון והניסיונות החוזרים לסגור אותו.

המכון ממוקם כידוע ברחוב ההסתדרות, מדרום למתחם בית החולים ברזילי. הסיור של חברות הכנסת שאחת מהן היא אפילו שרת הבריאות לשעבר, התקיים בליווי מנהל המכון, ד"ר אבי עדן, רופאים, אנשי צוות, ומובילת המאבק מטעם ההורים, גב' הילה סנדלר-אברמזון.

בחדא הטיפולים. ד"ר אבי עדן עם גרמן ואלהרר

המשתתפים קיימו פגישה במהלכה פרס מנהל המכון את תמונת המצב של המכון ואף תאר את בריחת הצוות המטפל לאור גרעון תקציב ורשימות ההמתנה שמאפשרות טיפול רק במקרים קשים ומיידים.

ח"כ קארין אלהרר, שמשמשת גם יו"ר הודעה לביקורת המדינה: "לילדי הדרום מגיע לקבל מענה במכון להתפתחות הילד באשקלון. המקום הזה לא יכול להיות על סף סגירה כל הזמן. אנחנו נפעל שהתקציבים יועברו, תקנים יוספו וילדים לא יחכו 9 חודשים למענה. חייבים להחזיר את המקום לתפקוד מלא ולדאוג שהצוות מוכפל ומצליח לסייע לכל מי שזקוק לכך. בכוונתי לקיים דיון נוסף בנושא בוועדה לביקורת המדינה ולדאוג שהדברים אכן מתבצעים".

לא מתוקצב כנדרש. ד"ר אבי עדן עם יעל גרמן וקארין אלהרר

עמיתתה לסיעת 'יש עתיד', ח"כ יעל גרמן, שכאמור גם שימשה בעבר כשרת הבריאות הוסיפה: "לאחר הביקור ברור לי כי לתושבי אשקלון והסביבה אין מענה ראוי בתחום התפתחות הילד. במכון יש מקום לקלוט ילדים רבים ולמלא את תפקידו, אם רק יקצו לו את הכוח אדם הנדרש ויסייעו לו בתקציב המתאים. כרגע, המכון בגסיסה איטית. אסור להתעלם ממצוקת ההורים והילדים העומדים חסרי אונים מול בירוקרטיה ואטימות. ח"כ אלהרר תקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה ונפנה לאוצר ולבריאות. לא נניח לנושא עד שיקצו את התקציבים וכוח האדם הנדרש".

אברמזון עם ח"כ קארין אלהרר

מי שיזמה את הפגישה ושלא שוקטת על שמריה גם לאחר שלכאורה הובטח לה בישיבת מועצת העירייה האחרונה היא הילה סנדלר-אברמזון, מובילת המאבק מטעם הורי הילדים המטופלים: "אנחנו ממשיכים במאבק, ולא מוותרים על המכון להתפתחות הילד בעיר. ח"כ יעל גרמן, וח"כ קארין אלהרר הגיעו לביקור במכון כדי לשמוע מקרוב מה הקשיים, וכיצד ניתן לסייע כדי שהמכון יתן שירות ראוי לילדים עם הצרכים המיוחדים. כולי תקווה שנשיג את הטוב ביותר עבור ילדינו".

כזכור, המכון להתפתחות הילד עמד החודש בפני סכנת סגירה ובכך סיכן מניעת סיוע מאלפי ילדים עם מוגבלות הזקוקים לטיפול ואבחון באזור אשקלון והסביבה, המכון היחיד באזור שנותן שירות מסוג זה.

הצוות הרפואי העלה טענות קשות לפיהם "אי סגירת המכון הייתה רק לשם הכותרת" בפועל המכון אינו מתוקצב, אינו מקבל תקנים ונמצא בגרעון עקב תמחור שגוי של המערכת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר