מעצר החשודים בצומת אשקלון
מעצר החשודים בצומת אשקלון

"חוליה שביצעה ניסיון רצח": עלה ל-4 מספר החשודים במעורבות בניסיון החיסול בנהורה

במסגרת חקירת ניסיון הרצח של יוסי דהן אתמול במושב נהורה, עצרה המשטרה את דין בן פורת ורזיאל רווח המזוהים כאנשיו של העבריין בני שלמה. בנוסף אליהם נעצרו עוד שניים בחשד לתכנון האירוע. צפו בתיעוד המעצר

פורסם בתאריך: 27.4.22 17:08

     

המשטרה עצרה אתמול עוד שני חשודים, זאת בנוסף לשני החשודים שכבר דיווחנו על מעצרם, זאת בחשד למעורבות בניסיון החיסול שבוצע אתמול בצהריים במושב נהורה, בו נורה ונפצע יוסי דהן, אחיו של בכיר בארגון הפשיעה של שלום דומרני.

החשודים בניסיון הרצח עצמו הם רזיאל רווח בן 29 ממושב חלץ ודין בן פורת בן 29 מניצן, המזוהים עם ארגון הפשיעה של בני שלמה אשר מצוי במאבק דמים עם ארגון דומרני. בנוסף אליהם נעצרו גם דורון ישראל יפרח בן 53 מנתיבות ואמיר סויסה בן 44 מנהריה, אך שניהם חשודים רק בקשירת קשר לביצוע פשע ולא בביצוע המעשה עצמו.

מעצר החשודים בצומת אשקלון

מעצר החשודים בצומת אשקלון

מעצר החשודים בצומת אשקלון

מעצר החשודים בצומת אשקלון

ההפרדה בחשדות בין השניים היא כי על פי חשד המשטרה, רווח ובן פורת היו אלה שנסעו למושב נהורה וירו ופצעו את הקורבן, יוסי דהן. משם הם נמלטו לכיוון אחר, ככל הנראה לאשקלון כאשר סויסה ויפרח הגיעו עם רכב מילוט, ואז יפרח לקח את השניים ברכבו וזמן קצר לאחר מכן, בצומת אשקלון, הם נעצרו על ידי המשטרה.

צפו בביצוע המעצר:

בחיפוש ברכב נתפסו כלי תקיפה וכן פריטי לבוש "שקשורים באופן כזה או אחר לאירוע בכללותו", כך לטענת המשטרה.

במקביל, כך על פי חשד המשטרה, סויסה לקח את הרכב ששימש לביצוע הירי, נסע איתו דרומה, עצר בתחנת דלק בכפר עזה ושם לכדו אותו השוטרים, הוא טען כי בסך הכל הגיע לתקן את הרכב כי הוא מכונאי ואף הפנה את השוטרים לתא המטען שם לטענתו היה מצבר מקולקל.

זירת האירוע. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

זירת האירוע במושב נהורה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הארבעה הובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון.

עו"ד עינב יתח המייצגת את רזיאל רווח אמרה בדיון כי "אין ראיה שקושרת אותו לאירוע, גם בבדיקות המעבדה, גם ברכב לא נמצא דבר שקושר אותו למקום האירוע. לכן אבקש להורות על שחרורו מאחר ואני לא סבורה שיש די ראיות".

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

בדיון שהתקיים בעניינו של יפרח אמר נציג המשטרה כי הוא "חלק מחוליה שביצעה ניסיון רצח וסייע להם בבריחה לאחר המעשה". סנגורו של יפרח, עו"ד דוד מועלם אמר בדיון כי דין בן פורת החשוד בירי עצמו הוא אחיינו של מרשו, "מבקש אותו האחיין שלו להסיע אותו טרמפ ביחד עם עוד חבר, הוא מגיע לאסוף את אחיינו מלווה בחברו לא יודע שום דבר על מה קרה. הוא לא מעורב בעניינים האלה. מכיר את אחיינו מתוקף הקשר המשפחתי שקיים ביניהם. הם בגיל אחר לגמרי. מצב אחר בחיים לגמרי. מסיע אותו טרמפ ואז מוצא את עצמו מעורב בפרשה שכזו".

בדיון שהתקיים בעניינו של סויסה, אמר סנגורו עו"ד רובי גלבוע כי מרשו הוזמן בתור מכונאי לתקן את הרכב שנתקע ואף ציין כי לדעתו היה עיקוב של המשטרה ואפשר לראות בדוחות העיקוב שהוא עשה שימוש בכבלים להנעת הרכב. נציג המשטרה בדיון סירב לאשר או להכחיש אם אכן היה עיקוב משטרתי. עוד אמר גלבוע בדיון כי יש פה "מסע דיג של המשטרה ששמה ידה על כל מי שפגש באקראי או שלא את המשיבים האחרים".

גם עו"ד תום הלפרין המייצגת את דין בן פורת הכחישה כי מרשה קשור לאירוע הירי.

המשטרה ביקשה הארכת מעצר של 9 ימים, אך השופטת מירב עמר כהן, נעתרה לבקשה בחלקה והאריכה את מעצר החשודים בשישה ימים.

עורך דין פלילי באשקלון: הכירו את רובי גלבוע. צילום: גדי קבלו

עו"ד רובי גלבוע. צילום: גדי קבלו

עו"ד רובי גלבוע המייצג את אמיר סויסה מסר: "מרשי אינו קשור לכל וכלל לאירוע הזה, הוא אינו מבין מדוע המשטרה מייחסת לו חלק באירוע. כולי תקווה כי המשטרה תיווכח בטעות ותסיר את העננה מעל ראשו".

עו"ד תום הלפרין המייצגת את דין בן פורת מסרה בתגובה: "מרשי אינו קשור לחשדות המיוחסים לו ואינו מבין מדוע המשטרה עצרה אותו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר