רגש דרך העדשה. צלמי התערוכה. צילום: דוברות מוא"ז חוף אשקלון

תערוכה חדשה: "פותחים חלון לחוף אשקלון"

עשרה גמלאים - מתנדבים מהמועצה האזורית חוף אשקלון יציגו בשבוע הבא תערוכה בשם "פותחים חלון לחוף אשקלון". בתערוכה יוצגו עבודות שונות, המבטאות את הרגש דרך העדשה

פורסם בתאריך: 6.9.17 07:44

     

בקבוצה שפועלת בשנים האחרונות במסגרת תחום ההתנדבות במועצה מתקיימים מפגשים המשלבים בין עבודת צילום, העצמה אישית וחיזוק הקשר בין המשתתפים. הקבוצה מקיימת שיתוף פעולה עם מחלקת מרכז יום לקשיש.

התערוכה שתוצג בשבוע הבא, מתארת את תהליך העבודה של הקבוצה בשנה האחרונה, בהנחיית אלעזר אמתי. המתנדבים, וותיקי המועצה, צילמו את שגרת יומם והביעו בצילום את רגשותיהם.

תמונה מהתערוכה. צילום: אורי שוורץ

חנה מורג, (70), מקיבוץ יד מרדכי, סיפרה שתיעדה את רגע הפרידה מאמה המנוחה, בת ה-88. בצילום שלה היא התמקדה בידי אמה האוחזות בידיה. "החוג היה לנשמה, לא רק התעסקות בצילום טכני אלא בהבעת הרגש הפנימי שלנו", אמרה.

גם אורי "כושי" שוורץ, (80), מקיבוץ זיקים, הביע את הרגש בצילום מיוחד: השלווה בישיבה מול הים בחוף זיקים, עם חכה ביד, כאשר על גבו מונח רובה, "כי השקט יכול בכל רגע להתהפך כאן".

חברו לקיבוץ, ראובן נאור (81) תיעד ג'יפ על חולות חוף זיקים כאשר ברקע ניבטים הבתים של צפון רצועת עזה והסביר: "הצילום ממחיש איך נראית עזה מהחוף שלנו".

לדברי אלעזר אמתי, קבוצת הצילום בחוף אשקלון בנויה ממגוון אנשים המוצאים במפגשים קרקע פורייה להבעת רגשות ושותפות אנושית פשוטה.

ראש המועצה, יאיר פרג'ון, אמר לצלמים כי נקודת מבטו של הצלם המתעד משול לנקודת מבטו של הצייד הפרהיסטורי, שמנסה לצוד את הטרף שלו. במקרה של הצלם- לתפוס את הרגע שלא יחזור אף פעם. "זה אחד הדברים המרתקים בתכונה של צלם, שרואה רגע נצחי ומצליח להעביר תחושות שלו", אמר פרג'ון, "חוגי הצילום שלנו הם סוג של עידון לצרכים האמיתיים: להביא תמונות מהשטח ולהציגן לציבור". התערוכה תוצג בישוב בת הדר, בספריה המרכזית, ביום ג' 12.9.2017 החל מהשעה 19:00 ותוצג בשבועות הקרובים בשעות פתיחת הספרייה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר