איתמר שמעוני בראיון ל"המקור". צילומסך רשת 13
איתמר שמעוני בראיון ל"המקור". צילומסך רשת 13

איתמר שמעוני מגיב לפרסום אמש: "'המקור' ניסתה להציג תמונה מעוותת"

אמש פורסמה כתבה ארוכה על פרשת שמעוני שכללה גם ריאיון עם ראש העירייה לשעבר. היום מתח שמעוני ביקורת על הצגת הדברים בכתבה

פורסם בתאריך: 10.11.20 18:15

     

הכתבה ששודרה אמש בתכנית "המקור" ברשת 13 החזירה את העיר אשקלון, כשש שנים אחורה, אל תקופת "צוק איתן" שבה הפך ראש העירייה איתמר שמעוני לכוכב טלוויזיה ארצי, כאשר במקביל נוחתים על שולחנו מכתבי דרישה מטעם נשים שטענו כי ניצל אותן מינית. כדור השלג הזה שהחל אז להתגלגל, הביא למעצרו ובשלב מסוים אילץ אותו להיפרד מכיסאו ולאחר מכן גם להפסיד בבחירות האחרונות לראשות העירייה. מאז שמעוני הורשע בעבירות של שוחד, הפרת אמונים והלבנת הון ועתה הוא ממתין לדיון שנדחה שוב ושוב לגזר דינו.

שמעוני עצמו התראיין ארוכות לכתבה וסיפר על החוויות שחווה מהיום שבו החלו להישלח המכתבים דרך ימי המעצר והחקירות ועד הבחירות וההרשעה בבית המשפט.

איתמר שמעוני לאחר הכרעת הדין. צילום: עזריאל משה

איתמר שמעוני לאחר הכרעת הדין. צילום: עזריאל משה

שמעוני התראיין ארוכות לתחקירן איתי רום וכמו שבדרך כלל קורה המוצר המוגמר שהוגש לצופים לא ממש תאם לציפיות של שמעוני שפרסם הבוקר פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ובו הוא מודה למאות התגובות, לדבריו של התומכות ומהאהבה שהוא מקבל לאחר שידור התחקיר אמש.

"המום ונפעם ממאות התגובות התומכות והאהבה שאני מקבל מכם בכל אמצעי המדיה בעקבות תוכנית 'המקור' ששודרה אמש בענייני וניסתה להציג תמונה מעוותת של המקרה עימו אני ומשפחתי מתמודדים מזה זמן רב", כתב שמעוני, "זה מחמם את הלב ונותן לי כח לעשות הכל על מנת שלכולנו יהיה טוב. מקרים רבים שהוזכרו אמש בתוכנית הופרכו ולראיה, אף לא הונחו בפתחו של בית המשפט והחשדות בהם בוטלו. כראש עיר שהקדיש את כל זמנו לטובתכם, התושבים, עבדתי מסביב לשעון על מנת להפוך את העיר אשקלון למקום שטוב לחיות בו ולגדל ילדים ואני סמוך ובטוח שגם אתם חשתם כך. אני שם מבטחי בבורא עולם וסומך על רשויות החוק והמשפט שיוציאו את האמת לאור. תעשו טוב – תראו טוב", כתב שמעוני.

צפו בכתבה של "המקור":

הפוסט של שמעוני זכה לשיתופים רבים ובתוך מספר שעות ליותר מ-1000 לייקים ולמאות תגובות.

הפוסט שכתב שמעוני:

הפוסט של שמעוני הבוקר

הפוסט של שמעוני הבוקר

אלו התגובות שנמסרו לצוות "המקור" בתגובה לכתבה:

תגובת עופר שמעוני (באמצעות עורך דינו אשר אוחיון)
"1. אנחנו מאשרים במלואם את דברי איתמר. אכן זו היתה בקשתו, שעופר ילווה כספים אך ורק מבני המשפחה, מבלי שאלו נחשפו לצרתו האישית של איתמר, ולכן זה נעשה דרך עופר. כל הכספים שהעביר עופר לאיתמר היו אך ורק מבני המשפחה והכספים של עופר עצמו. 2. בכתב האישום עופר הואשם שב-14 עסקאות שבהם קיבל דמי תיווך מיואל, זה היה בעצם דמי שוחד שהעביר יואל לאיתמר. בהכרעת הדין נקבע שב-13 מתוך 14 העסקאות הללו דמי התיווך היו אמיתיים ושיקפו את פעילות התיווך שביצע עופר. בעסקה אחת ביהמ"ש קבע שדמי התיווך הם דמי שוחד. הקביעה הזו היא שגויה, שכן במקרה הזה הוכח שעופר תיווך באותה עסקה ופעל רבות עבור דמי התיווך שקיבל. לכן, קרוב לוודאי שגם הקביעה הבודדה הזו תבוטל במסגרת הערעור לבית המשפט העליון".

תגובת משה פונטה (באמצעות עורך דינו עמיר ג'ורגי)
מפאת הכבוד שאנו רוחשים להליך המשפטי ובטרם הוא הסתיים, מעדיף מרשי לשמור את תשובותיו וטענותיו לערכאת הערעור במקרה בו הוא ידרש אליה.
בקצרה אומר, כי מרשי זוכה מכלל אישומי השוחד אותם יחסה לו המדינה, אף שגם עם חלקן של הקביעות העובדתיות של ביהמ״ש המחוזי אנו חלוקים, מעדיף מרשי לסגור את הפרשה שהעיבה על חייו בשנים האחרונות ולהמשיך בדרכו ובחייק משפחתו.
בעניין טענותיהם של אחרים אשר הואשמו עמו יחדיו אומר כי אין לי כל אינדיקציה לגבי מה יודע ומה לא יודע כל אחד מהם פרט למה שנקבע בהכרעת הדין.

תגובת יואל דוידי (באמצעות עורכת דינו נוית נגב)
מדובר בהצגה מסולפת ובטענות שרובן נדחו על ידי בית המשפט.
יש להצר על פרסום דברים כאלה, ובוודאי בעיתוי שבו התיק עודנו מתנהל וממתין לגזר הדין".

תגובת הפרקליטות
"לאחר בחינת מכלול הראיות בתיק באופן יסודי ומעמיק, הוחלט לסגור את תיק עבירות המין מחוסר ראיות מספיקות. ההקלטה אותה שידרתם הינה ראיה אחת מתוך מארג ראייתי רחב ביותר שהיה בפנינו במהלך בחינת התיק ולא היוותה שיקול מרכזי בקבלת ההחלטה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר