גלעד אורן. צילום דוד לוי

מה סיפר גלעד אורן לחוקרי לה"ב 433 במסגרת פרשת שמעוני?

עדויותיהם במשטרה של מנכ"ל החברה הכלכלית של אשקלון, גלעד אורן, ושל מנכ"ל תאגיד המים לשעבר, שלום שרעבי, מגלות כיצד פעלו בהנהלת העירייה על מנת להיטיב לכאורה עם איש העסקים גבי מגנזי, שעל פי כתב החשדות נגד איתמר שמעוני, שיחד את ראש העירייה

פורסם בתאריך: 16.12.16 10:38

     

במסגרת פרשת השחיתות בעיריית אשקלון נסתיים השבוע שלב השימועים לחמישה חשודים – איתמר שמעוני, משה פונטה, עופר שמעוני, יואל דוידי ועו"ד שרון מילר. השבוע מביא "כאן דרום" שתי עדויות נוספות שנמסרו במשטרה ימים ספורים לאחר שבוצעו המעצרים בפרשה. הפעם מדובר במנכ"ל החברה הכלכלית לאשקלון גלעד אורן ובמנכ"ל תאגיד המים לשעבר שלום שרעבי. חשוב לציין: נגד אורן ושרעבי לא עומדים חשדות לביצוע מעשים פליליים.

אורן הוא אחת החידות הפוליטיות של אשקלון. הוא היה אחד האנשים היותר מזוהים עם שלטון בני וקנין, אך הוא שרד את המהפך בהנהגת העיר והפך ליקירו של ראש העירייה הנוכחי, איתמר שמעוני. בעדותו במשטרה, ימים ספורים לאחר מעצרו של ראש העירייה איתמר שמעוני בינואר השנה, הוא מספר איך זה קרה וכיצד בדיוק הוא נתבקש לשחרר לאיש העסקים גבי מגנזי כספים שהיוו ביטחונות ו/או ערבונות למרות ליקויים שנותרו בעבודה שאותה ביצע עבור העירייה. בעניין מגנזי, חשוב לציין שלא הוגש נגדו כתב חשדות בפרשת השחיתות בעיריית אשקלון.

חוקר: "שמעת אתמול על המעצר של ראש העיר, אחיו ואנשים נוספים. מה יש לך לתרום בעניין זה?"

אורן: "אני יודע באופן כללי שאחיו של ראש העיר, עופר שמעוני, עובד אצל הקבלן יואל דוידי שהוא יזם בולט בעיר. אני לא יודע מה בדיוק אח של ראש העיר עושה בשבילו ומה תחום האחריות שלו, כי לנו בחכ"ל אין כמעט ממשק עם דוידי למעט העובדה שהעירייה שכרה מדוידי משרדים בבניין פאר והחכ"ל התמנו על הסכם גג עם רשות מקרקעי ישראל שמחייב אותנו להקים מינהלת בתוך החברה הכלכלית, ולכן היינו צריכים שטח גדול יותר של משרדים. ביקשנו שהמשרדים יהיו בקרבת העירייה מטעמי יעילות וזה היה המקום היחיד בגודל סביר שיכול להכיל את המינהלת ונראה נורמלי".

איתמר שמעוני, גלעד אורן וחיים סופר. צילום: דוד לוי

"אמרתי לאיתמר שאם הוא רוצה שאלך אז מחר אלך"

אורן מספר בעדותו כי עד קודם לכן העירייה כבר חתמה על הסכם שכירות עם דוידי וכי למעשה אותו הסכם מוסב עבור מינהלת הסכם הגג. בין אורן לבין ראש העירייה התגלע סכסוך קטן בנוגע למינהלת הזו. "באחת מישיבות העירייה שבהן היו נציגי הנדסה, משפטית וכספים, אמר איתמר שמעוני באופן מפתיע שהוא רוצה להקים גוף מינהלת שיהיה נפרד מהחכ"ל. אין לי מושג את מי איתמר התכוון למנות. אני ואיתמר היינו בנתק של כחודש וחצי לערך ולא באתי באופן שוטף לפגישות אצלו. בשלב מסוים איתמר התקשר אלי ביקש שנלך לאכול צהריים יחד ואמר לי שאשכח מהעניין ושהמינהלת תהיה בחכ"ל". בשלב זה עובר אורן לדבר על המינויים בחכ"ל ומדגיש כי לא היתה כל התערבות של שמעוני בנושא. "לגבי מכרזים של עובדים בחכ"ל, אני רוצה להבהיר שאני לעולם לא אקלוט עובד שאני חושב שהוא לא מתאים. אני לא זוכר התערבות של איתמר בנושא קליטת עובדים".

חוקר: "ומה בקשר לראובן ביטון?"

אורן: "פורסם מכרז פומבי במהלך שנת 2014 כדי להחליף את מי שהיה קודם ראש מינהלת מגדל, בחור בשם דוד סעדון. ואז פורסם מכרז פומבי וניגשו מועמדים והגיעו לראיונות לוועדת כוח אדם שמורכבת מדירקטורים בחברה הכלכלית. אני יושב בוועדה כמשקיף בלבד ללא זכות הצבעה. במכרז של מגדל היתה דילמה לגבי המועמדים והוחלט בוועדה לשלוח את שלושת הראשונים, ביניהם ראובן ביטון למרכז השמה קינן-שפי ואז כשקיבלנו את התוצאות הוחלט על ידי הוועדה שראובן ביטון הוא המתאים. עלי לציין שבתקופה ההיא לא ידעתי שיש קשר בין ראובן ביטון לאיתמר. זה נודע כעבור זמן קצר כשביטון התחיל לעבוד כי היו ביניהם שיחות רבות וקולטים את זה. אני יודע שאיתמר, פונטה וראובן חברים טובים ונוסעים לאומן ביחד. אין לי מושג מהו בסיס ההיכרות של ראובן ואיתמר".

חוקר: "באם היה ידוע לוועדה בחכ"ל על קשר חברי בין איתמר לראובן ביטון האם היה לזה משקל בעניין בחירתו כיו"ר מגדל?".

אורן: "ראובן ביטון אדם מוכשר שעבד 15 שנה באינטל. לא מדובר באדם מהרחוב. לדעתי לא היה משקל לעצם העובדה שהם חברים".

אורן, כזכור, היה מזוהה מאוד עם אנשי השלטון הקודם, ובפרט עם ראש העירייה לשעבר בני וקנין, לכן היה מפתיע לראות כי אורן עדיין מאייש את תפקידו גם לאחר הניצחון של שמעוני. בעדותו הוא מספר איך זה קרה. "בזמן הבחירות לראשות העיר, באופן מפתיע הגיע אליי איתמר שמעוני לסף דלת המשרד, וביקש לשבת איתי בארבע עיניים, והוא מבטיח שאף אחד לא ידע מזה. אני סירבתי ואיתמר הלך. לאחר שאיתמר נבחר, הוא ראה אותי בקניון ואמר לי 'אתה רואה, לא רצית להיפגש איתי', אמרתי לו שנאמנות צריך להעריך ולא ללגלג. בתחילת הקדנציה איתמר למעשה התעלם מקיומה של החכ"ל ויום אחד קיבלתי טלפון מפתיע מאיתמר ששאל אם אני יכול להגיע לבית ספר שהוא מסייר שם. הגעתי עם המהנדס שלי ואיתמר ביקש תיקון קטן ושאל כמה זמן זה ייקח. אמרתי, כמה שעות ושאשלח קבלני מסגרת. כך היה מספר פעמים. ביום ההולדת שלי איתמר הזמין אותי לארוחת צהריים ובפגישה הזאת אמר לי שאין לו טענות אליי מבחינה מקצועית, אבל יש לו בעיה מבחינה ציבורית. אמרתי לו שאם הוא רוצה שאלך אז מחר אלך. איתמר אמר לי שקשה לו עם הקשר שלי לבני וקנין. אמרתי לו שיכנס לפרופורציות, אני לא עובד בעסק פרטי, לא שלו ולא של וקנין. אני עובד עבור תושבי אשקלון בחכ"ל, ואני מבטיח שכמו שמימשנו את המשימות של וקנין, נממש את המשימות שלו. איתמר אמר שאם יצא למכרז על התפקיד שלי זה ייקח שנתיים עד שהחכ"ל תהיה אפקטיבית, והוא רוצה תוצאות מהר לבוחרים שלו, ובוא ניתן צ'אנס חצי שנה. מאז הוא העביר משימות הרבה מעבר. כיום, מערכת היחסים בינינו קורקטית", סיפר אורן.

צילום: ניר קידר

"ומה היה עם איתמר לגבי מגנזי?"

בעדות הבאה של אורן מעלה החוקר את העניין שלשמו התכנסו: הקבלן גבי מגנזי שנעצר בחשד לעבירות שוחד במועצה האזורית מטה יהודה, ושעל פי החשד הוא אף שילם שוחד לאיתמר שמעוני. מגנזי, באמצעות החברות שבבעלותו, ביצע עבודות תשתית רבות באשקלון, בין היתר במדרחוב של אשקלון וכן בבתי ספר וגני ילדים. אורן סיפר כי בינואר 2014 נערכה ישיבה שבה השתתפו אנשי מינהל ההנדסה ושם התברר כי חסרות כיתות וכן בתי ספר. באותו מעמד, ראש העיר שאל את מינהל ההנדסה אם הם יוכלו לבנות את כל מה שחסר עד ספטמבר 2014. מהנדס העיר דוד ירון אמר שלא ניתן יהיה לבנות בשל לוחות הזמנים הצפופים. "אז איתמר פנה אלי ושאל אותי אם החכ"ל מסוגלים לעמוד בזה. ביקשתי 24 שעות כדי לבדוק מול הגורמים ההנדסיים אצלי, ואז קיבלתי תשובה שאפשר לעמוד בזה… חזרתי לאיתמר עם תשובה חיובית ויצאנו למכרז במיידי שהיקף העבודה שלו היה 20 מיליון שקל". במכרז הזה זכתה חברת מגנזי תשתיות.

חוקר: "האם איתמר שמעוני התעניין מי זכה במכרז?"

אורן: "הוא תמיד התעניין באופן כללי, הוא היה עושה סיורים באתרים ובודק איך הם מתקדמים. איתמר היה עושה סיורים בכל המקומות".

חוקר: "פרט על פניות של חיים סופר (מנכ"ל העירייה; ד"ל) אליך בנוגע למגנזי?"

אורן: "אתה יודע, אין לנו ממשק עם מגנזי כבר שנה וחצי. באמת שאני לא זוכר".

חוקר: "האם חיים סופר פנה אליך בשמו של מגנזי על מנת לזרז תשלומים וכדומה?"

אורן: "לפעמים יש פניות של קבלנים לחיים סופר, אני מניח שלפעמים יש מצבים שקבלנים הולכים לדבר עם סופר, אבל לגבי מגנזי אני לא זוכר".

חוקר: "אני חוזר שוב על השאלה, האם איתמר שמעוני התעניין אצלך מי מתמודד טרם המכרז ומי זכה בפועל, וכוונתי לכל המכרזים שבהם מגנזי מעורב?"

אורן: "באופן כללי תמיד היו לי שיחות מסדרון עם איתמר שמעוני בכל המכרזים. איתמר הוא אחד כזה שמתעניין והולך לשטח ומעלה תמונות לפייסבוק כשהוא באתר בנייה. אני לא זוכר שיחות ספציפיות בנוגע למגנזי, אבל אני בטוח ששמעוני ידע שמגנזי זכה במכרזים השונים". אורן מספר לחוקר על נוהל שנקרא "עיכבון" שבו החכ"ל מחזיקה בסכום של בין חמישה לעשרה אחוזים מהתשלום שנמסר לקבלן לאחר שהפרויקט מושלם, וזה נמסר לעירייה. בנוסף ישנו סכום קטן יותר הנקרא "ערבות בדק", שאותו מחזיקים בחכ"ל למקרה שמתגלים ליקויים לאחר הבנייה. מהחקירה עלה שחברת מגנזי ביצעה את עבודות השיפוץ בבית הספר אסף מימון, אלא ששם התגלו ליקויים שאותם מכנה אורן "חמורים". אורן ביקש להחזיק את דמי העיכבון בידו, אך למרות זאת, לבסוף הוא שחרר את כספי העיכבון. במשטרה ביקשו לדעת מי לחץ עליו לשחרר למגנזי את הכסף, זאת כדי להוכיח כי הנהלת העירייה היטיבה עם מגנזי בתמורה לכספים שהוא לכאורה העביר לשמעוני. חשוב לציין כי בעניין מנכ"ל העירייה חיים סופר, לא הוגש כתב חשדות בפרשת השחיתויות בעיריית אשקלון.

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

"במקרה של אסף מימון, עבר פרק זמן של מספר חודשים מסיום הפרויקט ומגנזי לא קיבל את העיכבון שלו", סיפר אורן, "הוא לא קיבל את העיכבון מכיוון שהיה צריך למסור את העבודה לעירייה. גם אם בוצע סיור מסירה שלנו עם מגנזי והעירייה אני יודע לומר שהתגלו ליקויים מספיק חמורים בשביל לא לשלם את העיכבון למגנזי ולעכב אותם עד שהליקויים יתוקנו. לגבי חיים סופר, אני זוכר שחיים בדק מולי אם קיימת ערבות בדק של מגנזי לאסף מימון ואז חיים שאל אותי כמה עומדת הערבות ואמר לי שאם אני מחזיק עיכבון וערבות בדק וערבות הבדק מספיק גבוהה בשביל תיקון הליקויים, אז ניתן לשחרר את העיכבון. הכל במידה והסכום של הערבות מספק. לשאלתך איך הוא פנה אלי בעניין, אני עונה שבאחת השיחות בינינו או בטלפון או באופן אישי".

חוקר: "ומה היה עם איתמר לגבי מגנזי?"

אורן: "יכול להיות שהיתה שיחה עם איתמר שאמר לי אם יש לי ערבות בדק אז למה אנחנו מחזיקים עיכבון, אבל אני לא זוכר את זה. יש לי דינאמיקה לגבי שיחות על חובות של העירייה אז יכול להיות שגם הסוגיה של העיכבון של מגנזי עלה". במהלך העדות הוצגה לאורן התכתבות שבה סופר כותב לו "מגנזי", ואורן משיב לו: "לחוץ על כסף, כנראה חושב שהישועה תגיע מלמעלה".

חוקר: "למה התכוונת?"

אורן: "כנראה שמגנזי חשב שהישועה תגיע לו מאיתמר ומחיים. אני זוכר שאיתמר אמר לי שמגנזי עבד איתו באתרים (הכוונה לחברת אתרים שבה הועסק שמעוני; ד"ל) ושהוא קבלן טוב. אני יודע שאיתמר אמר לי את זה לאחר שנכנס לעירייה".

חוקר: "האם חיים סופר אמר לך שגבי מגנזי דיבר איתו שישחרר לו את העיכבון בגין אסף מימון?"

אורן: "אני לא זוכר שחיים סופר אמר לי שמגנזי דיבר איתו על כך, אבל אני מאמין שהוא דיבר איתו. אמרתי לך שהיתה התנהלות כזו שאם קבלן לא מרוצה מאיתנו אז הוא פונה לחיים סופר".

חוקר: "למה שזה יהיה עניינו של חיים?"

אורן: "הוא דירקטור".

חוקר: "תראה לי באחת החברות שאתה ביקרת פרוטוקול שבו הדירקטור מנחה את המנכ"ל החברה להוציא שיק או לשחרר עיכבון לקבלן?"

אורן: "אין לי דוגמה כזו שבה ראיתי דירקטור מורה למנכ"ל לשלם לספק. בקשר לחיים סופר ולהוראותיו לשלם לספק כזה או אחר, אני לא מסכים עם זה שחיים סופר מורה לי למי לשלם. כאן למשל זה מגנזי והיו מקומות נוספים שזה קרה".

בשלב זה, החוקר מזהה התנהלות לא הגיונית שבה החכ"ל משחררת כסף שאמור להוות מעיין שוט כנגד קבלן בעייתי, למרות הליקויים שהוא הותיר בשטח.

חוקר: "ויתרת למעשה על הבטוחה הטובה ביותר שיש לחכ"ל כנגד קבלן בעייתי ביותר כמו מגנזי. למה?

אורן: "אני לא בחנתי את הדבר הזה במונחים של בטוחות. אני הבנתי מחיים סופר שהערבות הבנקאית מספקת".

חוקר: "כל כך מספקת הערבות הזו, שאתה מאיים פעמיים בחילוטה, לא מבצע את האיום ולא מחלט, מקבל הבטחות כמו חול, מחליף את הערבות בשיק מקבלן שני, ולאחר שנה מפרוץ הליקויים, קרי נובמבר 2015, העירייה היא זו שמשלמת מאות אלפי שקלים בגין הליקויים. נכון?".

אורן: "זו טענת העירייה, כן".

חוקר: "האם דיברת אי פעם עם עופר שמעוני?"

אורן: "כן, הוא התקשר פעם אחת לגבי משהו בנוגע למרינה".

חוקר: "פרט לכך, הוא התקשר אליך?".

אורן: "יכול להיות שהתקשר עוד פעם אחת, אני לא בקשר איתו. לפעמים עופר ואלה שקרובים לאיתמר משחקים אותה כאילו הם עוזרים לאנשים".

החוקרים שעברו על פלט השיחות של אורן זיהו שתי שיחות נכנסות מעופר שמעוני בכל שנת 2015, בדיוק בימים שבהם מגנזי לוחץ מאוד לקבל את הכסף שלו והם חושדים שאיתמר שוחח עם אורן מהטלפון של אחיו. אורן נשאל על כך ומשיב: "למיטב זכרוני, לא".

חוקר: "האם היו עוד מקרים אחרים שבהם חיים סופר או איתמר שמעוני פנו אליך בעניין זירוז תשלומים לקבלן כזה או אחר, או שהתערבו בעניין בטוחות שיש לקבלן אצל החכ"ל והורו לשחרר עיכבון ו/או כתב ערבות אחר?"

אורן: "לגבי עיכבון וכתב ערבות, אני לא זוכר התערבות נוספת של חיים או איתמר בהחלטות של החכ"ל".

אורן זומן מספר פעמים לתת עדות במשטרה ובסיומה של אחת העדויות מחדד החוקר את העניין החריג שהיה להנהלת העירייה בשחרור הכספים של מגנזי.

חוקר: "שנינו מבינים שהחלטה של שחרור עיכבון כאשר יש בפרויקט ליקויים בסדר גודל של אסף מימון זה דבר שעוד לא קרה בפרויקטים דומים בחכ"ל. מדובר על אירוע חד פעמי. האם אני צודק?"

אורן: "כן".

חוקר: "למען הסר ספק האם אתה יכול לזקוף מקרה חריג שכזה, בנושא החזרת עיכבון אסף מימון למגנזי לבקשתו של חיים סופר?"

אורן: "כן".

שלום שרעבי מנכ"ל תאגיד 'מי אשקלון'. צילום: דוד לוי

 

"מי שרוצה שאני אפצל את המכרז שידבר איתי ישירות"

עד נוסף שנשאל על הקשרים בין הנהלת העירייה לקבלן מגנזי הוא שלום שרעבי, בכיר לשעבר בשב"כ ומי שכיהן כמנכ"ל תאגיד מי אשקלון מהקמתו בשנת 2011 ועד לפני כשנה, אז סיים את תפקידו. שרעבי סיפר בעדותו במשטרה על מכרז לשיקום ושדרוג תשתיות שבו השתתף מגנזי, אך לא זכה וביקש לעיין במסמכי המכרז. סמוך לכך, מספר שרעבי: "הגיע אלי לשולחני דף בכתב יד ובו טענות של מגנזי על הליך המכרז. הנייר עצמו היה מופנה ללשכת ראש העיר, ואלי הגיע עותק מצולם מלשכת ראש העיר. כעבור מספר ימים בודדים קיבלתי טלפון ממזכירה. אינני זוכר אם זה היה מלשכת ראש העיר או מנכ"ל. המזכירה אמרה לי שמבקשים ממני לפתוח שוב את המכרז ולהכריז על שני זוכים. כלומר, לפצל את מכרז המסגרת לשניים. התגובה המיידית שלי היתה פליאה ושאלתי אותה אם מישהו ירד מהפסים. אמרתי למזכירה שהיא רק השליחה ומי שרוצה שאני אפצל את המכרז שידבר איתי ישירות. העברתי לאותה מזכירה את המסר שהבקשה הזו לא באה כלל בחשבון".

שרעבי מספר כי המסר שלו התקבל בהנהלת העירייה. "כמובן שאף אחד לא חזר אלי לאחר מכן באותו עניין. אני חושב שהמסר שלי היה ברור שאני לא אתכופף ואהיה חלק מעשייה שכזו". בעקבות אותו מקרה כינס שרעבי את ועדת המכרזים של התאגיד ואמר להם שכל פנייה דומה תועבר ישירות אליו. בעדות אחרת הוא הסביר מה היתה מטרת פיצול המכרז. "מאחר ומגנזי תשתיות הגיע למקום השני במכרז, אז ברור היה שאם מבקשים שיהיו שני זוכים אז הזוכה השני זה מגנזי". החוקר ניסה לברר עוד מהי בדיוק המשמעות של פיצול המכרז, ושרעבי השיב: "המשמעות היא מתן עבודות למגנזי".

עוד ציין שרעבי כי שמעוני בעצמו ביקש התייחסות לטענות של מגנזי בנוגע למכרז. "ראש העיר ביקש התייחסות לדברים. אני זוכר שהשהיתי את המענה בתשובתי לראש העיר כי באותו הזמן התנהל הליך משפטי של מגנזי נגד התאגיד וחיכיתי לפסק דין", סיפר. החוקר ניסה לברר אם הוא זוכר מאיזו לשכה התקשרו, ושרעבי השיב: "לפי זיכרוני, מדובר היה במזכירה מלשכת מנכ"ל, אך אינני אומר זאת בוודאות. זה היה אירוע חריג ובוטה מבחינתי. אך אינני זוכר מי פנתה אלי".

חוקר: "אני מקריא לך קטע מהודעתה של גלית כהן (מזכירתו של סופר; ד"ל): 'אני אמרתי לשלום שחיים מבקש לבדוק איך ניתן כן לפצל את המכרז ולתת למגנזי גם להיות חלק מזה…' – מדוע היה רצון לתת למגנזי לזכות במכרז?".

שרעבי: "אני לא יודע, אני רק יכול להעריך שאם מישהו פונה בשם קבלן מסוים אז יש לו מחויבות מסוימת כלפיו. למה המחויבות? אני לא יודע".

תגובות: "ניסיון בוטה להפיל ראש עיר"

מטעם מנכ"ל העירייה, חיים סופר, נמסר: "במהלך החקירה בדקה המשטרה את הטענות המועלות בכתבה, וכן טענות נוספות שנבדקו במסגרת הפרשה. מנכ"ל העירייה מסר תשובות מפורטות מגובות בראיות, ובסיומה של החקירה החליטו המשטרה והפרקליטות כי אין מקום להעמידו לדין, וההחלטה מדברת בעד עצמה. מנכ"ל העירייה שם את הפרשיה הזו מאחוריו ומקדיש כיום את כל זמנו ומרצו ליישום חזון ראש העיר, אישור תוכנית העבודה לשנת 2017 ואישור תקציב העירייה לשנה הקרובה, לטובת ורווחת תושבי אשקלון".

מטעם ראש העירייה איתמר שמעוני נמסר: "ראש העיר מסר את גרסתו לכל הטענות שהועלו, הן בחקירת המשטרה והן בהליך השימוע שהתקיים. ראש העיר נחוש להוכיח את חפותו ומשוכנע כי לא נפל כל פגם בהתנהלותו". עורך דינו של שמעוני, עו"ד ששי גז, הוסיף: "איתמר שמעוני הוא ראש עיר מצוין ואהוב על תושבי העיר. יריביו הפוליטים הבינו שלא ניתן לנצח אותו בבחירות וזהו ניסיון בוטה להפיל ראש עיר מכהן בדרכים לא לגיטימיות, ועיתוי הדלפת חומרי החקירה בזמן המתנה להחלטה בשימוע זועק זאת. רשויות האכיפה שללו את מרבית הטענות שבכתבה (שאינן בכתב החשדות כלל) ובאשר לשאר, יוכח כי מדובר בהליך מינהל תקין לחלוטין. כל פנייה לראש העירייה, בין אם הוא תושב ובין אם הוא קבלן, מקבלת התייחסות נאותה ומנותבת לגורם המקצועי הרלוונטי לשם מתן מענה. העירייה עובדת קשה למען תושביה ורווחתם ואנו בטוחים שאיתמר ימשיך להצעיד את העיר להתפתחות ושגשוג".

מטעמו של איש העסקים גבי מגנזי נמסר בתגובה: "העדויות מדברות בעד עצמן, לא היו דברים מעולם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר