בנייני מגורים סמוך למרינה באשקלון. צילום: אלירם משה
בנייני מגורים סמוך למרינה באשקלון. צילום: אלירם משה

זינוק עצום בהתחלות הבנייה באשקלון: למעלה מ-400% בשנה האחרונה

מחודש יולי בשנה שעברה ועד חודש יוני השנה החלה בנייתן של 2,085 דירות באשקלון, מדובר בזינוק של 437% ביחס לשנה הקודמת, מה שמציב את העיר במקום השני בארץ במדד הזה

פורסם בתאריך: 23.9.20 13:31

     

הסכם הגג שנחתם בעיר אשקלון, נמצא כעת בשיא ביצועו, העגורנים שסובבים את העיר נראים היטב כמעט מכל מקום בה וכעת ניתן גם לראות זאת גם בנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אשקלון היא מהמובילות בערי ישראל בהתחלות בניה.

על פי נתוני למ"ס שפורסמו בשבוע שעבר ושסקרו את החודשים יולי 2019 – יוני 2020 נמצאת אשקלון בצמרת הרשימה המכובדת של ערי ישראל המובילות בהתחלות בניה לשנה החולפת, עם 2085 יח"ד שנבנו בה השנה, במקום השלישי אחרי תל אביב וירושלים.

בניה בעיר היין. צילום: אפגד

בניה בעיר היין. צילום: אפגד

מדובר על עלייה של למעלה מפי ארבע במספר התחלות הבניה (437%) ביחס לאשתקד (יולי 2018-יוני 2019) בה החלו להיבנות 388 יח"ד בלבד.

בצמיחה היחסית באחוזים עם גידול של 437%, כאמור, אשקלון נמצאת במקום השני אחרי בית שמש.

טבלת התחלות הבניה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

טבלת התחלות הבניה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

בין החברות שתרמו לזינוק הזה היא חברת הבנייה "אפגד", שהחלה השנה בשיווק ובניה של 340 יח"ד בשכונת עיר היין ובשכונת אפרידר. יעל דקל-הניג סמנכ"ל שיווק בחברה אמרה: "העלייה הדרמטית שאנו רואים בנתונים בשנה האחרונה הם ביטוי בשטח של התכניות האדירות לפיתוח העיר ולהפיכתה של אשקלון למטרופולין אמיתי של למעלה מרבע מיליון תושבים בתוך פחות מעשור, כשגולת הכותרת היא שכונת עיר היין, שעתידה להיות השכונה הגדולה ביותר באשקלון עם 11,500 אלף יח"ד חדשות".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר