איתמר שמעוני, עו"ד עמיר ג'ורג'י ומשה פונטה
איתמר שמעוני, עו"ד עמיר ג'ורג'י ומשה פונטה

"פונטה הגיע אליי עם מזומנים": שלב ההוכחות במשפט שמעוני נפתח

ראש עירייה מושעה, אחיו המתווך וחברו הקרוב של הראשון, יזם נדל"ן מטאורי ועורך דין מוערך התייצבו הבוקר לדיון הראשון בשלב ההוכחות במשפטם שעשוי להחקק בהיסטוריה של תולדות העיר אשקלון

פורסם בתאריך: 26.9.17 10:46

     

הבוקר החל בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שלב ההוכחות של ראש עיריית אשקלון המושעה איתמר שמעוני, של אחיו עופר, היזם האשקלוני יואל דוידי, חברו הקרוב של שמעוני משה פונטה ועו"ד שרון מילר.

נציגות הפרקליטות עוה"ד קרן צבירן והילה גבאי. צילום: דוד לוי

השופטת לימור מרגולין יחידי פתחה את הדיון ולמרות שהיא נכנסה לתיק רק לפני שבוע, היא מגלה ידיעה רבה בו. בפתח הדיון נעשה בירור בענייני כתב האישום ואז החל נאום הפתיחה של הפרקליטות.

נציגת הפרקליטות עו"ד קרן צבירן אמרה בנאום הפתיחה: "שמעוני ניצל את מעמדו ורמס את אמון הציבורי שניתן לו מתוקף תפקידו… בחקירתו הכחיש את ידיעתו לאיסוף הכספים, הוא לא ידע, לא שמע ולא ראה והטיל את האיסוף על עופר ופונטה.

מזומן בזמן. משה פונטה רגע לפני פתיחת הדיון. צילום: דוד לוי

"בחודשים הקרובים נפרוש מסכת ראייתית, כיצד מתוך מצוקתו, פנה הנאשם איתמר לאחיו עופר ולנאשם פונטה על מנת שיסייעו לו בגיוס הכספים, כאשר הינו יודע שאין להם מקורות כספיים. עופר אחיו היה מובטל ולפונטה לא הייתה העסקה קבועה… אנו נוכיח כי עופר ופונטה שימשו זרועו הארוכה של איתמר והיה ברור לו כי הם יפנו לגורמיים שלישיים לגיוס הכספים. בהתאם לתוכנית, ניתנו כספים מדוידי, מילר ומגנזי על מנת שאיתמר יקדם את עניינם. שאר הכספים גויסו מגורמים שאינם ידועים. הכספים גויסו עבור ראש עיר מכהן, תוך מצג המרחיק את איתמר מגיוס הכספים ומזהות נותני השוחד, כאשר עופר ופונטה מהווים חוצץ בין נותני השוחד לאיתמר".

ציר דוידי-פונטה-שמעוני. יואל דוידי עם עו"ד נוית נגב, הבוקר בבית המשפט. צילום: דוד לוי

עם התחלת שלב ההוכחות עלו עדי התביעה. הראשון שבהם עו"ד ינון סרטל בעניין שכר טרחה שקיבל משרדו עבור הייצוג בגישור בעניין אחת המתלוננות.

אחריו עלה עד התביעה עו"ד נמרוד טאובר, אשר משרדו ייצג את אחת המתלוננות וסיפר בעדותו: "התקשר אליי אדם בשם משה פונטה, הגיע למשרד שלנו שם הוציא חבילת מזומנים. ספרנו יחד והחזרתי לו צ'קים שניתנו בהתחלה".

החל דיון ההוכחות הראשון בעניינו של ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני>>

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op dinsdag 26 september 2017

עדכון 11:20

העדה, השופטת בדימוס דינה אפרתי ששימשה כמגשרת בין אחת המתלוננות לאיתמר שמעוני: "פנה אליי עורך דין עודד גיל, שהוא מעוניין שאני אגשר… קיבלתי את מכתב הדרישה מעו"ד גיל".

בשלב זה מחה עו"ד רובינשטיין על העדות וטען כי היא מיותרת. לבסוף הוחלט להמשיך בעדות של המגשרת והעניין המשיך בעניין הגישור והפיצויים ששילם שמעוני.

עו"ד גבאי: "מה סכום הפיצוי שהוסכם?"

אפרתי: "450,000 ש"ח בשלושה תשלומים. סכום ראשון 150,000 ש"ח במזומן בחתימה על ההסכם. התשלום השני הועבר על ידי משה פונטה, במזומן 150,000 ש"ח. התשלום השלישי הועבר גם כן על ידי משה, חלק במזומן וחלק בשני צ'קים. למיטב זכרוני אחד של משה ואחד של עופר שמעוני".

עו"ד גבאי: "איך הציג עצמו פונטה?"

אפרתי: "בן משפחה".

עו"ד גבאי: "כמה היה שכר הטרחה שלך?"

אפרתי: "9.5 שעות גישור שזה 11,000 ש"ח ומשהו"

עו"ד גבאי: "איך קיבלת?"

אפרתי: "קיבלה המזכירה שלי, שולם במזומן. אני לא יודעת מי הביא אותו".

בשלב זה החלה חקירה נגדית מצד עו"ד רובינשטיין: "את עוסקת בגישור ודיני עבודה. פה היה הליך גישור שנתארך מספר ישיבות. מטבע הדברים אם הייתה הסכמה בראשונה, אז לא היה צורך בישיבות האחרות. הדברים לובנו, מה שנקרא הריון לא קצר. יש גישורים שעולים יפה ויש שמתפוצצים. בעיקר כאשר הנושא הוא טעון. נשאלת כיצד הציג עצמו פונטה, זו הערכה שלך שהוא בן משפחה.

פרקליט מול שופטת בדימוס. עו"ד רובינשטיין. צילום: דוד לוי

אפרתי: "הוא התקשר ואמר שמדבר בן משפחה".

עו"ד רובינשטיין: "בעדותך במשטרה אמרת 'הוא, איתמר שמעוני או פונטה בן משפחתו להערכתי'".

אפרתי: "אני מניחה שבשיחה הוא אמר שהוא קרוב משפחתו".

חקירה חוזרת של עו"ד גבאי: "למה התכוונת במילה 'להערכתי'?"

אפרתי: "התכוונתי שהייתי בחו"ל ולכן זו הערכתי למי הביא את הכסף".

משה פונטה וסניגורו של שמעוני, מנחם רובינשטיין לאחר הדיון:

"הכל מניפולציות": משה פונטה מגיב לאחר הדיון היום בבית המשפט. ועו"ד מנחם רובינשטיין מתייחס להליך שהתקיים היום>>

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op dinsdag 26 september 2017

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר