דורשי עבודה בתור ללשכת התעסוקה באשקלון

שיא: 15,000 דורשי עבודה באשקלון

בתוך שבוע זינק מספר דורשי העבודה והכפיל עצמו כמעט פי ארבעה מימי השגרה. לשכות התעסוקה בכל רחבי הארץ סגורות ודורשי העבודה נרשמים בהמוניהם באתר שירות התעסוקה

פורסם בתאריך: 26.3.20 08:47

     

מצב החירום שהוכרז וההגבלות שבהן נקטה המדינה בתחומים רבים במשק גרמו לעסקים ומקומות עבודה רבים לסגור את שעריהם ולפטר או להוציא את עובדיהם לחופשה ללא תשלום.

כרגע לא ידוע כלל מתי יסתיים המשבר, משפחות רבות נמצאות מצב של חוסר וודאות כלכלית וככל החולפים הימים הם מתקרבים ליום קבלת המשכורות שצפויות להיות דלות.

בלשכות התעסוקה בכל רחבי הארץ יכולים להעיד על זינוק דרמטי, אך צפוי, בכמות דורשי העבודה. בכל רחבי ישראל יש כבר למעלה מחצי מיליון דורשי עבודה חדשים.

בניין קריית הממשלה באשקלון

לשכת התעסוקה באשקלון נותנת שירות לתושבי העיר ולתושבי המועצה האזורית חוף אשקלון. בעבר נראו תורים בכניסה ללשכת התעסוקה בעיר אבל הפעם לאחר שבהוראות משרד העבודה, לפני עשרה ימים, כל לשכות התעסוקה בכל רחבי הארץ סגרו את שעריהן, התורים לא נראים והפעילות מול הציבור עברה למישור הדיגיטלי.

מאז החל המשבר אלפי תושבים נרשמו כדורשי עבודה והיום נמנו 15,180 דורשי עבודה באשקלון. בימי שגרה ישנם באשקלון בסך הכל כ-4,000 דורשי עבודה, כך שללא ספק מדובר בשיא של דורשי עבודה.

"אם בזמן נתון היו באשקלון בממוצע 4,000 דורשי עבודה גדלנו בעוד 11,000 בערך. כל יום יש מספר נרשמים אחר. היו ימים של 2000 נרשמים", מספרת מנהלת לשכת התעסוקה באשקלון, אורית ז'נבה ומסבירה כיצד הם עובדים בימים אלה מול הציבור "אנחנו מקבלים נרשמים בצורה דיגיטלית דרך אתר שירות התעסוקה ומי שאינו מצליח ולא יכול – כל בוקר ניתן לקבל מהמאבטח בכניסה לקריית הממשלה טפסים ידניים, ממלאים את הפרטים ואנחנו מזינים אותם במערכת".

אורית זנבה. צילום: פבל

אורית ז'נבה. צילום: פבל

כאמור, העומס לא מורגש בסניפים שכן הם סגורים והפעילות עברה לרשת האינטרנט.  כ-90% מהנרשמים בימים האחרונים רשמו את עצמם בערוץ הדיגיטלי באתר שירות התעסוקה.

צפו בכתבה על לשכת התעסוקה באשקלון בימים אלה, מתוך "כאן 11":

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר