שי וחגית רווח
שי וחגית רווח

בעקבות הפרסום ב”כאן דרום”: ח”כ אתי חוה עטייה פנתה לשר השיכון

בשבוע שעבר פורסמה כאן כתבה על בני הזוג רווח אשר אינם מקבלים דיור ציבורי למרות שהאישה נכה 100% ודבר הכתבה הגיע לאוזניה של ח”כ אתי חוה עטייה שפנתה לשר הבינוי והשיכון בשאילתה בעניין שלהם

פורסם בתאריך: 21.6.20 13:45

     

תגובות רבות התקבלו במערכת “כאן דרום” בשל הכתבה על בני הזוג שי וחגית רווח. חגית היא נכה 100% ובעלה נכה 31% והם מתגוררים בדירת חדר וחצי צפופה וקטנה בשכונת שמשון.

חברת הכנסת את חוה עטיה. צילום: ליאת לומברזו

חברת הכנסת אתי חוה עטיה. צילום: ליאת לומברזו

הם אינם יכולים להתפרנס ובכל פעם שחגית זקוקה לצאת לטיפולים, נאלץ שי להוריד אותה בעצמו במדרגות הספורות שליד ביתם.

אלא שלמרות שהאשה נכה 100 אחוז הבקשה לקבל דיור ציבורי נדחתה על ידי משרד השיכון, בשל טענתם כי לבעל יש רק 31 אחוז נכות ולא 75 אחוז.

“לחגית יש 100 אחוזי נכות ולי יש 31 אחוזים, מסתבר שזה לא מספיק. העובדה שאשתי נכה לחלוטין ושאני המטפל הבלעדי שלי אינה מספיק כדי שנקבל לפחות בית ראוי להמשיך לחיות בו. גם כשחיפשתי לה מטפלת, אמרו שאין משהו מתאים עבורה. יש עובדת סוציאלית שמגיעה אלינו מטעם הרווחה, אבל גם הם לא עוזרים בכלום. היא רק משוחחת איתי ואומרת לי להיות חזק. אני עושה את הכל באהבה גדולה לחגית, אבל כמה חזק אני יכול להיות? אני מרגיש שאני נלחם לבד במערכה הזאת, ואף אחד לא נותן יד ולא מסייע. גם המערכת וכל הבירוקרטיה מקשים מאוד, וזה שובר אותי סופית”, אמר לנו שי בריאיון ופרץ בבכי.

רבים ביקשו לסייע ולעזור ובהם חברת הכנסת אתי חוה עטייה (ליכוד) שפנתה לשר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן בשאילתה ישירה, אליה צורפה הכתבה וציטטה את קשייהם של בני הזוג הנכים.

שי וחגית רווח

שי וחגית רווח

בשאילתה לשר, בקשה ח”כ עטיה לברר כמה בקשות נדחו במשרד השיכון לקבלת דיור ציבורי, כאשר אחד מבני הזוג הוא נכה 100 אחוז והשני יותר מ-30 אחוזי נכות ופחות מ75 אחוזי נכות? וכיצד ניתן לסייע במצב קשה זה?


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מלשכתה של חברת הכנסת עטייה נמסר כי התייחסותו האישית של השר יכולה להביא לפתרון מקרה זה בשינוי כללי הזכאות בחקיקה ממשלתית גם למקרים נוספים דומים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר