מתחם השוק בימים אלה. צילום: אלדד עובדיה
מתחם השוק בימים אלה. צילום: אלדד עובדיה

אשקלון: השוק העירוני הופך למרכז לוגיסטי להפצת מזון בחירום

בעיריית אשקלון מדווחים על היערכות להחמרת ההגבלות במסגרתן הוקם מרכז לוגיסטי ומתבצע מיפוי תושבים בקבוצת סיכון

פורסם בתאריך: 1.4.20 10:42

     

על רקע משבר הקורונה שהולך ומחריף, מדווחים בעיריית אשקלון על היערכות למצב של החמרה בהגבלות על התנועה בקרב התושבים בדגש על רווחה, ביטחון והמשך הרציפות התפקודית ככל הניתן על מנת להבטיח מתן שירותים חיוניים לתושב, כמו פינוי פסולת וניקיון, פיקוח ואכיפה, תשתיות מים וביוב וכדומה.

הציוד במתחם השוק. צילום: אלדד עובדיה

הציוד במתחם השוק. צילום: אלדד עובדיה

בהתאם לכך, החלה העירייה בהפעלת מרכז לוגיסטי אחוד שישמש את כל מערך ההפצה הרשותי ויכול לעמוד בכל אתגרי ההפצה, כמו מזון וציוד, בכל ההיקפים הנדרשים. המדובר על מתחם השוק "אשקלון מרקט" שאינו פעיל בימים אלו בשל המצב והוא כידוע, מקורה מאובטח וממוגן עם מערך מצלמות נצפה במוקד ומערכת כריזה וכולל שירותים פנימיים וחיצוניים ומטבחון.

השוק באשקלון. צילום: תומר שונם הלוי

השוק באשקלון בימי שגרה. צילום: תומר שונם הלוי

בעירייה מסבירים כי המרכז החדש יודע לתת מענה של עד חמש עמדות טעינה שיפעלו בו זמנית ויאפשרו קצב שילוח של פי חמישה מהקיים. המרכז מתוכנן לפעול במתכונת זו גם בימי הסגר בכפוף להנחיות המדינה בנושא.

ראש העירייה, תומר גלאם מסייר במתחם. צילום: אלדד עובדיה

ראש העירייה, תומר גלאם מסייר במתחם. צילום: אלדד עובדיה

במרכז מרוכזות מנות המזון, הציוד הרפואי וציוד החירום וממנו גם יוצא מערך השינוע והחלוקה לקשישים המוכרים לרווחה וידם אינה משגת. תפקידו של מערך השינוע הוא אספקת מזון, ציוד רפואי ולוגיסטי דחוף לתושבים שאינם יכולים לדאוג לכך בכוחות עצמם. מערך חלוקת המזון כולל את עובדי העירייה ומתנדבים מיחידת מגן ומעמותת ידידים המסייעים במערך השינוע כולל רכבים. מלבד מזון, ייתן מערך השינוע מענה לקריאות משרד הבריאות בדבר חלוקת תרופות ועל-פי הצורך.

כמו כן, בימים אלה מבצעת העירייה מבצע נרחב ומקיף למיפוי צרכיהם של התושבים בני 65 ומעלה (קבוצת הסיכון המרכזית במחלה). במסגרת זו, על בסיס מידע שהופק במערכת ה-GIS בעירייה יוצרים המוקדנים, מידי יום, קשר עם עשרות תושבים, שואלים לשלומם, לתמיכה הקיימת במשפחה, לסיוע הנדרש זאת במטרה לקבל תמונת מצב על העזרה לה הם זקוקים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"סיירתי היום במרכז הלוגיסטי החדש שפתחנו על מנת לתת מענה מהיר יותר למערך שינוע אלפי חבילות המזון לתושבי העיר הוותיקים הזקוקים לכך", מסר ראש העירייה, תומר גלאם, "המרכז עובד בצורה יעילה, מקצועית וזריזה פי חמש בזכות עמדות העמסה שהוספנו, ויודע לתת מענה גם לשינוע ציוד ותרופות במידת הצורך. זה המקום להודות לעובדי העירייה למתנדבים ולחיילי צבא ההגנה לישראל שהצטרפו אליהם היום במלאכת הקודש שכל כולה מבוססת על ערבות הדדית ואחדות עירונית ולאומית וכמו כן לפיקוד העורף על עבודה משותפת צמודה ומוצלחת. בהזדמנות זו, אני קורא לתושבים לשמור על הנחיות משרד הבריאות ולהישאר בבית. צרו עמנו קשר, אני כאן בשבילכם לכל דבר. רק עם משמעת עצמית ואחריות אישית נוכל להביא למניעת התפשטות הנגיף ולצאת מהמערכה במהירות, בריאים ומחוזקים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר