שלמה כהן וד"ר ריקי שי
שלמה כהן וד"ר ריקי שי

האופוזיציה כופה על גלאם לכנס ישיבת מועצה

חברי האופוזיציה כופים על ראש העירייה בפועל, תומר גלאם, לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין. אפילו דחיית הבקשה מנימוקים משפטיים, לא מנעה מהם להגישה שוב תוך ביקורת על היועצת המשפטית

פורסם בתאריך: 18.5.17 23:29

     

חברי האופוזיציה לא נחים לרגע ונדמה כי חייו של ראש העירייה בפועל, תומר גלאם, לא יהיו ממש קלים איתם. לפני כשבוע הגישו שליש מחברי המועצה, בקשה לקיום ישיבת מועצה שלא מן המניין, הם אספו חתימות כנדרש, אלא שחלק מהחתימות היו אישורים טלפוניים.

היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד הילה רווח, דחתה את בקשתם וטענה כי אין די באישור טלפוני ויש לחתום ממש על הבקשה, "הבקשה אינה עומדת בכללים, שכן, היא חתומה בידי 7 חברי מועצה – אשר אינן מהווים שליש מחברי המועצה", כתבה.

הדבר לא ריפה את ידיהם של חברי האופוזיציה שהחתימו שוב שמונה מהם על הבקשה לקיום ישיבת מועצה והגישו את הבקשה לראש העירייה בפועל, "לעניות דעתי הינך שוכחת את תפקידך כיועצת משפטית האמורה לייצג את כלל חברי המועצה", כתבה לה בתגובה, חברת האופוזיציה ד"ר ריקי שי. "כל ההצעות לישיבת המועצה הועלו לטובת הציבור בכללו ולקידומו (גמלאים, סטודנטים, ספורטאים ועוד) וביטול הישיבה מוכיח כי טובת הציבור אינה עומדת לנגד עיניכם".

בין הדרישות של האופוזיציה לדיון בישיבה הם: פיטורי מנכ"ל העירייה חיים סופר, מינוי רו"ח לבדיקת מצבה הכספי של העירייה ותאגידיה, קבלת נתונים על הוצאות שכר של יועצים ופרויקטורים, קביעת קריטריונים הוגנים לפרסומי העירייה, סיוע לסטודנטים, חלוקה שוויונית של תקציב הגמלאים, החייאת חיי התרבות בעיר, הקצאת קרקע לבית כנסת לעדה ההודית ועוד.

ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם. צילום: אורי קריספין

 

"הרבה מהנושאים האלה, הם נושאים שכל ראש עיר שמכבד את עצמו היה מטפל בהם", אמר חבר האופוזיציה שלמה כהן. "אנחנו מתריעים על דברים שצריכים להיעשות ולא נעשים. יש נושאים שצריך לדון בהם ולקבל החלטות לגביהם וכל קואליציה שתדחה אותם, תצטרך להסביר למה היא דוחה את זה".

אבל עדיין אין סיכוי שההצעות יעברו בכלל.

"אני לא רוצה לנפנף בזה, אבל בחלק מהנושאים הם כבר מטפלים ויטפלו וזאת ההוכחה לכך שאפשר לנהל את העיר. כי נכון לעכשיו העיר לא מנוהלת".

מדובר בראש עירייה חדש, לא ראוי לתת לו מעט זמן של חסד?

"מהרגע הראשון הוא צירף את חיים סופר ושמעוני וזה השלטון שתומר מנציח אותו. אם לא שמת לב, בישיבת המועצה הראשונה מה היה? היענות לדרישות שאני לא יודע מה החוקיות שלהם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר