הרישום לחטיבות הביניים באתר העירייה

עוד לא רשמתם? ההרשמה לחטיבות הביניים מסתיימת היום

הורים לתלמידי כיתות ו'? שעות אחרונות להרשמה לחטיבות הביניים בשנת הלימודים הבאה. מי שלא יסיים את הרישום עוד היום ישובץ אוטומטית ולא יוכל לבחור חטיבת ביניים אחרת. כל המידע בפנים

פורסם בתאריך: 23.4.20 10:44

     

בתחילת השבוע יצאו לדרך חמישה ימים בודדים בהם יכולים הורים לילדים שסיימו את כיתות ו' בבתי הספר היסודיים לרשום אותם לחטיבת הביניים בבית הספר בו הם מעוניינים שילמד בשנה הבאה.

הפעם הרישום כולל שינוי משמעותי בשיטה. על פי השיטה, כל בית ספר על יסודי בעיר יקלוט תלמידים משניים-שלושה בתי ספר יסודיים מוגדרים, עבורם בית הספר העל יסודי יהווה בית ספר 'עוגן'.

כך למשל, בית ספר מקיף א' יקלוט את בוגרי כיתות ו' מבתי ספר 'נאות אשקלון' ו'נווה דקלים', בית ספר אורט אפרידר יקלוט מבתי ספר 'אילנות' ו'כוכב הצפון', בית ספר הנרי רונסון יקלוט מבתי ספר 'בית יחזקאל' ו'ארלוזורוב', בית ספר מקיף ד' יקלוט מבתי ספר 'רמת כרמים' ו'נוף ים א', בית ספר מקיף ה' יקלוט מבתי ספר 'נוף ים ב' ו'מצפה ברנע', בית ספר מקיף ו' יקלוט מבתי ספר 'רותם' ו'דקל'.

אורט הנרי רונסון. צילום: אלירם משה

לראשונה, יכול תלמיד שאינו מעוניין להמשיך ללמוד עם חבריו הנוכחיים לספסל הלימודים ולעבור לחטיבת ביניים שאינה בית ספר העוגן של בית ספרו, לבחור שני בתי ספר נוספים ולדרגם על פי סדר עדיפות. השיבוץ הסופי לבית הספר החלופי יהיה על בסיס מקום פנוי ועל סמך הקריטריונים הבאים: נסיבות אישיות/משפחתיות/רפואיות, מרחק גיאוגרפי ושיקולים מערכתיים. במקרים בהם יהיו הרבה תלמידים שרוצים ללמוד בבית ספר שאינו העוגן של בית ספרם ובאותה כיתה בבית ספר המבוקר לא יהיו מקומות לכל המבקשים, תבוצע הגרלה.

רוב התלמידים שובצו בעבר לבתי ספר היסודיים הקרובים למקום מגוריהם. גם בתי הספר העוגנים נבחרו לפני מרחק גיאוגרפי כדי לצמצם את הזמן בהם יעשו התלמידים את דרכם בשנה הבאה מידי בוקר וצהריים מדרך לבית הספר ובחזרה ממנו.

תלמידים בכיתה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב - INGIMAGE

תלמידים בכיתה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב – INGIMAGE

אלא שמלבד העדפה לפי קירבה גיאוגרפית ישנה גם העדפה מגזרית. לחטיבות הביניים בישיבת ובאולפנת צביה כבר הסתיים הרישום. מי שלא נרשם אליהן יוכל להמשיך בוגרי החינוך הממלכתי דתי שיבקשו ללמוד בכתה ז' בבית ספר ממלכתי, יגישו במערכת הרישום הממוחשבת בקשת העברה וישובצו בהתאם לקריטריונים שהוזכרו לעיל ובכפוף למקום פנוי ושיקולים מערכתיים.

מערכת הרישום כאמור כבר נפתחה ביום ראשון ועד עתה למעלה מ-60% מההורים כבר רשמו את ילדיהם. היום ההרשמה תיסגר.

הורים שטרם עשו זאת צריכים למהר ולהיכנס לאתר הרישום. מה שצריך לעשות זה כך: הוריו של תלמיד המעוניין להשתלב בבית ספר 'העוגן' של בית ספרו צריכים להיכנס על פי ההנחיות ולאשר את רישומו במערכת הרישום באתר העירייה.

הבחירה לרישום לשני בתי ספר חלופיים הינה בגדר בקשה בלבד ואינה מהווה שיבוץ סופי, פרסום השיבוץ בתאריך 1.6.2020.

תלמיד המעוניין לערער על תוצאות השיבוץ יוכל לעשות זאת באתר הרישום בין התאריכים 8.6.2020 ועד 14.6.2020.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במנהל החינוך מציינים כי לשיטה זו יתרונות רבים, למידה קרוב לבית, עלייה לחטיבת הביניים עם החברים, יצירת רצף לימודי ומערכתי, אפשרות בחירת בית הספר, חיזוק שוויון הזדמנויות והשבחת מערכת החינוך העירונית.

"לשיטה החדשה, בה הבחירה נמצאת בידיים שלכם, יש יתרונות רבים. היא תאפשר לשמר כיתות כמעט בשלמותן, למנוע מתלמידי היסודי את הטלטלה הכרוכה בפרידה מחבריהם לכיתה עקב המעבר לבית הספר העל-יסודי, ליצור רצף חינוכי מבית הספר היסודי ועד סיום התיכון ובעיקר – להשביח את מערכת החינוך בעיר" מסר ראש העירייה, תומר גלאם והוסיף "אני משוכנע שהשיטה החדשה תחולל מהפכה של ממש ברישום לבתי הספר העל יסודיים, וכי היא תפעל בראש ובראשונה למען התלמידים ולטובתם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר