תלמידים בכיתה. צילום: סיון מטודי
תלמידים בכיתה. צילום: סיון מטודי

נתון מפתיע: 87% מתלמידי אשקלון אינם בבידוד כלל

במערכת החינוך העירונית באשקלון לומדים למעלה מ-34 אלף תלמידים, אלא שמנתונים שהגיעו לידי "כאן דרום" עולה כי רק 13% מהם שוהים כעת בביתם בבידוד בשל חשיפה למאומת או בשל אימות לקורונה

פורסם בתאריך: 16.1.22 20:17

     

תחלואת הקורונה באשקלון ממשיכה לטפס עוד ועוד ומגיעה לשיאי תחלואה שלא היו כאן מאז תחילת המגפה.

נכון להיום ישנם 3,542 תושבים באשקלון המוגדרים "חולים פעילים", מתוכם 2,774 הם חולים חדשים שנוספו רק בשבעת הימים האחרונים. שיערו הבדיקות החיוביות הגיע גם הוא לשיא של למעלה מ-11% חיוביים מתוך 27,318 בדיקות שבוצעו בשבוע האחרון.

לאור המצב הזה, אשקלון אף הגיעה למדד רמזור אדום מאוד עם ניקוד – 9.7, מרחק נגיעה מהפסגה.

מרחק נגיעה מהפסגה האדומה

מרחק נגיעה מהפסגה האדומה

נכון לעכשיו, אלפי תלמידים באשקלון נמצאים בביתם, מי בשל כך שנחשף לחולה מאומת ומי בשל כך שהוא מאומת בעצמו. אלא שלמרות התחושה והשיח הציבורי על מערכת חינוך שמושבתת, הנתונים עצמם מציגים תמונה אחרת לגמרי. נכון לעכשיו ישנם 4,439 תלמידים שמבודדים בביתם: 872 הם תלמידים שהתגלו כמאומתים ועוד 3,567 תלמידים נאלצו להיכנס לבידוד לאחר שנחשפו למאומת. ישנו מוסד חינוכי אחד סגור – בית הספר אור חיה.

בסך הכל מדובר ב13% מכלל התלמידים במערכת החינוך בעיר שמספרם עומד על  34,083. יחד עם זאת, חשוב לזכור שישנם הורים שלא שלחו את ילדיהם לבית הספר בשל חשש מהדבקה, כך שאחוז התלמידים המנהלים שגרת לימודים נמוך מ-87% אך עדיין גבוה מאוד. אגב, המספרים הללו זהים לערים נוספות בארץ, כמו למשל אשדוד השכנה שם מספר התלמידים שנמצא בבידוד גם כן עומד על כ-13%.

בנוסף, מערכת החינוך פועלת בחסר גם מבחינת הצוותים החינוכיים, זאת לאור העובדה שכמה מאות אנשי צוות חינוכי מבודדים בביתם: 201 מאומתים ועוד 112 מבודדים.

יחד עם זאת, במערכת החינוך העירונית סבורים כי מספר המאומתים הוא גדול הרבה יותר, אך מדובר בכאלה שלא נבדקו מאחר ולא ידעו שנחשפו למאומתים ואינם חשים בתסמינים שונים.

בתוך כך, מוקדם יותר הודיעה עיריית אשקלון כי החל ממחר כל תלמידי כיתות ז' עד י' יעברו ללמידה מרחוק.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר