זקן. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
זקן. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תביעה על סך מיליון שקל נגד החשודה בגניבה מניצול שואה עיוור

המטפלת החשודה בגניבת כסף מניצול שואה שטיפלה בו, נתבעת במיליון ש"ח על ידי הקשיש. "משכה מחשבונו 5,000 ש"ח בכל יום", כך נכתב. "תביעה חסרת בסיס", אומר עורך דינה

פורסם בתאריך: 20.12.19 07:58

     

לפני מספר ימים פרסמנו כאן על מעצרה של תושבת אשקלון בחשד לגניבה של מאות אלפי שקלים מניצול שואה עיוור שאצלו עבדה. האישה שכבר הסתבכה בעבר בעבירות דומות ואף ריצתה מאסר חשודה כי גנבה מחשבונו הפרטי כסף מזומן וכן עשתה שימוש בהמחאות של האיש. על שמה פרטיה של האישה ישנו צו איסור פרסום.

הסיפור כך מסתבר התגלה לבני המשפחה כמה שבועות לפני מעצרה ובין בנו של הקשיש לאישה התקיים משא ומתן במסגרתו האישה חתמה על מסמך בו הודתה במעשים.

כשבועיים קודם למעצרה של האישה הגיש הקשיש תביעה אזרחית נגד אותה עובדת, שעל פי החשד גנבה ממנו כסף, תביעה בגובה של מיליון שקלים. התביעה הוגשה גם נגד בעלה של האישה בטענה שהיה "שותף מלא למעשים".

שטרות כסף סטפה הלבנת הון מזומן המחאות צ'קים. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

שטרות כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

על פי התביעה, בחודש ספטמבר 2016 נשכרו שירותיה של האישה על מנת שתעבוד עבורו במשך ארבע שעות ביום, שישה ימים בשבוע, תמורת שכר גבוה 4,000 שקלים. "עיקר עבודתה של הנתבעת היה לקרוא למבקש את עיתוני היום ולבצע רכישת מוצרי מזון בעבור התובע והעובדת הזרה המתגוררת עמו", נכתב.

הקשיש, כך על פי כתב התביעה, סמך מאוד על האישה ונתן בידה את כרטיס האשראי שלו על מנת שתבצע את הרכישות ועל מנת שתוציא לו סכום של כמה אלפי שקלים בחודש לצרכיו האישיים. העובדת, כך נכתב, "ניצלה ניצול ציני וקר את העובדה כי ניתן בה אמון".

באותו הזמן הקשיש לא ידע כי האישה הינה עבריינית מורשעת אשר ריצתה עונש מאסר בפועל.

5,000 שקלים בכל יום

על פי כתב התביעה, בבדיקה שביצעו בני המשפחה בחשבון התגלה כי החל מתחילת תקופת העסקתה היא משכה סכום של 5,000 שקלים ביום, "וזאת עד שגזלה ורוקנה את חשבון הבנק של התובע", נכתב.



בעקבות הגילויים הללו נפגש בנו של הקשיש עם האישה, ועל פי כתב התביעה, במסגרת אותה הפגישה הודתה האישה כי גנבה מאביו את הכסף ואף זייפה את חתימתו על המחאות מחשבונותיו תוך ניצול "העובדה שהתובע עיוור וחתימתו מעט שונה בשל גילו, אופן אחיזת כלי הכתיבה ועיוורונו".

בהמשך לכך נחתם בין הצדדים הסכם שבו מודה האישה כי גנבה את הכסף וזייפה את ההמחאות וצוין כי סכום הגניבה הוא חצי מיליון שקלים, אך הוא יכול לגדול עד שיתבררו ממדי המעילה עד לסכום של מיליון שקלים. האישה אף חתמה על המסמך הזה.

עו"ד אבי עמירם

עו"ד אבי עמירם

בנו של התובע, שלא ממש נתן אמון בדבריה, החליט להגיש תלונה במשטרה ובעקבות התלונה היא נעצרה כאמור.

תגובות: "תביעה חסרת בסיס"

עו"ד אבי עמירם, המייצג את האישה, מסר בתגובה: "מבחינתי, התביעה הזאת היא חסרת שחר וחוטאת למציאות. הבן של התובע היה מודע לכל הוצאה והוצאה שלו, לפחות באופן חלקי. לתובע היו הוצאות שהיו כרוכות במימון המשכורות של הסייעת הקבועה שלו ושל הלקוחה שלי. מעבר לכך, הוא הוציא הוצאות עבור אישה נוספת עמה היו לו מערכת יחסים. התובע חי מקצבה קבועה שמרביתה הוצאה על משק הבית, והסייעות שלו שאחת מהן היא מרשתי ומעולם לא היו לו את הסכומים שהוא נוקב בהם בכתב התביעה. המהלכים שקדמו להגשת התביעה חצו מצד התובעים את הקו הפלילי ועושה רושם שהתביעה נשענת על בסיס של אקטים פליליים, לרבות שיבוש הליכי חקירה, דבר שנמצא בעיצומה של בדיקה משטרתית. אני מאמין שעם סיום החקירה יתברר כי הצדק עם הלקוחה שלי ולא עם התובע. ההסכם שעל בסיסו נשענת התביעה נלקח ממנה תחת איומים וסחיטה באיומים, ואני מרים גבה ומתפלא שעורכי דין נטלו חלק במהלך הזה. בניו של התובע בדקו לאורך כל שלוש השנים כל הוצאה והוצאה ומעולם לא באו בטענה כלפי מרשתי. ולא ברור מניין צצה תביעה כה גרנדיוזית וחסרת בסיס".

עו"ד אושרית מוסקוביץ’, המייצגת את משפחת הקשיש, מסרה בתגובה: "החשודה עשקה, גנבה וניצלה אדם עיוור ניצול שואה נכה. חבל שגם עתה מאחורי סורג ובריח לא דוברת היא אמת. מבקשת שניתן לרשויות החוק לסיים מלאכתם , לאחר מכן אני משוכנעת שעורך דינה והיא ידברו אחרת".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר