שחר כהן מארגון ידידים בחלוקת מזון. צילום: דוברות ידידים, סיוע בדרכים

אשקלון: ערנותו של מתנדב שחילק מזון הצילה קשישה באפיסת כוחות

באחת הדלתות לא היה מענה ולאחר שהתעקש והמשיך לדפוק שמע קולות נושאים לעזרה. לאחר שנפרצה הדירה התגלתה הקשישה שרועה על הרצפה מבלי יכולת לקום. מצבה אמנם היה קל אבל אם לא היה מתגלית האירוע היה עשוי להסתיים באסון

פורסם בתאריך: 26.4.20 19:58

     

חלוקת המזון שמבצעת עיריית אשקלון נמשכה גם היום באמצעות מתנדבים משלל ארגונים. אחד הארגונים שמסייעים בתחום זה בכל הזדמנות ובאופן שוטף הם מתנדבי ארגון ידידים, ארגון שהוקם במקור לסיוע לאנשים שנתקעים בדרכים. הארגון מצא את עצמו נחוץ יותר ויותר גם בתקופה זו.

המתנדב שחר כהן מהיישוב ניצן, לקחת על עצמו עשרות כתובות לחלוקה, ויצא יחד עם בנו לחלק את מנות האוכל לנצרכים ולא תאר לעצמו שבמהלך הסיבוב יהיה חלק בהצלת חייה של קשישיה תושבת העיר.

המתנדבים וסלי המזון. צילום: ידידים סיוע בדרכים

מתנדבי ארגון ידידים עם סלי המזון. צילום: ידידים סיוע בדרכים

זה היה קצת אחרי השעה 10:00 בבוקר, השניים הגיעו לדירה ברחוב ההסתדרות בשכונת שמשון, דפקו על הדלת אך לא זכו למענה. "דפקתי פעם אחת, היא לא ענתה, התקשרתי היא לא ענתה, עברתי לבניין הסמוך חזרתי לדירה ושוב דפקתי והיא לא ענתה, שאלתי את השכן מה קורה ואמרו לי שהיא לא שומעת, התחלתי לדפוק חזק, לצרוח על הדלת ואז אני שומע את כל הצרחות ואת הקריאה לעזרה, ירדתי והתחלתי להזעיק את כוחות הביטחון".

ניידת משטרה ואמבולנס מד"א הגיעו למקום יחד עם צוות של לוחמי אש שבמקרים כאלה תפקידם לפרוץ לדירה. שחר ובנו בינתיים המשיכו לחלק מנות בדירות אחרות של נזקקים ברחבי העיר. בינתיים, לוחמי האש נכנסו לדירה דרך החלון, פתחו את הדלת וגילו כי הקשישה נפלה בדירה ללא יכולת לקום.

 

אנשי מד"א הרימו מיד את האישה, תיחקרו אותה כיצד נפלה וערכו לה סדרת בדיקות כדי להבין מה מצבה. לאחר שווידאו כי לא נגרם לה נזק וכי היא מרגישה טוב הוחלט לא לפנותה לבית חולים. שחר חזרו לדירה והפעם מסרו לה את מארז האוכל המוכן.

"היה לנו יום עמוס מאוד וב"ה שהצלחתי לחלק יחד עם הבן שלי 73 מנות אוכל לקשישים. אני שמח מאוד שהחלטתי לא לוותר אחרי הפעם הראשונה ולחזור לדפוק על דלת ביתה של הגברת בשנית" מסר היום כהן והוסיף "זה מראה לנו כמה אסור לוותר על אף תושב. בימים אלו, אנשי הגיל השלישי נמצאים לבד בביתם, ומחכים לנו, מחכים למילה חמה מאיתנו, ומבחינתם זה לא רק אוכל, זה עולם ומלואו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הקשישה הזו אמנם נמצאה במצב טוב אך לולא ערנותו של כהן ייתכן שהיתה נותרת על הרצפה ימים רבים והמקרה היה עשוי להסתיים בסוף עצוב.

בעבר כבר נחשפו מקרים בהם מצאו קשישים עריריים את מותם לאחר שנפלו בביתם ולא הצליחו לקום מספר ימים עד אשר איבדו את כוחותיהם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר