אמיתי בתחנת הכוח לצד מנהל התחנה. צילום: פרטי
אמיתי בתחנת הכוח לצד מנהל התחנה. צילום: פרטי

מתי תחנת הכוח רוטנברג תעבוד על גז טבעי?

השאלה הזאת היא אחד הנושאים שבהם דנו מנכ"לית איגוד ערים לאיכות סביבה אשקלון ומנהל תחנת הכוח רוטנברג בפגישתם

פורסם בתאריך: 7.11.21 20:08

     

מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מיטל אמיתי ומנהל תחנת הכוח "רוטנברג" דוד מזרחי, קיימו פגישה לפני מספר ימים בתחנת הכוח שבאשקלון.

כידוע, האיגוד מפקח על תחנת הכוח הפחמית "רוטנברג" כל העת, וכך גם על מפעלים ותעשיות נוספות. התחנה הזאת נחשבת למזהם הכי גדול של האוויר בנפת אשקלון ולאחד המזהמים הגדולים ביותר בישראל

בפגישה דנו השניים בלוחות הזמנים לעמידה ביישום פרויקט הסולקנים (פרויקט הפחתת זיהום אוויר), מנכ"לית האיגוד ציינה כי האיגוד לא יסבול דחיות נוספות. נושא נוסף שעלה בפגישתם הינו התחלה מידית של הסבת תחנת הכח "רוטנברג" לעבודה בגז טבעי.

בנוסף, דנו בתכנית המשמעותית ביותר הניצבת בפני מדינת ישראל בהמשך לדבריו של רה"מ נפתלי בנט בוועידת האקלים בגלזגו והתחייבותו ל-0 פליטת גזי חממה עד שנת 2050.

כך גם עלה נושא אחסנת הפטקוק שמהווה סיכון לזיהום סביבתי נוסף. הפגישה נסובה גם סביב התקדמות בפרויקטים נוספים שיזמה חברת החשמל בעבר.

על רקע הארובה. צילום: פרטי

על רקע הארובה. צילום: פרטי

"האיגוד ועיריית אשקלון, השותפים לכל היעדים החשובים במטרה לשמור על בריאות התושבים, מקווים כי תחנת הכוח תעמוד בכלל מחויבויותיה ותעמוד ביעדים שהציבה הממשלה להפחתת הפליטות, וכך גם תדאג לפעול לטובת שמירה על הסביבה והתושבים", מסרה אמיתי לאחר הפגישה, "איגוד הערים עומד איתן לפיקוח על יישום החלטות אלו בזמן הקרוב ובשמירה על איכות האוויר ובהיבטים הסביבתיים של תושבי אשקלון והסביבה כל העת".

מזרחי ציין כי בכוונתו לפעול בשיתוף פעולה ובשקיפות מול איגוד ערים אשקלון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר