קלפי. צילום: תומר אפלבאום
קלפי. צילום: תומר אפלבאום

מימין ומשמאל: הכירו את האשקלונים שמתמודדים לכנסת

מאות שמות הוגשו לוועדת הבחירות לקראת הבחירות לכנסת ה-23. אספנו מהם את מי שמתגוררים כיום באשקלון וגם אלה שכבר לא. הכירו אותם

פורסם בתאריך: 2.3.20 09:09

     

ביום שני הקרוב יתקיימו הבחירות לכנסת. מאות מתמודדים על אחד מ-120 מושבים בכנסת. בדקנו במפלגות כולן ומצאנו לא מעט מתושבי אשקלון והאזור ברשימות, כמעט בכל מפלגה קיימת מימין ומשמאל.

מפלגת הליכוד: במקום ה-11 ח"כ אבי דיכטר, תושב העיר כבר שנים רבות, מתגורר בשכונת אפרידר, ולמרות התפקידים הרבים בהם כיהן הוא נשאר נאמן לאשקלון.

אבי דיכטר. צילום: אורי קריספין

אבי דיכטר. צילום: אורי קריספין

דיכטר נושא איתו לכל מקום את הילת ראש השב"כ לשעבר, אך לא לשכוח כי האיש גם כיהן כשר בשני משרדי ממשלה: ביטחון פנים והגנת העורף.

מפלגת ימינה: חבר מועצת העיר לשעבר יוסי כהן נולד וגדל באשקלון, שבה הוא מזוהה עם תחום הספורט, זאת לאחר שעבד באליצור אשקלון וכחבר מועצה הממונה על הספורט.

יוסי כהן. צילום: יצחק קלמן

יוסי כהן. צילום: יצחק קלמן

היה ממקימי קבוצת אליצור איתו. כהן ניצב במקום ה-11, אך ישנו סיכוי שהוא יטפס מקום אחד למעלה אם ח"כ מוטי יוגב יעמוד במילתו ויפרוש.

מפלגת ש"ס: אפשר לומר שח"כ יצחק כהן הוא הח"כ האשקלוני הוותיק ביותר – השנה הוא מציין 24 שנות כהונה רצופה בכנסת ישראל. הוא נולד וגדל באשקלון, מתגורר בשכונת אפרידר בשכנות לח"כ דיכטר ומעולם לא עזב את העיר.

יצחק כהן

ניסיונו הפוליטי הוא רב מאוד. הוא החל את דרכו כחבר במועצת העיר אשקלון במשך שתי קדנציות וחצי, משנת 1996 הוא מכהן כחבר כנסת ואף מילא שני תפקידי שר (שירותי דת וללא תיק) ומכהן לא מעט שנים כסגן שר האוצר. הוא ממוקם במקום השני ברשימה.

מפלגת ישראל ביתנו: אחרי קדנציה קצרה כחבר כנסת אלכס קושניר כבר לא אלמוני לתושבי העיר. רבים זוכרים אותו בגלל הסרטון השנוי במחלוקת שעסק בטהרת המשפחה, אחרים בגלל המאבקים למען אשקלון.

אלכס קושניר. צילום פבל

הוא נולד באוקראינה ובגיל 14 עלה לישראל היישר לאשקלון. לאחר שהשתחרר משירות כלוחם בצה"ל הוא עבר לשרת בשב"כ ובהמשך עבר למגזר הפרטי. בבחירות 2015 הוא שובץ במקום ה-17 ברשימת ישראל ביתנו וכיהן כמנכ"ל משרד העלייה הקליטה, ובבחירות הנוכחיות, כמו בקודמות, הוא שובץ במקום השביעי הגבולי.

העבודה-גשר-מרצ: כבר לא מעט שנים שהוא חבר במפלגה, אבל ישראל זיו, אחד מהפוליטיקאים הכי חביבים באשקלון, החליט בשנה שעברה לעשות צעד קדימה ולהתמודד לרשימה לכנסת.

ישראל זיו. צילום: אורי קריספין

הוא התמודד על משבצת מחוז הדרום והצליח באמצעות 900 קולות מצביעים להגיע למקום ה-25 במפלגה. לאחר האיחוד הוא נדחק למקום ה-41. זיו, מזכיר סניף המפלגה באשקלון, מתפרנס מתחום הנדל"ן ובעבר עבד שנים ארוכות בעשות וכיהן שם כיו"ר ועד העובדים.

ברשימות של המפלגות לכנסת ישנם גם אשקלונים ואשקלוניות לשעבר. כאלה שגדלו כאן ועזבו את העיר.

העבודה-גשר-מרצ: במקום ה-17 ניצבת כרמן אלמקייס עמוס, שגדלה פה בעיר וידועה בתור אקטיביסטית חברתית.

כרמן אלמקייס. צילום: פבל

כרמן אלמקייס. צילום: פבל

אלמקייס עמוס התגוררה באשקלון רוב חייה לסירוגין, וכיום היא מתגוררת בתל אביב. היא התפרסמה בזכות מאבקים חברתיים שלהם הייתה שותפה, כמו נגד פינויי המשפחות מגבעת עמל ולמען שחרור של האסיר יונתן היילו. היא התפרסמה בציבור כאשר הפגינה מול ביתו של שר האוצר דאז יאיר לפיד ונעצרה בצורה אלימה על ידי שוטרים ואף נפצעה.

מפלגת הליכוד: הפוליטיקאי אולי הכי בכיר שיצא מאשקלון הוא השר לביטחון פנים גלעד ארדן. ארדן, בנם של עוה"ד הידוע אבינועם ארדן ושל הפסיכולוגית יהודית ארדן, קיבל חינוך דתי ואף למד בישיבה תיכונית.

השר גלעד ארדן

השר גלעד ארדן

בהמשך הסיר את הכיפה מראשו, החל להיות מעורב בפעילות פוליטית ומשנת 2003 הוא מכהן כחבר כנסת. הוא כיהן כשר בשישה משרדים, בהם פנים ותקשורת. כיום הוא מתגורר בקריית אונו עם אשתו שלומית וארבעת ילדיהם. הוא ממוקם במקום הרביעי ברשימה.

מפלגת כחול לבן: במקום ה-37 ברשימה ניצבת עו"ד עינב קאבלה. היא במקור מאשקלון. ברזומה שלה בעיקר פעילות במסגרת ההסתדרות: היא כיהנה כמנכ"ל האיגוד המקצועי בהסתדרות וגם כראש המטה של יו"ר ההסתדרות אבי ניסקורן. כיום היא מתגוררת בתל אביב יחד עם משפחתה.

פרג'ון. צילום: אורי קריספין

יש גם נציג מהמועצה האזורית חוף אשקלון: ברשימת כחול לבן במקום ה-48 ממוקם מי שכיהן כראש המועצה במשך שתי קדנציות – יאיר פרג’ון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר