חוטובלי פנחס.

חוטובלי פנחס: “הקמת המרכז להורות היא צו השעה”

סופי חוטובלי-פנחס, יושבת ראש פורום הורים ומנהלת המרכז הקהילתי ברנע, מסבירה מדוע היה הכרחי לפתוח את המרכז להורות באשקלון ואילו שירותים הוא ייתן לקהילה

פורסם בתאריך: 7.9.17 21:17

     

ביום ראשון הקרוב ייפתח בטקס חגיגי במרכז הקהילתי ברנע המרכז להורות. המטרה שלו לתת להורים את הכלים להיות הורים מאושרים, אבל לא מדובר כמובן בפתרון קסם, והמרכז הזה יציע מגוון הדרכות וסדנאות למי שזקוק לכך וירצה לעבור את התהליך.

עבור סופי חוטובלי-פנחס, יושבת ראש פורום הורים ומנהלת המרכז בברנע, מדובר בציון דרך אישי. לדבריה, התכנית הזאת שכבה אצלה במגירה כבר כמה שנים, עברה שלושה ראשי ערים, עד שהגיע ראש העירייה בפועל תומר גלאם, הרים את הכפפה ונתן אור ירוק בדחיפה וסיוע של חברת המועצה מיריי אלטיט. “מירי הייתה עשר שנים יושבת ראש ועד הורים בבית הספר לאמנויות. היא הקימה את פורום ההורים וצמחה מהמקום הזה. לאחר שנבחרה לחברת מועצה היא שמה את המרכז להורות בראש סדר העדיפויות, ואני שמחה שהיא הצליחה להוציא את זה לפועל”, אומרת חוטובלי-פנחס.

דחפה וסייעה. מיריי אלטיט. צילום: דוד לוי

“המרכז להורות נועד לתת מטרייה שלמה בכל מה שקשור להדרכת הורים, שזה מהרגע שתינוק נולד ועד שההורים הופכים לסבא וסבתא”, מסבירה חוטובלי-פנחס. “מגוון של שירותים, הרצאות, פגישות פרטניות, קבוצות נושא ייעודיות, כמו הדרכה לגיל הרך, מעברים ועוד סוגיות כאלה ואחרות שההורים נתקלים בהן ולא ממש יודעים איך להתמודד. לא מדובר רק בגילים קטנים, גם גיוס לצבא יכול להיות עניין גדול עבור הורים מסוימים וגם המעבר שבין הצבא לאזרחות”.

יש כבר כמה מרכזים כאלה ברחבי הארץ, אחד מהם באשדוד. בזמן שחקרה את הנושא ביקרה חוטובלי-פנחס במרכז באשדוד ונפעמה. “הקימו שם מבנה אך ורק למטרה הזאת. המקום מאוד מרשים ועובד מצוין, מקבל פידבקים נהדרים. ברור שהשאיפה היא להקים אחד כזה גם באשקלון, אבל אנחנו ריאליים וברור לנו שלגייס שישה מיליון שקלים זה לא עניין של מה בכך. מרכז מסוג זה הוא בעיניי צו השעה. הורות בעידן המודרני היא דבר מאתגר. אנחנו שואלים כל פעם איך ההורים שלנו עשו את זה, אבל היום הכול שונה. הורים היום בעלי קריירה ורצון להגשמה עצמית, הם פחות נמצאים בבית, ואפילו מערכת החינוך משנה פנים ומתאימה את עצמה. ולכן ממעט הזמן שנותר צריך להפיק את המרב באמצעות זמן איכות ודיאלוג הורי. האקלים בבית משפיע גם על האקלים בבתי הספר ובגנים: ילד שטוב לו הוא ילד שפנוי להקשבה ולמידה”.

לאחר שהבינה ששישה מיליון שקלים היא לא תצליח לגייס, החלה חוטובלי-פנחס לחשב מסלול מחדש ויחד עם חברת המועצה מירי אלטיט הן הכינו תכנית חלופית. המרכז להורות יפעל מתוך מרכז קהילתי ברנע, אבל ייתן שירותים עד פתח הדלת לתושבים מכל השכונות בעיר. “הליבה תהיה בברנע, אבל הכול יונגש על פי הצורך שיבוא מהציבור. זאת אומרת שאם תהיה מנהלת בית ספר שתפנה אלינו, היא תקבל מאיתנו הנגשה של השירות עד בית הספר או עד בית ההורים. אין טעם לטרטר עד לברנע תושבים משכונות אחרות ומרוחקות, ולכן אנחנו נספק את השירותים במרכזים הקהילתיים, הפרושים בכל שכונה ושכונה. העירייה תקצבה מעט, ועכשיו אנחנו יכולים להתחיל לפעול, ואני מקווה שבעתיד, כשהרשות תראה תוצאות בשטח, נוכל גם לגייס את הכספים הגדולים באמת ולבנות כאן את המבנה הייעודי”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר