הגבהה ושיפוץ ברחוב הלביאה. האם זה מה שימנע את ההצפות? צילום: דוברות עיריית אשקלון

הגבהה ושיפוע: האם הפתרונות החדשים של העירייה נגד ההצפות יוכיחו את עצמם?

הגשם אמנם ירד בצורה מכובדת ביממה האחרונה אבל עדיין לא בכמות גדולה ובפרק זמן קצר שיוכיחו האם העירייה הצליחה סופסוף למצוא פתרון להצפות החוזרות ונשנות ברחובות הנמר והכרמל. אם הגשם לא יתחזק ייתכן שנצטרך לחכות לחורף הבא

פורסם בתאריך: 9.2.20 11:56

     

החורף עדיין כאן והחשש להצפות כתוצאה מגשמים מרובים עדיין תקף. אחרי שהמשאבות התגלו כלא מועילות, ואחרי שהסכרים שניסתה העירייה לייצר מפלסטיקים ולהטות את זרימת המים שגם הם לא הוכיחו את עצמם בעיריית אשקלון מנסים פתרון יצירתי אחר. אם עד עתה ניסו למצוא פתרונות כיצד לנקז את המים הרבים שמציפים את המקומות הנמוכים כמו את ביתם של משפחת מועלם ברחוב הנמר או את החניון התת קרקעי בבניין המגורים הדיי חדשים ברחוב הכרמל שבמערב העיר, כעת החשיבה היא כיצד מונעים מהמים לזרום אל אותם מקומות הנמוכים והפעם לא בסכרים מפלסטיק.

אחת מהמשאבות שהציבה העירייה ברחבי העיר. צילום: דוברות העירייה

המים תמיד זורמים למקום הנמוך ביותר. זו הנחת היסוד שכולנו מכירים אך איך מאלצים אותם לזרום למקום הרצוי? כדי לגרום למים לזרום למקומות אחרים ביצעה העירייה עבודה להגבהה ושיפוע האספלט ברחוב הלביאה בנאות אשקלון, רחוב שעל פי ההערכות גם ממנו זורמים המים הרבים הגורמים להצפות החוזרות ונשנות ברחוב הנמר. ההגבהה והשיפוע אמורים למנוע מהמים הרבים לזרום מערבה לרחוב הנמר בואכה בית משפחת מועלם ובמקום זאת לזרום לשטח פתוח הנמצא מצפון ושם לחלחל, עד כמה שניתן לאדמה.

הגבהה ושיפוץ ברחוב הלביאה. האם זה מה שימנע את ההצפות? צילום: דוברות עיריית אשקלון

האם זה הפיתרון המיוחל? "זה לא נותן פיתרון לגמרי. זה אולי נותן פתרון של אולי עשרה אחוזים אבל לא לגמרי" אומר הבוקר אלי מועלם שביתו ברחוב הנמר מוצף כמה פעמים בחורף וסופג נזקים קשים בתכולת ביתו. "אלינו מגיעים המים מכל המקומות, אנחנו המקום הכי נמוך בשכונה. יש לידנו גן כזה שממנו זורמות כמויות מים (מרחוב קיסריה – א.מ) ממש גאון הירדן. מה שעשו שם מבורך, אבל זה אולי פלסטר. גם עשרה אחוז זה טוב אבל זה עדיין רחוק מאוד מפיתרון" אומר מועלם ומוסיף "כרגע אמנם רגוע. גשם כמו שיורד היום יכול לרדת גם חודשיים ולא תהיה הצפה, אבל כשיורד גשם רציני וברוך השם בשנה הזו ירד הרבה פעמים גשם רציני, נכנסו לנו מים לבית ולגינות".

בית משפחת מועלם באחת ההצפות הקודמות. צילום: מיכל מועלם

ברחוב הכרמל, במקום שממנו זורמים המים אל החניון התת קרקעי בוצעה הגבהה של הכניסה לחניון ומנגד הנמכה של ערוץ זרימה בכביש שמטרתו לאפשר למים לזרום במקום לחניון התת קרקעי למקום הנמוך שבכביש, מערבה לכיוון חניון חוף דלילה.

השיפוע ברחוב הכרמל שאמור להזרים את מי הגשמים במקום לחניון התת קרקעי, מערבה לחניון חוף דלילה. הם הפתרון יוכיח את עצמו? צילום: דוברות העירייה

המערכת החורפים הנוכחית היא למעשה המבחן הראשון שעוברים הפתרונות הללו של העירייה.

עד עתה, כמו שאמר מועלם, ירדו כמויות מבורכות של מים אך בעצמה נמוכה ולא בפרק זמן קצר, עובדה שייתכן תאלץ את העירייה להמתין למערכת סוערת יותר, בטרם היא מכריזה על הפתרונות האלה כמנצחים.

על פי התחזית בימים הקרובים (שני, שלישי ורביעי) צפויים הגשמים להיחלש ובמהלך יום רביעי אף צפויה לחול עליה בטמפרטורות מה שככל הנראה יסיים את המערכת הנוכחית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הפתרונות של העירייה יאלצו לחכות ולהוכיח את עצמם במערכת הבאה או אולי אפילו בחורף הבא.

מה יהיו ההשלכות של הפתרונות הללו? האם המים שיזרמו, אם בכלל, לשטח הפתוח מצפון לרחוב הלביאה יגרמו להצפת רחוב לכיש שנמצא מעבר לשטח הפתוח? אם המים שיזרמו מרחוב הכרמל יגרמו להצפות בחניון חוף דלילה?

נצטרף לחכות בסבלנות לשבר ענן הקרוב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר