ח"כ אלכס קושניר
ח"כ אלכס קושניר

"לעשות צדק": החל הדיון בוועדת הכספים על החוק להטבות מס לאשקלון

ברגעים אלה החל הדיון בוועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ אלכס קושניר, בעניין החוק להטבות מס לתושבי אשקלון. "בזמן שתושבי שדרות והסביבה זכו להטבות מס בצדק רב, תושבי אשקלון והסביבה נשארו ללא מענה", אמר קושניר. ראש עיריית באר שבע מתח ביקורת ואמר כי "אסור לעשות הפרדה בין דם לדם"

פורסם בתאריך: 9.8.21 10:33

     

לפני זמן קצר החל בוועדת הכספים דיון הכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) למתן הטבות מס לתושבי אשקלון.

בפתח דבריו אמר ח"כ קושניר, "הצעת חוק זו נועדה לעשות צדק עם עשרות אלפי תושבי אשקלון והסביבה, שבמשך יותר מעשור נמצאים תחת אש ונמצאים תחת איום מידי… תושבי אשקלון והסביבה נשארו מופקרים לאורך הרבה שנים, בזמן שאחיהם בעוטף עזה ובשדרות זכו למיגון, לאזורי עדיפות א' ולהטבות המס (שלא תבינו לא נכון, זכו בצדק רב), תושבי אשקלון והסביבה נשארו ללא מענה, ללא הטבות המס, ללא אזור עדיפות א' מלא וללא מיגון. יותר מ-10,000 יחידות דיור ועשרות מוסדות חינוך ומוסדות ציבור פשוט חשופים לירי רקטי ולתושבים יש רק 30 שניות כדי למצוא מחסה שפעמים רבות אינו נמצא בסביבה".

כזכור, החוק כבר אושר בוועדה המסדרת ובקריאה טרומית, ויש לו תומכים גם באופוזיציה וגם בקואליציה והוא צפוי לעבור בקלות במליאת הכנסת, אלא אם כן, תהיינה הפתעות בלתי צפויות.

ח"כ קושניר הוסיף כי היום הם מתחילים את הכנת החוק לקראת הקריאה הראשונה במליאה וציין כי הוא מודע למורכבות ולקושי שקיים בהצעה הזו ופנה לאנשי המקצוע, בעירק לאנשי האוצר שיושבים בוועדה, "גלו הבנה וחמלה לאזרחים ואזרחיות שחיים בתנאים בלתי נסבלים של איום מתמיד על חייהם ופגיעה בלתי פוסקת בשגרת החיים שלהם. תנו לנו פתרונות, תגידו איך כן ואל תגידו אך לא".

רוביק דנילוביץ'. צילום: אילן אסייג

רוביק דנילוביץ'. צילום: אילן אסייג

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', מתח בדיון ביקורת על כך שקושניר מציין את זמני ההתרעה בגורם להטבות מס, "אני צריך להסתכל בעיניים של תושבי העיר באר שבע. אני חושב שרק בנושא הזה של 30 שניות או 40 שניות או 50 שניות, ואם עיר ספגה 300 טילים או עיר ספגה 1000 טילים, זאת לא הכוונה של היו"ר ובטח לא שלכם, נבחרי הציבור כי  אסור לעשות הפרדה בין דם לדם, תמיד יסתכלו עלינו 40 ק"מ. אני לא חושב שצריך לקלוט את מפת הטבות המס רק על האיומים הביטחוניים".

ראש העירייה בוועדת הכספים

ראש העירייה בוועדת הכספים

בישיבה משתתף גם ראש העירייה, תומר גלאם.

לצפייה בשידור הוועדה הקליקו כאן

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר