נר נשמה שיחולק בבתי התושבים. צילום: עיריית אשקלון
נר נשמה שיחולק בבתי התושבים. צילום: עיריית אשקלון

זיכרון בצל הקורונה: עשרות אלפי נרות נשמה יחולקו באשקלון לזכר הנופלים

במקום טקסי זיכרון מרגשים הוחלט בעירייה להנציח את זכרם של הנופלים תושבי בעיר בחלוקת נרות נשמה. למחרת תניח העירייה זרי פרחים על קברי הנופלים. משפחות שרוצות לצרף הקדשות יכולות לעשות זאת עד מחר

פורסם בתאריך: 22.4.20 12:31

     

בעוד פחות משבוע יצוין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, השנה בעקבות ההגבלות שכפתה עלינו מגיפת הקורונה, היום הזה יצוין ללא אירועים המוניים. אפילו משפחות הנופלים לא יוכלו להגיע לחלקות הצבאיות כדי לפקוד את קברי יקיריהם.

גם הטקס העירוני ברחבת יד לבנים, אליו היו מגיעים אלפי האנשים מידי שנה בערב יום הזיכרון ללא יתקיים כמובן. השנה כבר אין צורך להצטופף ברחבה ולחפש כיסא פנוי, השנה תגיע ההנצחה לכל בית בעיר, כך לפחות מצפים בעירייה, התושבים יוכלו להזדהות עם המשפחות ולהתייחד עם הנופלים על ידי הדלקה של נר נשמה לעילוי נשמתו של כל נופל.

חברת הפצה מטעם העירייה תחלק בימים הקרובים 50 אלף נרות נשמה לכל בתי האב בעיר, כאשר על כל אחד מהם תודבק מדבקה שם של חלל, תושב העיר. השנה עומד מספר הנופלים תושבי אשקלון על 427, כך שאם כל הנרות יודלקו הרי שכל חלל יזכה שלפחות 100 נרות לעילוי נשמתו יודלקו באותו יום באשקלון.

דוגמה לנר נשמה שיחולק בבתי התושבים. צילום: עיריית אשקלון

הכוונה בעירייה היא שביום שני הקרוב, ערב יום הזיכרון, 10 דקות לפני הצפירה (19:50) התושבים ידליקו יחד את הנרות במרפסות או בחלונות, בצורה זהירה ובטוחה ובכך "ליצור אור גדול של זיכרון, אחדות ותקווה" לשון העירייה.

הנרות אמורים לדלוק לפחות 24 שעות עד סיום היום למחרת.

למחרת, ביום שלישי, ביום הזיכרון עצמו, תניח העירייה זר על כל קברי החללים, נופלי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בהתאם לכך, העירייה מזמינה בני משפחה וקרובים, לכתוב הקדשה ליקירם שנפלו ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי להדפיס ולצרף זאת לזר שיונח על הקבר. משפחות שמעוניינות לקחת חלק במיזם מוזמנות למלא את הטופס הבא: https://bit.ly/3ezZZ1i

שליחת ההקדשות תתאפשר עד מחר, יום חמישי.

השנה לא נתרגש ממחזות כאלה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. צילום: אורי קריספין

"למרות המגבלות הרבות, עיריית אשקלון תמשיך להנציח את זכר הנופלים גם השנה. אנו עומדים לצד המשפחות לאורך כל ימות השנה ובמיוחד בימים אלו. נוקיר, ננציח ונזכור את הגיבורים שבזכותם מדינת ישראל עומדת איתן" מסר ראש העירייה תומר גלאם וביקש מהתושבים להשתתף ברעיון "אני מזמין את כל התושבים לקחת בכך חלק באמצעות נרות הזיכרון שנחלק להם עד לפתח הבית ולהדליק יחד אור גדול לזכרם של מיטב בנינו ובנותינו, תושבי העיר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר