בדיקת קורונה. צילום: מוטי מלרוד
בדיקת קורונה. צילום: מוטי מלרוד

4 חולים בקיבוץ גברעם: "הקיבוץ לא בבידוד"

הנהלת הקהילה החליטה על צעדי בידוד מניעתיים לאלו הנמצאים בסיכון ושמועות נפוצו על כך שכל הקיבוץ נמצא בבידוד. מרפאת הכללית בקיבוץ הפכה לחמ"ל קורונה שנותן מענה לעשרות התושבים

פורסם בתאריך: 21.7.20 11:44

     

בתחילת השבוע קיבל תושב קיבוץ גברעם את ההודעה כי בדיקת קורונה שעבר חזרה חיובית, מה שגרם לקהילת הקיבוץ להיכנס לכוננות גבוהה שכן תושבים רבים בקיבוץ, כמו בהרבה קיבוצים נמצאים בסיכון בשל גילם.

עם היוודע המקרה, הוחלט בקיבוץ לנקוט בבידוד מניעתי עד לקיום בדיקות, זאת על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה ובכך לאפשר לקהילה לחזור לשגרה בהקדם האפשרי.

אמש נשלחו תושבים נוספים לבדיקות קורונה והבוקר, (יום שלישי) עם קבלת התשובות התברר שמבין קהילת הקיבוץ יש עוד שלושה חולים נוספים.

"קהילת גברעם היא קהילה איתנה הפועלת מתוך אחריות ודאגה לבריאותם של תושבי הקיבוץ, לפיכך ביקשנו מהתושבים לנקוט בבידוד מניעתי למשך שעות הבוקר עד לדיוק ההנחיות של משרד הבריאות" נמסר הבוקר מהמועצה האזורית חוף אשקלון.

עם קבלת החלטת הנהלת הקהילה על בידוד מניעתי, הפכה מרפאת הכללית שבקיבוץ לחמ"ל קורונה והחלה לתת מענה לעשרות הפונים, חברי הקיבוץ השוהים בביתם. חלקם נדרשו לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות וחלקם כאמור כחלק מנקיטת אמצעי ביטחון.

ד"ר פיטר שילד ואיילת בייפוס לרנר בחמ"ל הקורונה של קיבוץ גברעם. צילום: דוברות הכללית

ד"ר פיטר שילד ואיילת בייפוס לרנר בחמ"ל הקורונה של קיבוץ גברעם. צילום: דוברות הכללית

ד"ר פיטר שילד רופא המשפחה במרפאה ואיילת בייפוס לרנר, מנהלת הסיעוד במקום סיפרו כי באופן טבעי יש לא מעט טלפונים מחברים ומהורים מודאגים וחששות בקרב הקהילה, אך יחד עם הנהגת הקיבוץ הצוות במקום דואג להרגיע ולסייע במתן מענה לכל הצרכים ודואג להפנות לבדיקות את הזקוקים לכך על פי הנחיות משרד הבריאות.

בקיבוץ הבהירו כי בניגוד לשמועות שמועברות באמצעים טכנולוגיים כאילו כל הקיבוץ מבודד, רק מי שנדרש לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות יישאר בידוד ומי שאינו נדרש לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות רשאי לחזור לשגרה באופן מיידי.

הנהגת הקיבוץ נמצאת בקשר שוטף עם גורמי המועצה האזורית חוף אשקלון, משרד הבריאות והתנועה הקיבוצית ועובדת בתיאום מלא מול התושבים כדי לתת את המענה המדויק ביותר לצורך התגברות על מקרה זה.

"בתור קהילה מגובשת ואחראית הדואגת לאחרון חבריה, אנו עוסקים בזיהוי ודאגה לכלל צרכי הקהילה, החל ממשלוחי אספקה, מזון חם וטרי, תרופות, דואר ועוד…" מסרו מהמועצה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר