השוק העירוני באשקלון. צילום: דוברות העירייה
השוק העירוני באשקלון. צילום: דוברות העירייה

"מזניחים את השוק": השוק העירוני חוזר לפעילות ולא כולם מרוצים

החלטת הממשלה מאפשרת לחזור לקניונים ולשווקים כבר בעוד יומיים. בעירייה הוחלט לגבות בחודשיים הקרובים סכום זעום מסוחרי השוק למשך החודשיים הקרובים. אבל אותם מעניין הטיפול השוטף של העירייה במקום

פורסם בתאריך: 5.5.20 18:53

     

לאחר כחודש בו הופסקה פעילות השוק העירוני באשקלון בשל מגפת הקורונה, היא תחודש ביום חמישי הקרוב כפי שהחליטה אמש הממשלה בישיבתה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בעיריית אשקלון הוחלט להפחית בצורה משמעותית את עלות הגבייה בכ-85 אחוזים, כך שהסוחרים יצטרכו לשלם סכום מינימלי של 20 שקלים בלבד לכל יום בו הם מוכרים את מרכולתם בדוכן בשוק במהלך החודשיים הקרובים – מאי ויוני (זאת במקום 130 שקלים לדוכן).

מאז סגירת השוק לא התבצעה גבייה כלל בשל היעדר הפעילות במקום.

מתחם השוק בימים אלה. צילום: אלדד עובדיה

מרכז לוגיסטי חלוקת מזון. מתחם השוק בתקופת הקורונה. צילום: אלדד עובדיה

"צעד חשוב זה מצטרף לשורה של צעדים שנקטנו כדי לסייע לבעלי העסקים בעיר" מסרו היום בעירייה.

אבל מבחינת הסוחרים זו טיפה בים הבעיות שיש בשוק. "לא מטפלים בשוק, מזניחים אותו, הקליינטים ברחו מהשוק. מה תיתן לנו הוזלה לחודשיים?" שואל גבי אלפסי מסוחרי השוק הוותיקים ומוסיף "בינתיים אנחנו יושבים חודשיים בבית בלי פרנסה. צריך לנקות את הבסטה ולהכין סחורה".

מאז פרצה המגיפה והתקבלו ההנחיות שגרמו להשבתת רוב העסקים בישראל העירייה יזמה מספר צעדים לטובת בעלי העסקים באשקלון: פטור מארנונה לשלושה חודשים באופן אוטומטי לעסקים הזכאים לכך, פרסום עסקים המבצעים משלוחים בשלטי חוצות ללא תשלום, שרשור עסקים המבצעים משלוחים בפייסבוק העירוני ועוד…

השוק העירוני. צולם בדצמבר 2016. צילום: משרד מבקר המדינה

השוק העירוני. צולם בדצמבר 2016. צילום: משרד מבקר המדינה

במקביל, עם קבלת החלטת הממשלה המאפשרת את חידוש הפעילות בשוק העירוני מבצעת העירייה שורה של פעולות להתאמת המקום לסוחרים ולקונים, בהן חיטוי וניקיון יסודי, תליית שלטי הסברה, התקנת מדבקות רצפה במטרה לשמור על מרחק של שני מטרים בין הקונים, הפעלת כריזה עם הנחיות המשרד לשמירה על בריאות הציבור ועוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"אני מברך על החלטת הממשלה להשיב לפעילות את השווקים ובתוך כך את השוק העירוני באשקלון. כפי שפעלנו ונפעל למען העסקים באשקלון במשבר הקורונה, אנחנו פועלים לסייע גם לסוחרי השוק ונעניק להם הנחה משמעותית בגבייה לחודשיים הקרובים" מסר הערב ראש העירייה, תומר גלאם והוסיף "בהזדמנות זו אני רוצה לבקש, הן מהסוחרים והן מהקונים, להקפיד על ההנחיות ולנקוט במשנה זהירות. פקחים מטעמנו יתגברו את המקום על מנת לוודא את השמירה על ההנחיות וכדי להבטיח לכולנו קנייה בטוחה, בריאה ונעימה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר