תחנת הכח רוטנברג. צילום: אלירם משה
תחנת הכח רוטנברג. צילום: אלירם משה

איגוד ערים לאיכות הסביבה: חברת החשמל גוררת רגליים בהפחתת זיהום האוויר באשקלון

"לא מקובל עלינו השימוש במשבר הקורונה כתירוץ חדש, בו עושה שימוש חברת החשמל, כדי להצדיק את ההנהלות האיטית בביצוע הפרויקט" מסרו השבוע מהאיגוד ומקווים שהמשרד להגנת הסביבה ידחה שוב את הבקשה

פורסם בתאריך: 18.5.20 17:23

     

מתי כבר יסתיים פרויקט התקנת האמצעים להפחתת הפליטות המזהמות בתחנת הכח רוטנברג מדרום לאשקלון? כבר שנים שחברת החשמל אמורה להתקין את האמצעים ביחידות הייצור המזהמות אך בכל פעם מקבלים דחייה להשלמת הפרוייקט בתואנות משונות, הפעם גויס משבר הקורונה כדי לאפשר לחברת החשמל לדחות בעוד כמה חודשים את הפרויקט.

בשבוע שעבר דיווחנו כי חברת החשמל אכן עידכנה את הבקשה שלה מהמשרד לאיכות הסביבה לדחות את הפרויקט. בבקשה המקורית שדחה המשרד להגנת הסביבה נתבקשה דחייה של 8.5 חודשים ואילו כעת היא מעדכנת את בקשתה להארכה למשך שנה שלמה. לאור חוות דעת שהתקבלה ממשרד האנרגיה שלפיה "השבתה של יחידה 3 ברוטנברג תגרום לכך שרזרבת הייצור תרד אל מתחת לסף התכנוני המותר, באופן שיסכן את אמינות אספקת החשמל", המשרד החליט לתת לחברת החשמל אורכה בת חודשיים וחצי להשבתת יחידה 3.

תחנת הכח רוטנברג. צילום: יוסי וייס

תחנת הכח רוטנברג. צילום: יוסי וייס

"לצערנו, הבקשה הנוכחית של חברת החשמל מצטרפת לשלל בקשות דומות קודמות שכל תכליתן היא גרירת רגליים בכל הנוגע להשלמת התקנת אמצעים נדרשים להפחתת זיהום אוויר", מסרה מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה – נפת אשקלון. האיגוד, בין יתר פעילויות מתמודד מדי יום ביומו עם תלונות של הציבור על מטרדי זיהום אוויר וריח, ומבצע מעקב ופיקוח אחרי המטרדים הללו.

"אנחנו מתנגדים בכל תוקף לכל דחייה נוספת בביצוע הפרויקט, ואנו מקווים, כי המשרד להגנת הסביבה יתערב ויגרום לסיום הסחבת בה לוקה יישום החובה להתקנת אמצעי הפחתת הפליטות" מסרה אמיתי והוסיפה "לא מקובל עלינו השימוש במשבר הקורונה כתירוץ חדש, בו עושה שימוש חברת החשמל, כדי להצדיק את ההנהלות האיטית בביצוע הפרויקט. על חברת החשמל לעשות כל שביכולתה על מנת לסיים את פרויקט הפחתת הפליטות לאוויר בתחנת הכוח הפחמית רוטנברג באשקלון במועד שנקבע".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




המשרד לאיכות הסביבה מזמין כעת את הציבור להעביר את הערותיו לבקשת חברת החשמל עד לתאריךֹ 24 במאי 2020, באימייל: [email protected].

לאחר קבלת הערות הציבור וסיום הטיפול בהן, המשרד יפרסם את תיקוני ההיתר הסופיים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר