בני שלמה בבית המשפט

המשטרה: בקרוב יוגש כתב אישום נגד ראש ארגון הפשיעה

ראש ארגון הפשיעה, בני שלמה, החשוד בעבירות מס רבות ובהיקף ענק שוהה כבר למעלה מחודש במעצר. היום שוחררה למעצר בית מי שנחשבת "יועצת הפיננסים של ארגון הפשיעה", שגית אוסעדון

פורסם בתאריך: 19.2.20 19:38

     

חקירת פרשיית "קו האופק" שבמרכזה עומד ראש ארגון הפשיעה בני שלמה, מתקרבת לסיומה, לאחר כחודש וחצי, בהם שוהה שלמה במעצר.

היום, שוחררו למעצר בית אחרוני החשודים ורק מעצרו של שלמה הוארך בשישה ימים נוספים. מאחר והוא כבר שוהה למעלה מחודש במעצר נדרש אישורו של המשנה לפרקליט המדינה, שלמה למברגר לבקשת המעצר. למברגר אכן אישר את הבקשה ובית המשפט האריך את מעצרו של שלמה.

בני שלמה

בני שלמה

על פי חשד המשטרה ומחומר ראיות שבידיה עולה כי בין השנים 2017-2019 בוצעו עבירות על החוק לאיסור הלבנת הון, בצ'יינג' מנתיבות שנקרא "אונו פיננסים" שבבעלות ובשליטת החשודים אבי ושגית אוסעדון, תושבי מעגלים. השניים, כך לטענת המשטרה, שיתפו פעולה יחד עם אנשיו של שלמה על מנת להפיץ חשבוניות פיקטיביות שלטענת המשטרה מסתכמים בכחצי מיליארד שקלים.

החשודים זוהר רואשדה, תושב אשקלון, יחד עם אחיו והחשוד שרון אבו חלתם ובעלי הצ'יינג' עסקו בזיוף מסמכים כמו כרטסות, תעודות זהות ועוד ובאמצעות השימוש במסמכים המזויפים הצליחו לקבל עשרות מיליוני שקלים ממע"מ במרמה.

שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

שטרות כסף שנתפסו בעת המעצרים. צילום: דוברות המשטרה

במסגרת הפרשה נעצרו כ-40 חשודים והמשטרה רואה בפעילות הזאת, פעילות של ארגון פשיעה. במשטרה טוענים כי במסגרת פעילותו הפלילית של ארגון הפשיעה, כל העבירות של הונאת רשויות המס בוצעו ע"י רישומים כוזבים ברשומות הצ'יינג' במטרה להסתיר ולהסוות את מקור הכסף שהוזרם דרך הציינג' לצורך להלבנתו. במשטרה טוענים כי פעל מסלול מתוחכם מאוד של הלבנת הון כאשר הצ'יינג' מנתיבות נחשב ל"בנק" שבו מוחזקים ומתנהלים כספי ארגון הפשיעה וכי לטענת המשטרה "מסכת העובדות מלמדת כי שגית אוסעדון בהיותה דירקטורית של צ'יינג' אונו תפקדה בתור יועצת פיננסית ומנהלת חשבונות של ארגון הפשיעה".

עוד טוענים במשטרה כי בני שלמה, ראש ארגון הפשיעה פעל בעצמו מול הזוג אוסעדון במתן הוראות להעברת או קבלת כספים במיליוני שקלים תוך הסוואת הפעילות הנוגעת לעבירות המע"מ בכרטסות ע"ש חברות מזויפות. הצ'יינג' אגב נסגר בשל אותה הפעילות ובשל מעצרם של מפעיליו.

פרשיית "קו האופק" בה נטלו חלק חוקרי היחידה המרכזית של מרחב לכיש במשטרת ישראל אודות המיסים הפכה גלויה לפני כחודש, עת פשטו מאות שוטרים, בלשים, לוחמי יס"מ ויחידות מיוחדות של מג"ב של משטרת ישראל יחד עם חקירות מכס ומע"מ תל אביב, יחידת יהלום ברשות המסים ויחידת הכלבנים של מכס נתב"ג, על בתיהם של עשרות חשודים תושבי המרכז, הדרום ושטחי איו"ש ועצרו את המעורבים בפרשה. בעת ביצוע גל המעצרים, נתפסו כספות וכסף מזומן רב וצ'קים על סך מיליוני שקלים, תכשיטים, מספר רכבי יוקרה ועוד.

רכב יוקרה. צילום: דוברות המשטרה

רכב יוקרה שהוחרם. צילום: דוברות המשטרה

רוב העצורים כבר שוחררו לביתם והיום הוארך כאמור מעצרו של שלמה ואילו זוהיר רואשדה, שגית ואבי אוסעדון ושרון אבו חלתם נשלחו למעצר בית בן 20 ימים, כמו כן הם נדרשו להפקיד סכומי כסף גדולים ונאסר עליהם לצאת מהארץ. בימים הקרובים, אומרים במשטרה, ישנה כוונה להגיש כנגדם כתבי אישום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עו"ד מיכה גבאי המייצג חלק מהחשודים אמר בבית המשפט: "40 יום המשטרה מפרסמת בכל מקום תקשורתי – ארגון פשע, מסוכנות, כתב אישום, מוליכים את ביהמ"ש שולל במשך כל התקופה שעומד להיות מוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים ובסוף אין שום דבר".

עוה"ד נס בן נתן ונעמה אלחדד מתחו בבית המשפט ביקורת על התנהלות המשטרה ואמרו כי הוגשה תלונה לנציב הביקורת על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן וכי מחר עתידה להתקיים פגישה שבמסגרתה הדברים יבחנו עד תום. "אין ארגון פשע, יש עבירות מס כאלה ואחרות אך הם לא אומרים זאת לבית המשפט, הם מנסים לאחוז בקרנות המזבח".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר