מור רביעי. צילום: יניר סלע
מור. צילום: יניר סלע

סינדרלה מאשקלון: סיפורה של בוגרת האולפנה שכבשה את עדן חסון ואת היוטיוב

רגע אחרי שסיימה לימודים באולפנת צביה, הקליטה מור רביעי, שיר לאינסטגרם ותייגה את עדן חסון. הזמר המצליח קבע איתה מיד פגישה, כתב לה שירים ודחף אותה לקדמת הבמה. דווקא אחרי שצברה כבר מיליוני צפיות לשירים שלה והשמעות בגלגלצ, הגיע משבר הקורונה, אבל גם הוא לא עצר את ההצלחה של הסינגל החדש

פורסם בתאריך: 14.5.20 20:33

     

אם עדיין לא נתקלתם בשם מור רביעי, אז זה הזמן. כי בחודשים האחרונים הצעירה האשקלונית הזאת כובשת את הקהל בסערה, עם שלושה שירים חדשים שגרפו כבר מיליוני צפיות ביוטיוב, כאשר אחד מהם “תקרא לי מאמי” כבר נושק לעשרה מיליון צפיות. קשה להאמין שעד לפני פחות משנה היא הייתה אלמונית לחלוטין, עד שהתגלתה באינסטגרם על ידי הזמר והיוצר עדן חסון ומשם הכל הפך להיסטוריה.

תוך זמן קצר היא הוחתמה בחברת “שרית הפקות”, ועברה הליך מיתוג שהשאיר אותה על הבמה רק עם שמה הפרטי – מור. ללא שם משפחה, כמו מדונה או ריטה וזה מלמד לא מעט על הציפיות שתולים בה. היא החלה לעבוד במרץ והפכה לזמרת שכבר החלה לצעוד על המסלול להצלחה, אבל אז הגיע משבר הקורונה וברגע שנדמה היה לקריטי ביותר בקריירה המתחילה שלה, הכל לפתע נעצר, “בדיוק הייתי בעלייה והרגשתי שהנה הגיע הזמן שלי לעבוד קשה, לתת את כולי ולהוכיח ואז פתאום הכל נעצר. בהתחלה הייתי מאוד מבואסת ומודאגת”, משתפת מור.

מור רביעי. צילום: פרנסיסקו די סטסיו

"הגיע הזמן שלי". מור על הבמה. צילום: פרנסיסקו די סטסיו

מי שלא הוריד אפילו לרגע את הרגל מהגז והמשיך לעבוד בכל הכוח ולהעניק לרביעי תחושת ביטחון, היה המנהל האישי שלה, רועי פרנקו. “הוא כל הזמן הרגיע אותי ודאג לבדוק מה עוד אפשר לעשות, למרות הנסיבות. גם ברמה האישית תמיד דאג לוודא שהכל בסדר ושאני מסתדרת. ממש כמו משפחה”, היא מספרת.

את השבועות הראשונים של הסגר העבירה מור בבית הוריה ולקחה על עצמה את קדחת הניקיונות לפסח. “אמא שלי עובדת בבית החולים ‘ברזילי’ וכשהתפרץ הנגיף היא התבקשה להגיע ולסייע במיון. היא עבדה המון שעות, כמעט ולא הייתה בבית וזה היה מאוד קשה. בזמן הזה אני ואחותי הקטנה אוריה לקחנו על עצמנו את הניקיונות. היינו קמות בבוקר, שמות מוזיקה שאנחנו אוהבות ומתחילות לנקות. עשינו את הכל בכיף ובשמחה ואפילו נהנינו מזה”.

הופעה במגבלות הקורונה

לאחר התקופה הראשונית המורכבת והמבולבלת קיבלה מור הזדמנות לחזור להופיע, אבל בדרך קצת שונה. היא נסעה עד לקריות ושם, במשך כארבע שעות, הופיעה על משאית שעברה בין השכונות ושמחה את התושבים. “לא הייתה בכלל התלבטות אם לעשות את זה או לא. היה לי ברור שאני מתמגנת, שומרת על כל הכללים ויוצאת להופיע. לקחתי את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. אנשים יצאו אלינו, שרו ורקדו במרפסות ובעיקר חייכו ושמחו. זה חימם לי את הלב וממש מילא אותו, לראות את החיוכים והשמחה של כולם, אחרי חודש קשה במיוחד. אין תחושה טובה מזו”.

מור רביעי. צילום: רן יחזקאל

"רוצה לגרום לאנשים להתרגש". מור. צילום: רן יחזקאל

התשוקה להמשיך לשיר ולהקליט המשיכה לבעור ברביעי והולידה רעיון יצירתי במיוחד, שהוביל גם לשיר חדש. “פנינו לעוקבים שלי באמצעות האינסטגרם ושאלנו אותם איזה שיר הם היו רוצים שאני אקליט, קצבי או שקט יותר. החלטנו שנקליט שיר חדש בהתאם להצבעת הקהל”, מספרת מור, “הם בחרו בשקט וכך נולד השיר החדש שלי ‘כואב כמוני?’, שכתב אותו עדן חסון האלוף”. עשרה ימים אחרי צאת השיר הוא צבר כבר 1.3 מיליון צפיות. “היו לי המון התלבטויות ופחדים לפני שהשיר יצא. בכלל לא הייתי בטוחה שזה זמן טוב להוציא שיר חדש ופחדתי שהוא לא יצליח. לשמחתי אנשים מאוד אהבו אותו ואני מקבלת הרבה מאוד תגובות חמות. מבחינתי זה לגמרי לא מובן מאליו וזה אושר גדול”.

אולפנה ושירות לאומי

מור בת ה-19, ביתם של אדווה ויוסף, נולדה וגדלה באשקלון. היא מגיעה ממשפחה דתית ולמדה באולפנת צביה בעיר. כבר בשנה האחרונה שלה ללימודים החלה מור לעלות סרטונים שלה שרה לאינסטגרם. “אנחנו משפחה שמאוד אוהבת מוזיקה וגם אמא שלי אוהבת לשיר”, מספרת מור, “המוזיקה מלווה אותנו תמיד. מאז שאני זוכרת את עצמי אני שרה ושומעת מוזיקה בכל הזדמנות שיש לי. מוזיקה היא כמו אוויר בשבילי”.

מור והוריה

"אמא שלי תמיד פרגנה". מור והוריה אדווה ויוסף

ואת גם באה ממשפחה דתית.
“נכון, אני באה ממשפחה דתית וגם אני מגדירה את עצמי דתיה. זה אומר שאני שומרת שבת וחגים ומאוד-מאוד מאמינה בה’. כולנו מאוד מאמינים. למזלי גם המנהל האישי שלי, רועי פרנקו, הוא כמוני והמשרד של ‘שרית הפקות’, בו אני מיוצגת לא עובד בשבת. זה היה אחד מהעקרונות שלי שעמדתי עליהם כבר בהתחלה, כי שמירת השבת מאוד חשובה לי. כך שמהבחינה הזאת אנחנו מסתדרים מצוין”.

זה אומר שאם תצטרכי להופיע בשבת, גם אם זה יהיה משהו מאוד גדול, לא תעשי את זה?
“בשום מצב לא, ולא משנה בכלל מה יציעו לי”.

ואיך השירה שלך מסדרת עם העובדה שאת דתייה ממשפחה דתית?
“האמת שהיו לי המון המון מחשבות לגבי זה בהתחלה, אבל זאת הדרך שבחרתי בה בסופו של דבר. אני מאמינה שכל בן אדם בוחר לעצמו את הדרך שלו. אני מאמינה שאני יכולה לעשות את זה בדרכי ולשמור על הכבוד שלי. המוזיקה היא עבורי דרך לתת מעצמי לסביבה, לשמח ולתרום מעצמי וזה מה שאני בוחרת לעשות. השבוע, למשל, הופעתי בבית-ספר לילדים עם מוגבלויות, שרתי להם ושימחתי אותם. אני חושבת שזאת מצווה לעשות דבר כזה וזה גורם לי לאושר”.

בחודשים שקדמו לקורונה לוח הזמנים של רביעי היה עמוס מאוד בעבודה, מאחוריה היו כבר שני סינגלים ‘תקרא לי מאמי’ ו’מחזיק לי את היד’, אליהם הצטרף, כאמור, לפני כשבועיים הבייבי החדש ‘כואב כמוני?’ את כולם כתב והלחין עבורה עדן חסון והפיק יעקב למאי. בין הופעות, הקלטות, צילומים וראיונות רביעי עושה במקביל גם עושה שירות לאומי בגן לחינוך מיוחד באשקלון, “אני מאוד מתחברת לילדים, הצוות מדהים. כיף לי לתרום מעצמי לעסוק גם בעשייה מהסוג הזה”, היא אומרת.

ההתחלה: אירועים משפחתיים

היא זוכרת את עצמה שרה ומופיעה מגיל צעיר מאוד, בהתחלה הייתה זו אמה שדרבנה אותה ודחפה. “בכל אירוע או מפגש של המשפחה היא הייתה לוקחת את המיקרופון ומבקשת שישמעו אותי שרה, זה קרה כל הזמן ובכל הזמנות. מיד אחר כך הייתי מוצאת את עצמי עם המיקרופון, שרה”.

זה לא הביך אותך קצת בהתחלה?
“בהתחלה התביישתי. אמא שלי תמיד פרגנה לי והחמיאה לי, אבל איפשהו בתוך תוכי חששתי שהיא מעריצה אותי כי היא אמא שלי, והיא לא באמת אובייקטיבית. הרי בשביל אמא הילד שלה הוא תמיד הכי טוב בעולם”.

עדן חסון ומור רביעי. צילום: ענת אלטמן

"כולם היו המומים". עדן חסון ומור. צילום: ענת אלטמן

אך עם הזמן החלה מור לצבור ביטחון וככל שהתגובות המפרגנות והתומכות שהיא קיבלה גדלו, כך גדלה האמונה שלה בעצמה. “גיליתי שלא רק אמא שלי חושבת שאני שרה יפה, אלא גם אנשים רבים אחרים חושבים ככה ומתחברים למוזיקה שלי” היא מספרת. בשנה שעברה, כשעוד הייתה תלמידת כיתה י”ב, אזרה מור אומץ והעלתה סרטון שלה שרה. “הייתי שרה קריוקי בחדר שלי ומצלמת את עצמי. אז בהתחלה זה בכלל לא עלה, רק שלחתי למספר חברות מאוד מצומצם. אבל הן התחילו לדרבן אותי ושכנעו אותי לעלות את הסרטונים לאינסטגרם. אז בהתחלה העליתי רק ל’סטורי’ ואנשים שראו את זה שם ביקשו ממני לעלות את זה גם לקיר”.

“ההורים שלי היו בשוק”

מור שרה בעיקר שירים של הזמר עדן חסון, אותו היא מעריכה ואוהבת מאוד. ואז באחד הסרטונים היא החליטה לתייג גם אותו, ללא שום ציפייה שהוא יגיב לה. “תמיד הערצתי אותו והערכתי אותו”, היא אומרת, “הוא זמר מדהים ומוכשר בעיני, הוא מביא סגנון וצבע אחר של מוזיקה ואני ממש ממש מתחברת אליו. אז חברות שלי אמרו לי שאני חייבת לתייג אותו באחד מהביצועים שלי ושהוא חייב לראות את זה. אז אמרתי לעצמי מה כבר יכול להיות, מקסימום הוא יראה את זה ולא יגיד כלום. לא האמנתי בחיים שזה מה שיקרה”. ומה שקרה הוא שחסון צפה בביצוע של מור, כתב לה וביקש להיפגש עימה. “בהתחלה הוא כתב לי ‘מהממת ממש ריגשת אותי’. הייתי בהלם וגם כל האנשים שהיו סביבי היו המומים שעדן חסון הגיב לי. ואז הוא כתב שהוא רוצה את המספר שלי כדי ליצור איתי קשר”.

האמנת שזה קורה?
“האמת, בהתחלה חשבתי שזה אינסטגרם פיקטיבי ושעובדים עליי. אני זוכרת שנכנסתי לעמוד ממנו נשלחה ההודעה וראיתי שזה באמת עדן. בהתחלה לא עיכלתי, התרגשתי מאוד והשתגעתי בבית. מיד הראיתי להורים שלי וכולם היו בשוק, לא האמינו שדבר כזה קורה”.

הפגישה נקבעה ומור הגיעה יחד עם אביה לאולפן כדי להיפגש עם חסון ועם המפיק המוזיקלי יעקב למאי. “אבא בא איתי כדי לשמור עליי”, היא צוחקת, “שרתי להם והם מאוד התרשמו ואמרו שיהיו בקשר לגבי פגישות נוספות”. מהפגישה הזאת הדברים החלו להתגלגל במהירות, מור הוחתמה במשרד ‘שרית הפקות’, הוצמד לה מנהל אישי והיא החלה לעבוד על חומרים משלה, יחד עם חסון ולמאי. “פחות משנה חלפה מאז וזה רק הולך ומתעצם, ברוך ה’”, אומרת מור.

מור רביעי. צילום: יניר סלע

"לא מופיעה בשבת בשום מצב". מור. צילום: יניר סלע

“החלום שלי להופיע באשקלון”

להנאתה אוהבת מור להאזין לעדן חסון, כמובן. וגם ללירן דנינו ישי ריבו. בגזרה הנשית היא מאוד מעריכה את העבודה של נועה קירל, “היא תותחית ואלופה”, כהגדרתה. את סגנון המוזיקה שהיא עצמה עושה היא מגדירה ‘משולבת’. “אני משלבת בשירה שלי המון סגנונות. אומנם מהבית שלי אני מביאה את מה שמכונה ‘מוזיקה מזרחית’ והמון סלסולים. אבל אני באמת אוהבת את כל הסגנונות ומצליחה לשלב אותם ביחד”.

השבוע היא גם צילמה קליפ לשיר חדש, שיראה אור בעוד כחודש. זה הקליפ השני אותו מצלמת מור ולמרות העבודה האינטנסיבית והסיזיפית הזאת היא נהנית מכל רגע. “נכון שזה הרבה מאוד שעות וזה מעייף, אבל זה הכי כיף בעולם. אני מאוד-מאוד מתרגשת לקראת היציאה של השיר החדש”.

איזה תגובות את מקבלת על כל מה שקורה איתך בחודשים האחרונים?
“המשפחה מאוד מאוד תומכת בי, גם החברות והחבר’ה מפרגנים מאוד. המשרד של שרית מאוד מפרגן וכולם עומדים מאחוריי, במיוחד המנהל האישי שלי, שבאמת אין כמוהו ואני מעריכה מאוד את כל העבודה שהוא עושה למעני”.

מור רביעי. צילום: פרנסיסקו די סטסיו

"מהבית אני מביאה המון סלסולים". מור בהופעה. צילום: פרנסיסקו די סטסיו

איך באמת מגיבות החברות מאולפנה להצלחה שלך?
“אני בן אדם מאוד חברותי ויש לי הרבה חברות שמלוות אותי מגיל קטן. הן תומכות ומפרגנות ומאוד גאות בי. יחד עם זאת אני משתדלת להפריד בין החברות שלנו לבין הקריירה שלי, זה ממש לא הנושא המרכזי במפגשים בינינו ואני שמה את זה בצד”.

תחושת החזרה לשגרה כבר כאן ואם הכל יקרה כמתוכנן בחודש יולי כבר תחזור מור להופיע ולנהל שגרת עבודה עמוסה במיוחד, בדיוק כמו שהיא אוהבת. למרות שהיא לאט-לאט כובשת את הארץ כולה, הדבר שהכי הייתה רוצה הוא להופיע דווקא באשקלון. “אני אשמח מאוד להופיע בעיר שלי. אין על אשקלון בעולם וזה החלום שלי להופיע כאן. אני מקווה שזה יסתדר וזה יהיה כבוד גדול עבורי”.

מה החלום עכשיו?
“וואו! יש המון חלומות. החלום שלי הוא להופיע ולמלא אולמות ענקיים, שאנשים יתחברו לסגנון המוזיקה שאני מביאה. אני רוצה להמשיך ולהוציא עוד ועוד שירים כדי לגרום לכמה שיותר אנשים לשמוח ולהתרגש”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר