הרב יצחק ומזל אביטן.

"ילד ממושמע": הרב יצחק ומזל אביטן מספרים על הבן הבכור שמונה לשר

הרב יעקב אביטן הפך מזמן לקונצנזוס באשקלון ולכזה המקובל על כל המגזרים והזרמים. אבל לפני הכל הוא הבן של הרב יצחק ומזל אביטן שרגע אחרי המינוי המכובד של הבן הם מתיישבים ומספרים על הדרך שעשה הבן שלהם שכבר בגן היה מלמד ילדים אחרים ומדגישים כי החלום שלהם הוא עדיין לראות אותו בתור הרב הראשי של אשקלון

פורסם בתאריך: 22.5.20 11:33

     

הבשורה שנפוצה באשקלון ביום רביעי בערב בשבוע שעבר, על כך שסגן ראש העירייה, הרב יעקב אביטן, ימונה לתפקיד השר לשירותי דת, הפתיעה תושבים רבים. רבים מהם הגיבו מיד בשמחה ברשתות החברתיות. רבים העלו צילומים עם הרב מאירועים משפחתיים, בהם הרב בלט מאוד וידע להגיע כמעט לכל מקום שהוזמן.

הרב יעקב אביטן מקדש את הזוג המאושר. צילום: הרצל סולימני

הרב אביטן מקדש זוג. צילום ארכיון: הרצל סולימני

אלא שמסתבר כי מי שגם הופתעו מהבשורה היו הוריו, הרב יצחק ומזל אביטן. “אחת מהבנות שלי מתקשרת אליי ואומרת לי ‘יעקב הוא שר הדתות’”, מספרת מזל, “אני הייתי בהלם. לא ידענו כלום”. היא לא סיפרה על כך לבעלה וחיכתה שבנה יגיע בעצמו ויספר על כך לאביו.

“אחרי שמונה וחצי הוא הגיע אליי וסיפר לי”, אומר האב, “אז אני אומר לו ‘מה עם רב העיר? אני רוצה שתהיה רב העיר’. אז הוא אמר לי ‘הכל יהיה בסדר’. אחרי זה התחילו כל הטלפונים והברכות”.

הרב יעקב אביטן ורעייתו מתברכים

הרב יעקב אביטן ורעייתו מתברכים במימונה

בנו של הרב יעקב אביטן סיפר כי גם אביו שמע על המינוי מהתקשורת, הוא היה במפגש חברתי ואז התקשרו אליו ואמרו לו שכתוב בטוויטר שהוא מונה לשר. “אמרו לו אולי כן ואולי לא, בצהריים לקחו ממנו פרטים עליו ואז בערב הודיעו. בשבילנו זאת הפתעה מתרגשים מאוד”, אמר בנו.

הרב יעקב מקבל את ברכת אביו לאחר הבשורה על המינוי

הרב יעקב מקבל את ברכת אביו לאחר הבשורה על המינוי

לרב יצחק ומזל אביטן יש 11 ילדים, יעקב הוא הבן הבכור. יש להם עוד ילדים שהם רבנים, אחד מהם הוא הרב אשר אביטן רב מושב אמונים. ההורים מספרים כי כבר מילדותו, ניכר ביעקב הקטן, כי הוא נועד לגדולות, “בגן בגבעת עזר הוא היה מלמד את הילדים. אנחנו גרנו שם כשאני מוניתי לרב במושב, הוא היה בגיל 3 הוא היה לוקח ומלמד את הילדים בגן. אני הייתי מלמד אותו והוא היה מלמד את הילדים”.

הרב יעקב אביטן בבר מצווה. צילום מהאלבום המשפחתי

“יושב שעות ולומד”

ההורים חזרו לעיר אשקלון ואז הוא למד בבית הספר נווה ציון ולאחר מכן הוא למד בישיבה התיכונית קריית נוער, “הוא היה ילד שקט וטוב, ממושמע ושקדן מאוד, הוא היה יושב שעות על הכיסא ולומד, לא התפנק אף פעם. תמיד למד ואהב את המסורת והמנהגים לנו, הכיר אותם לעומק וממש הקפיד על כך”, מספר האב.

אלא שיום אחד פנה ראש הישיבה התיכונית לאבא, “הוא אמר לי, הבן שלך אתה צריך לקחת אותו לישיבה גבוהה יש לו יכולות גבוהות. הסתובבנו בכמה ישיבות בירושלים שחלקם לא רצו לקבלו עד שהגענו לישיבת ‘אוהל משה’ בני ברק. חששתי שהוא לא יתאקלם שם, אבל הוא גילה חריצות רבה. כבר בגיל 17 למד איתי את כל הלכות שחיטה ולימודי רבנות וגילה בקיאות רבה. הוא עבר מבחני הסמכה לרבנות בגיל צעיר מאוד, והוא גם בא איתי לירושלים לשחוט בגיל צעיר”.

גם מוהל הרב יעקב אביטן בברית מילה. צילום מהאלבום המשפחתי

האבא מספר כי כבר בגיל צעיר הבינו כי הבן יעקב נותן שיעורים ברמה גבוהה מאוד. “כל מי ששמע אותו הבין את היכולות שלו, לכן פעלתי שישמש כרב והתחלנו עם מושב בית שקמה הסמוך. הוא עשה אירוע גדול של ‘פטר חמור’ ועקב כך הזמינו אותו להתראיין בטלוויזיה. הוא היה מגיע לבריתות חתונות וללוויות כבר בגיל צעיר ותמיד הקפיד על כיבוד הורים”.

הנואם הצעיר. הרב יעקב אביטן נואם כרב צעיר. מתוך אלבום משפחתי

מי שראה שהרב יעקב אביטן מתאים לתפקיד הרב הראשי של אשקלון, עוד לפני שנים, זה אבא שלו. הוא פנה לראש העירייה דאז וקנין, ואמר לו כי הרב שרביט כבר חולה ומתקשה לתפקד, “אמרתי לו תמנה את הרב שרביט כנשיא התורה ואת יעקב כרב העיר, אבל לצערי זה לא הסתייע. לו היה מקשיב לי הוא היה היום רב העיר, הוא עבר את עשרת המבחנים לרב עיר בהצלחה רבה ועליה חתמו הרבנים הראשיים בזמנו. בזמנו איתמר שמעוני סיכם עם השר דרעי שימונה אבל ברגע האחרון לפני המינוי, שמעוני נעצר וזה לא התקדם מאז”.

הרב אביטן עם בני וקנין ושבתאי צור. צילום מהאלבום המשפחתי

“כמובן שיהיה רב העיר”

למרות החלום על הרבנות של העיר, האבא רואה בתפקיד השר שקיבל בנו כתפקיד מכובד מאוד בטח בתור זה שממונה על מאות רבני ערים ומועצות דתיות, “בתור שר יש לו תפקיד חשוב וגדול, וצריך להתפלל לקדוש ברוך הוא שיעזור לו הוא ימנה רבנים ויבנה בתי כנסת מקוואות, חברה קדישא ועוד. לא האמנתי שיהיה שר, חשבתי שהוא יכול ויהיה רב העיר, ואנו שמחים על כך מאוד”, הוא אומר.

הם מספרים כי את דרכו הפוליטית הוא החל בגיל מאוד צעיר וכבר כנער הקים מטה למען מפלגת ש”ס והם בטוחים שיו”ר ש”ס אריה דרעי גם התרשם מכך שהרב אביטן הצליח להביא ארבעה מנדטים בעיר אשקלון. “הייתה תקופה שרצו שירוץ לראשות העירייה, אבל אני סירבתי לכך”, מספר האב, “חשבתי שזה לא מתאים לנו שהוא יהיה ראש עירייה עם כל הבעיות שיש עם זה. כסגן לא אכפת לי, והוא נכנס ופעל והיה בקשר עם תנועת ש”ס הארצית ומכיר אותם לעומק ולכן בחרו בו לסגן”.

הרב יעקב אביטן. צילום: אבי בוטבול

הרב יעקב אביטן. צילום: אבי בוטבול

היום הם רואים את המקום הבכיר אליו הגיע הבן שמסב להם גאווה רבה כבר שנים רבות ורק מאחלים לו טוב והצלחה, “כל דבר בעיתו מה טוב ואנו לא יודעים מה ילד יום, ואני גם רוצה כמובן שיהיה רב העיר אבל עכשיו הוא השר וצריך לתת לזמן לעשות את שלו. הוא התחיל השבוע ונאחל לו הצלחה בתפקיד ושלא תבוא שום תקלה על ידו ויצליח בכל דרכו”, אומר האב.

המשימה: לחבר בין מגזרים

השבוע התקיים טקס החילופים במשרד דתות בין השר היוצא יצחק וקנין לשר הנכנס הרב יעקב אביטן.

השר היוצא הרב יצחק וקנין אמר כי “עובדי המשרד לשירותי דת הם מהטובים בשירות הציבורי. למרות פרק הזמן הקצר קדמתי את נושא הטהרה בישראל. אני מאחל לרב אביטן הצלחה רבה בתפקידו ואני עומד לרשותך”.
השר הנכנס הרב יעקב אביטן אמר בנאומו: “המשימה שהטיל עלי יו”ר התנועה השר הרב אריה דרעי היא להפוך את המשרד לשירותי דת לגשר שיחבר בין מגזרים. להביא את התורה לכל בית בישראל”.

שר הפנים אריה דרעי עם ראש העירייה תומר גלאם הרב יעקב אביטן וסגן שר האוצר יצחק כהן בחמ"ל העירייה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

שר הפנים אריה דרעי עם ראש העירייה תומר גלאם הרב יעקב אביטן וסגן שר האוצר יצחק כהן בחמ"ל העירייה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מנכ”ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס הוסיף: “במהלך הקדנציה האחרונה רשמנו הישגים רבים בשירות לאזרח בתקצוב המועצות הדתיות”.

על קברו של מורה הדרך

ביום ההשבעה שלו לכנסת מיהר הרב יעקב אביטן ועלה על קברו של הרב הראשי לשעבר של אשקלון, הרב יוסף שרביט והתפלל שם להצלחה.

גם ביום כזה שבו הוא נכנס לתפקיד שר הדתות, הרב יעקב אביטן, לא שוכח ועולה לפקוד את הקבר של מורו ורבו הרב יוסף שרביט ז"ל

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Lundi 18 mai 2020

הוא גם נסע לנחם את בני משפחתו של החייל עמית בן יגאל ז”ל שנהרג בשבוע שעבר. “הלב נשרף מול הכאב הבלתי נתפס. חיזקתי את ההורים ומשפחתו של עמית הי”ד, ומי ייתן ולא נדע עוד צער ויגון”, מסר השר הרב יעקב אביטן.

לאחר ההשבעה נסע הרב אביטן לכותל המערבי להתפלל, “עם כניסתי לתפקיד, נושא תפילה בכותל המערבי, שאצליח להאהיב שם שמים על הבריות ושבורא עולם יסיר מעלינו כל מחלה ומגיפה ושנזכה לחיות באהבה ואחווה שלום ורעות”, מסר.

וכיאה לרב אביטן הוא גם הספיק גם להשתתף בכנס בכותל המערבי לציון יום השחרור וההצלה של בעלות הברית על הנאצים. אירוע שנערך ואורגן ע”י ועידת רבני אירופה. “באירוע אמרתי כי כאן ליד שריד בית מקדשנו המקום להודות לקב”ה על הישועה והפדות ולזכור את ששת מיליוני היהודים שנעקדו על קידוש ה’״, מסר הרב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר