העשן המיתמר ממקום השריפה
העשן המיתמר ממקום השריפה

מיכל הדלק בתש"ן עדיין בוער: משרד הבריאות קורא לתושבים להישאר בבתים

תושבים מאזור אשקלון מתלוננים על קשיי נשימה ובמשרד להגנת הסביבה מדווחים על עלייה בחליקים הנשימים באוויר ולאור זאת יצאה המלצה לתושבי אשקלון והסביבה להימנע משהייה מחוץ לבית

פורסם בתאריך: 12.5.21 08:52

     

כפי שפרסמנו אתמול, בשעות הצהריים בשל פגיעת רקטה, החלה בערה במיכל דלק במתחם תש"ן (תשתיות נפט), אך בחברה דיווחו כי היא כובתה.

אלא שבשעות הערב האש התלקחה שוב ולהבות ענק פרצו שם, ובמשך כל הלילה פעלו כוחות כיבוי האש במקום והאש עדיין לא כובתה. ענן העשן שיצרה השריפה נראה למרחוק.

כך זה נראה הבוקר מאשדוד. צילום: ירון קליין

גם כעת, צוותי כבאות והצלה לישראל מתחנת אשקלון בסיוע של לוחמי אש ממחוזות נוספים וצוותים של תש"ן פועלים בשריפה. במקום פועלים רכבי אספקת מים של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום עם מעורבות קצף כיבוי בכדי להוריד את טמפ' הבעירה ועד לכיבוי מוחלט של המיכל.

הבוקר, הודיעו המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות כי "בעקבות תלונות על קשיי נשימה, גרד בגרון וצריבות בעיניים ולאור עלייה בריכוז החלקיקים הנשימים בתחנת הניטור שמשון הסמוכה למכל הדלק באזור התעשייה באשקלון" הם ממליצים, לתושבי אשקלון, זיקים, כרמיה, מבקיעים והאזור, להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך. זאת, פרט למקרים של אזעקות, שבהם נדרשים התושבים להתפנות למרחב מוגן הנמצא מחוץ לבית. "הימנעות משהות בחוץ תצמצם את החשיפה של האוכלוסייה לזיהום האוויר ולמטרדי ריח כתוצאה מהבעירה", נמסר.

כבר אמש, פנה ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) לשרה להגנת הסביבה ולראש עיריית אשקלון, בבקשה ליישם הנחיות חירום סביבתיות על רקע הפגיעה במיכלי הדלק של חברת קצא"א/תש"נ בעיר אשקלון: "הריני מתכבד לפנות אליך בדחיפות, בבקשה למתן הנחיות חירום מיוחדות לתושבי אשקלון והסביבה, בעקבות הפגיעה הישירה במצבורי הנפט של חברת תש"ן בעיר אשקלון. מדובר באסון סביבתי בעל פוטנציאל נזק בריאותי חמור, אשר פוגע באיכות האוויר אותו נושמים תושבי העיר. כתושב העיר, אבקש ממך השרה הממונה, להוציא הנחיות מסודרות לתושבי העיר, וכמו כן להנחות את הרשות המקומית כיצד עליה לפעול על רקע זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בארגון מגמה ירוקה התייחסו לאירוע ומסרו: "האש המשתוללת במתקן הנפט באשקלון מחרידה. הסכנה של תעשיות מזהמות השוכנות בסמוך לאוכלוסיות מתגלה כעת לכולם. מכעיס לראות את כל האזהרות והתרעות שלנו מתממשות למול עינינו. אסור לאפשר למציאות הזו להימשך. טיל על המפעלים הפטרוכימיים בחיפה יוביל לאלפי הרוגים. אסור לנו לתת למפרץ חיפה להפוך לאסון לאומי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר