מופע זיקוקי דינור. צילום: דוברות עיריית אשקלון
מופע זיקוקי דינור. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"מנותק מהמציאות": 7 מוקדי זיקוקים יופעלו ברחבי אשקלון בעצמאות

זיקוקים, משאיות עם דיג'יים ומופעי תאורה: בעירייה הכינו חגיגה גדולה ליום העצמאות, אבל הדבר גם גורר ביקורת בתוך הקואליציה של ראש העירייה, "זה מיותר", אמר המשנה של ראש העירייה

פורסם בתאריך: 23.4.20 13:02

     

בעיריית אשקלון הוחלט כי ביום העצמאות יהיו זיקוקים. הם יופעלו בשבעה מוקדים ברחבי העיר כך שבשכונות רבות יוכלו לצפות במופעי הזיקוקים.

מדובר בחלק מתוכנית גדולה לחגיגת עצמאות במסגרתה גם יסתובבו בעיר משאיות ועליהן יתקלטו די.ג'יים שיסתובבו ברחובות העיר וישמחו את התושבים. במקביל גם יתקיימו 50 מופעי תאורה בשמי העיר.

התוכנית יצאה לפועל למרות שבלא מעט ערים בארץ, החליטו ראשי העירייה לוותר על הפעלת הזיקוקים לאור המצב הכלכלי אליו נקלעו תושבים רבים.

הבמה של חגיגות העצמאות

זיכרון משנים עברו. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"ברמת גן לא יהיו זיקוקין בשמיים", כתב ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, "ברוח התקופה ועדי שכונות ובניינים שירצו זיקוקים ידניים להדלקה במרפסות נשמח לספק להם (מדובר בזיקוקי עוגות יום הולדת)".

שאמה הכהן הסביר כי "בכדי לאפשר צפיה ישירה לתושבי העיר צריך עשרות רבות של מוקדים בעלות מטורפת" והוסיף כי הדבר "עלול לגרום להתקהלויות רחוב בכדי לצפות בנוחות ובטבעיות".

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם הסביר זאת בדף הפייסבוק שלו וכתב: "זה לא פשוט ללכת נגד הרוח אבל כשאתה הולך למען התושבים שלך, זה הרבה יותר קל. בואו נעשה סדר בדברים: אף אחד לא צריך לחכות לזיקוקים, כדי לסייע למי שצריך".

תומר גלאם והמתנדבים. צילום: דוברות עיריית אשקלון

תומר גלאם והמתנדבים. צילום: דוברות עיריית אשקלון

הוא ציין בפוסט את הפעילות של העירייה מאז פרוץ המגפה עבור האזרחים הוותיקים, ניצולי השואה וילדים עם צרכים מיוחדים, "לכן, גם את חג העצמאות אנחנו נחגוג במלוא העוצמה, האחדות והשמחה, עם מספר מוקדי זיקוקים במטרה לנסות ולכסות את כל העיר, וזאת מבלי לגרוע מהסיוע שאנו מעניקים לכלל התושבים בתקופה זו ונעניק גם בימים שאחרי", כתב גלאם.

מי שלא ממש התחבר לתוכנית העירונית בלשון המעטה, הוא לא פחות מאשר הממונה על האירועים בעירייה, משה אטיאס המכהן גם כמשנה של ראש העירייה.

משה אטיאס. צילום: מתן נעים

משה אטיאס. צילום: מתן נעים

"אני אמרתי שאני לא ממליץ שיהיו זיקוקים, זה מיותר", אמר אטיאס, "זה כסף שמיותר להוציא בטח בתקופה הזאת. אפשר להשתמש בכסף למטרות אחרות. גם בתקופה הזאת כל הבומים יכולים לגרום לחרדות. המלצתי שיהיו במות קטנות ברחבי העיר עם להקות מקומיות שישמחו את תושבי השכונות שיעמדו במרפסות ויהנו".

דעתו של אטיאס כך נראה, לא התקבלה והוחלט ללכת על חגיגת עצמאות גדולה במיוחד, "אני אישית חושב שזה לא נכון לעשות. אם יעשו זה לא גרוע. אבל זה ממש מיותר", מסכם אטיאס.

איתמר שמעוני ואפי מור

איתמר שמעוני

גם ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, הצטרף לביקורת וכתב: "כך נראה ראש עיר שמנותק לגמרי מהמציאות, כך נראה ראש עיר שלא אכפת לו מכלום, לא מהעסקים, לא מפיתוח השכונות ולא מכלום. כך לא מנצחים את הקורונה, כך לא עוזרים לעסקים שנמצאים על סף סגירה, כך מתנהל ראש עיר שמנותק מהתושבים שלו! אני מקווה שההחלטה האומללה הזאת תבוטל מיידית!".

פעיל הציבור ברק חדריאן כתב על כך פוסט רק אתמול, "בתקופה הזו אין מקום למופעי ראווה בזבזניים. זו ההחלטה המתבקשת, לגלות אחריות ולנתב את הכסף למען אוכלוסיית הזקוקות לסיוע. קשישים, מפוטרים ומי שלא יודע איך יסגור את החודש", כתב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מנגד, יש מי שתומכים בהפעלת הזיקוקים בעיר ובתוכנית העירונית, "אני מקווה מאד מאד מאד שלא יבטלו את הזיקוקין", כתב פעיל הציבור עו'ד דב גלבוע, "מאז היותי ילד נער באשקלון חיכיתי עם כולם לרגעי הזיקוקין שרגשו את כולם מקטן ועד גדול. חשוב לאושר ולשמחה שלנו ביום העצמאות שאמור להיות יום סגר".

עו"ד דב גלבוע

עוד הוסיף גלבוע וכתב: "אנחנו לא תל אביב לא הוד השרון אנחנו עיר נפלאה שנקראת אשקלון, אני סומך על קברניטי העיר ובראשם ראש העיר ששום משימה לא תפגע כתוצאה מהשמחה בלב שיעשו לנו בעיר ביום העצמאות (מיד עם תום יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעים פעולות האיבה-יהי זכרם ברוך).אנא אל תקניטו ואל תקטינו את השמחה שגם היא נדרשת בימים לא פשוטים אלו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר