תומר גלאם ובנימין נתניהו. צילום: סיון מטודי
תומר גלאם ובנימין נתניהו. צילום: סיון מטודי

עדיין לא עדיפות לאומית: גלאם התרעם, נתניהו הבטיח וקושניר תקף

יום לאחר נפילת הרקטה במפעל באשקלון, אישרה הממשלה סיוע של למעלה ממיליארד שקלים לישובי עוטף עזה אבל שכחה את אשקלון. תומר גלאם תקף את הממשלה וקיבל הבטחה כי בשבוע תתקבל החלטה משלימה שבה תקבל גם העיר אשקלון סיוע. נדמה לכם שכבר שמעתם את ההבטחה הזו? אתם לא לבד

פורסם בתאריך: 22.11.20 16:55

     

במועצות האזוריות בעוטף עזה יכולים להיות מרוצים. בלי לחצים, בלי שכנועים, בלי תחנונים אישרה היום הממשלה חבילת סיוע בהיקף של למעלה ממילארד שקלים. "לאחר שהבאנו לפני כמה שבועות בשורה על הקמת יישוב חדש בעוטף עזה, אנחנו מביאים היום בשורה נוספת – תכנית סיוע רחבת היקף של למעלה ממיליארד ש"ח ליישובי העוטף. התכנית כוללת, בין השאר, הטבות מס והנחות בארנונה ועוד" הודיע ראש הממשלה במפגש וידאו שערך עם ראש עיריית שדרות ועם ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה: חוף אשקלון, שדות נגב, שער הנגב ואשכול.

ראשי רשויות העוטף עם החולצות בכנס. צילום: דוברות מוא"ז חוף אשקלון

ראשי רשויות העוטף בפעילות משותפת בעבר צילום: דוברות מוא"ז חוף אשקלון

תושבי אשקלון שרק אמש רצו למרחבי המוגנים כשרקטה שוגרה לעבר העיר ואף התפוצצה במפעל גדול בדרומה, יכולים להביט מהצד בקנאה על שכניהם. "הייתי בהלם לראות שאשקלון שוב לא נכנסה בסל ההטבות", אמר הבוקר ראש העירייה, תומר גלאם בסרטון שהפיק הבוקר, "לא יכול להיות מצב שכזה שכולם הבטיחו, מראש הממשלה ועד אחרון השרים לבוא לתת את הכלים לתושבים להתמודד עם המציאות שנכפתה עלינו".

הוא הוסיף ותקף את הממשלה: "אני רוצה לראות את אותם שרים שיסתכלו בלבן של העיניים של התושבים שלי ויאמרו להם למה להם כן ולנו לא. ליבי רק עם התושבים. לא יכול להיות מצב כזה שכל פעם יבואו ויבטיחו. אנחנו שבעים ורוויים מהבטחות. כנראה שפוליטיקה לא עוזר אבל אנחנו נעשה הכל כדי שזה יבוא לידי ביטוי. דיי נמאס, אנחנו רוצים צדק אמיתי. צדק זה לתת לתושבים היקרים שלנו את מה שמגיע להם".

הסרטון הגיע עד לירושלים ובמהלך ישיבת הממשלה בישר ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי בשבוע הבא תתקבל החלטה משלימה ובו תאשר הממשלה תכנית סיוע לאשקלון. מה כוללת התכנית? לזה נצטרך לחכות שבוע ימים ולגלות כיצד תסייע הממשלה לאשקלון אם בכלל.

"שוחחתי עם ראש הממשלה עוד לפני כניסתו לישיבה והבהרתי שזה לא נכון להעביר החלטת ממשלה בלי לקחת בחשבון את העיר אשקלון" סיפר הבוקר גלאם במפגש עם כתבים והוסיף: "הובטח לי שתוך שבוע ימים יביאו החלטת ממשלה משלימה".

מי שהשתתף בישיבת הממשלה הוא השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן שנזעק על ההתעלמות ממצוקתם של תושבי עירו וביקש להכניס גם את העיר אשקלון למפת יישובי עוטף עזה ולהכליל אף אותה בתכניות הסיוע השונות. "הגיע הזמן להכניס את אשקלון למפת העוטף", אמר השר אביטן.

השר יעקב אביטן

השר יעקב אביטן

הביקורת החריפה של גלאם כאמור הדהדה במסדרונות הממשלה והשר אלי כהן, ידידו של גלאם יצא מישיבת הממשלה ומיד התקשר אליו. "ממש בזה הרגע יצאתי מישיבת הממשלה. ראש הממשלה ציין שצריך להביא החלטה משלימה בנושא של העיר אשקלון. כולם היו תמימי דעים על כך שצריך לתת החלטה משלימה. אני יודע אישית כמה פעלת", אמר השר כהן לגלאם והוסיף: "לולא המעורבות שלך לא היתה היענות חסרת תקדים ויוצאת דופן".

השר אלי כהן עם ראש העירייה תומר גלאם. צילום: דוברות עיריית אשקלון

השר אלי כהן עם ראש העירייה תומר גלאם. צילום: דוברות עיריית אשקלון

האם מדובר בהגדרת העיר אשקלון כאחד מישובי עוטף עזה, כמו שביקש השר אביטן והשוואת כל ההטבות המגיעות להם? או האם מדובר בהגדרת אשקלון כעיר עם עדיפות לאומית א'? השר כהן נשאל על ידי כתבים ולא ממש ענה לגופו של עניין. ובעיקר על שאלה שנשאל על ידי אחד הכתבים: "תושבי אשקלון כבר שמעו הבטחות דומות בעבר, למה שיאמינו גם להבטחה הזו?" השר השיב שהממשלה קיבלה כמה וכמה החלטות בנושא העיר אשקלון, אך ממש ענה תשובה שתבטיח שהתושבים לא יגלו בשבוע שוב שהתבדו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עם מיליארד השקלים שנכללו בחבילת הסיוע לישובי עוטף עזה מתכוונת הממשלה לסייע לעיר אחת ולמספר מושבים וקיבוצים שהסך הכולל של תושביהם עומד על פחות מ- 80,000 תושבים. כשמבקשים להשוות את הסיוע לאשקלון שבמתחומה חיים למעלה מ-160,000 תושבים התקצוב אמור להיות לפחות פי שניים. מאות בניינים הפרושים כמעט על מחציתה, נעדרי מיגון ופגיעה של רקטה בהם יכולה להיות הרת אסון, בעוד רוב המבנים בישובי העוטף כבר מוגנו על ידי הממשלה בעשור האחרון.

מניחים מיגונית. צילום: דוברות העירייה

נראה שהבעיה הגדולה של הממשלה לסייע לאשקלון היא הבעייה הכספית. "היום התקיימה פגישה של נציגים שלנו מול נציגי האוצר", אמר גלאם, "נכון שמדברים על סכומים גדולים בנושא של פיתוח ומדברים על תוכנית שאכן תסייע בצורה מהותית בנושא של התחדשות עירונית כדי לפתור את בעיית המיגון. חשוב שמשרד הפנים יעמוד במילתו גם ויתן את ההקלה לתושבים בארנונה. במחינתו זה מה שמגיע וזה מה שכולם הבטיחו וצריך להביא את זה לידי מימוש. בשבוע הבא נעשה הכל כדי שההחלטה שתתקבל בממשלה תהיה כמה שיותר מקיפה".

אלכס קושניר. צילום: פבל

ח"כ אלכס קושניר. צילום: פבל

מי שתקף את התוכנית הוא ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), המתגורר באשקלון, "נתניהו דרעי וכץ – אתם פשוט מזלזלים באינטילגנציה של תושבי הדרום", כתב קושניר בחשבון הטוויטר שלו, "עד כמה אתם חושבים שהזיכרון שלנו קצר? שבענו מתכניות והבטחות ישנות לתקציבים. כל מי שעיניו בראשו, מבין שעד שתצא כזו תכנית לפועל יקומו בישראל ממשלות חדשות שספק אם יתייחסו לתכנית שאישרתם. גם בעדכון האחרון בנושא הטבות המס, רק השבוע! הפקרתם את יישובי העוטף וגם את העיר אשקלון. כל ההבטחות שלכם עד היום התבררו כבלוף אחד גדול. אתם לא מסוגלים להסתכל לתושבי העוטף בעיניים ולהגיד את זה, אז אנחנו נגיד את זה: נכשלתם!".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר