מרפאות החוץ והמכונים בברזילי

אחרי שבוע ללא חולים חדשים באשקלון: מחלקת הקורונה בברזילי לקראת סגירה

עם 75 אחוזי החלמה, וללא חולי קורונה חדשים כבר למעלה משבוע, אשקלון שכבר עמדה לקראת סגר, וממוקמת כעת במקום העשירי בארץ, מתאוששת מהתדמית שדבקה בה

פורסם בתאריך: 6.5.20 16:55

     

אמנם הקורונה עדיין כאן אך מוסדות החינוך והמשק חוזר אט אט לשגרה תחת המגבלות שהנחה משרד הבריאות. מלבד מוסדות החינוך שכאמור כבר חזרו חלקית לשגרה יפתחו מחר הקניונים והשווקים, כדי להמעיט כמה שיותר את הפגיעה בעסקים ובכדי להחזיר את התושבים לשגרת החיים.

חניון קניון גירון שומם. צילום: אלירם משה

במרכז הרפואי ברזילי, המקום העיקרי באשקלון שלמעשה נערך במתכונת מיוחדת להתמודדות עם תחלואת נגיף הקורונה פתחו עם תחילת המשבר מחלקה ייעודית מבודדת אחת לטיפול בחולים שיגיעו. בהמשך נפתחו שתי מחלקות נוספות כשאחת מהן היא לכאלה שעדיין לא אומתו ויש רק חשש שהם נושאים את הנגיף. התחזיות אז צפו מאות ואלפי חולים שיציפו את עשרות בתי החולים ברחבי הארץ ועלולים להביא לקריסת מערך בתי החולים בכל הארץ.

חדר בידוד לחולי קורונה במרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי

אלא שבשבועיים האחרונים, כך אומרים במשרד הבריאות מדינת ישראל ותושביה הצליחו לא רק לשטח את העקומה אלא גם להפוך אותה ולגרום לירידה בתחלואה עד כדי כדי כך שיש יותר מחלימים מחולים פעילים.

באשקלון שאף עמדה לקראת סגר המצב טוב הרבה יותר: כבר למעלה משבוע שלא אותר חולה קורונה אחד בעיר והיא ממוקמת כעת במקום העשירי במספר החולים שאותרו בה. גם במחלקת הקורונה של ברזילי נותר חולה אחד בלבד במצב קל.

נכון להיום, על פי נתוני משרד הבריאות, כ-262 מתושבי אשקלון אומתו בבדיקות לנגיף הקורונה, 2 נפטרו, ו-198 החלימו ורק 62 תושבים עדיין נושאים בגופם את הנגיף ורובם באשפוז ביתי. הנתון הזה אומר כי 75 אחוזים מהחולים באשקלון כבר הבריאו.

היום, נודע כי כבר בימים הקרובים צפויה אחת ממחלקות הקורונה שהוקצתה להתמודדות עם מאות החולים להיסגר ולשוב ולעבוד במתכונתה המקורית ובכך תישאר רק מחלקת קורונה אחת בברזילי.

המחלקה ריקה. מחלת הקורונה במרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




גם מרפאות החוץ שבהן מבוצעים טיפולים אמבולטוריים הושבתו ואלפי מטופלים שכבר נקבע להם תור קיבלו הודעה על דחיית התור למועד לא ידוע. המרפאות האלה ישובו לתפקוד כבר בימים הקרובים ויקבלו קהל, כמובן תחת תנאי המיגון והריחוק שמנחה משרד הבריאות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר