כלב חוף ים בעלי חיים שקיעה. צילום: שמואל דוד
כלב חוף ים בעלי חיים שקיעה. צילום: שמואל דוד

הכלב לא מסורס? העירייה תסבסד עיקור וסירוס כלבים באופן חד פעמי

עיריית אשקלון, בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, יוצאת למבצע, במחיר מסובסד, של עיקור וסירוס כלבים שנמצאים בבעלות על ידי תושבי העיר, זאת במטרה לצמצם ככל הניתן את אוכלוסיית הכלבים המשוטטים ברחובות העיר

פורסם בתאריך: 14.7.20 16:09

     

מקורה של תופעת הכלבים המשוטטים ברחבי ישראל היא התרבותם ללא פיקוח. תושבים רבים, לאחר המלטה של כלבת הבית שלהם מנסים למסור או לעיתים אף למכור את הגורים הקטנים שהופכים לנטל ובהרבה מקרים פשוט משלחים אותם לחפשי.

התופעה הזו עלולה להוביל לפגיעה בבריאות ובביטחון הציבור, לפגיעה ברווחתם של בעלי החיים ולסבל הכרוך בחיי הרחוב של כלבים משוטטים במרחב העירוני.

גינת כלבים. צילום ארכיון: דודו בכר

 

מחקרים מובילים בעולם בתחום, מצביעים על הלכי העיקור והסירוס כאמצעי ההומאני ביותר להפחתת ההמלטות ולצמצום מספר הכלבים (והחתולים) ללא בית.

בעיריית אשקלון ובמשרד לחקלאות ופיתוח הכפר החליטו לצאת במבצע חד פעמי של עיקור וסירוס כלבי בית במחיר מסובסד.

מטרת התמיכה בעיקור/סירוס כלבי בית היא צמצום היקף התרבות הכלבים במרחב העירוני והסדרת שיבוב וחיסון נגד כלבת ורישיון להחזקתם של כלבי בית בעיר.

 

אז אם אתם מחזיקים בכלבים שאינם מעוקרים או מסורסים, אך מוחזקים ברישיון כדין עד שנת 2019 או אם אתם מחזיקים בכלבים שגילם עולה על שנתיים ללא רישיון כחוק, נכון לשנת 2019, אתם מוזמנים להירשם לניתוחי עיקור וסירוס מסובסדים על ידי מילוי טופס באתר העירייה או באפליקציית mast.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הסתבכתם עם האפליקצייה? תוכלו ליצור קשר עם השירות הווטרינרי בטלפון: 08-6795333, או במייל [email protected] או לשלוח הודעה בווטסאפ לטלפון 054-9908018 ונציגי המחלקה הווטרינרית יענו על כל שאלה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר