ילדים אוכלים בגנים באשקלון. צילום: סיוון מטודי
בריא יותר. ילדים אוכלים בגנים באשקלון. צילום: סיוון מטודי

מתי ולמה הופסק השימוש בכלים חד פעמיים בגני אשקלון?

אתמול בבוקר פנה פעיל הציבור, ברק חדריאן לראש העירייה וביקש לאסור שימוש בכלים חד פעמיים בחופי העיר. אלא שאחר הצהריים הוציאה העירייה הודעה כי הופסק השימוש בחד פעמי בגני הילדים, למרות שהדבר התרחש כבר לפני כמה חודשים. האם יש קשר בין הדברים?

פורסם בתאריך: 16.12.19 11:53

עדכון אחרון: 17.12.19 09:28

     

ביום ראשון בבוקר פנה פעיל הציבור, ברק חדריאן, לראש העירייה, תומר גלאם במכתב ובו קרא לו לאסור את השימוש בפלסטיק לאורך חופי הים באשקלון, "משמעות של מהלך זה היא שכלי אוכל חד פעמיים כמו צלחות, סכינים, מזלגות, כוסות, קשיות ושקיות – מוצרים שבשימוש אחד בלבד מושלכים אל הפח או מוצאים את דרכם אל תוך הים או בקו החוף מעתה אסורים לשימוש", כתב חדריאן.

חדריאן וגלאם

חדריאן וגלאם

"אני מאמין כי לעיר אשקלון היכולת להעביר חוק עזר כזה, ההמתנה לממשלת ישראל שתרים את המהלך לא תראה תוצאה בקרוב עקב ההליכה לבחירות בפעם השלישית", כתב עוד, "יש לקחת אחריות, לקיים הסברה נכונה וחינוך של התושבים על מנת לשמור על הסביבה והטבע החשובים בעיר. אסור לבזבז זמן. יש להעביר את חוק העזר במועצה לפני פתיחת עונת הרחצה 2020".

כזכור, בעיר אילת כבר הועבר חוק עזר עירוני האוסר הכנסת כלים חד פעמיים לחופי הים.

אלא שבשעות אחר הצהריים, הוציאה העירייה הודעה כי בגני הילדים הופסק השימוש בכלים חד פעמיים. זאת למרות שלא מדובר בדבר חדש וסייעות בגני הילדים אישור כי מדובר בנוהל שפועל כבר כמה חודשים.

גם בהודעה של העירייה נכתב כי "בין הערים הראשונות, להרים את הכפפה ולהחליף את הכלים החד פעמיים בכלים רב פעמיים בכל גני הילדים, כבר בשנה שעברה, הייתה עיריית אשקלון כחלק מחזון ראש העיר, תומר גלאם, לקידום 'עיר בריאה'".

ילדים אוכלים בגנים באשקלון. צילום: סיוון מטודי

בעירייה טוענים כי אין קשר בין המכתב להודעה, וכי ההודעה תוכננה להתפרסם גם ללא קשר למכתב של חדריאן. בנוגע למכתב עצמו נמסר כי המכתב התקבל ושוקלים כעת את הדברים.

כך או כך, מדובר במהלך שמשתלב עם המהפכה העולמית לצמצום השימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק, מהפכה שמי שמזוהה איתה היא הנערה השוודית גרטה תונברג.

"המהלך", כך נמסר מהעירייה, "מצטרף לשורה של תהליכים עירוניים המקדמים חשיבה על קיימות, בתוכם היותה של העיר אשקלון חלק מרשת ערים בריאות בישראל – עיר שבה התושבים, העסקים, הארגונים והרשות המקומית פועלים יחד על מנת להבטיח עיר חיה ושטוב לחיות בה. כחלק מרשת הערים הבריאות עיריית אשקלון הציבה שורה של מטרות: סיוע הדדי, למידה הדדית, החלפת מידע ושיתוף החברים ברעיונות, דרכי פעולה והתנסויות".

"זיהינו את המגמה הרווחת בעולם כבר בשנה שעברה והתחלנו ביישום שלה. כעת, השלמנו את המהלך בכל גני הילדים בעיר. אין שום סיבה לכך שילדינו יאכלו בכלים חד פעמיים שפוגעים בסביבה שלנו וחמור מכך, עלולים לסכן את בריאותם" מסר היום ראש העירייה, תומר גלאם והוסיף "אני מאמין שתרבות הצריכה של הילדים בצהרונים תשפיע על תרבות הצריכה גם בבית וגם שם יצמצמו ההורים את השימוש בחד פעמי ויקפידו על כלים רב פעמיים. זה רק צעד אחד מיני רבים למהפכה הבריאותית והסביבתית שלנו בעיר".

ילדים אוכלים בגנים באשקלון. צילום: סיוון מטודי

סגנית ראש העיר ויו"ר דירקטוריון 'פיכמה', מיריי אלטיט הוסיפה "אנחנו עושים צעדים נוספים אשר יתרמו הן לאורח חיים בריא בצהרונים, הן לנוחות האכילה של הילדים וכמובן גם לערך חינוכי בדבר חשיבות השמירה על איכות הסביבה. נשלים את המהפכה כאשר תלמידי בתי הספר הנהנים מיום לימודים ארוך במסגרת 'ניצנים' ו'פיכמה' יאכלו גם הם את ארוחת הצהרים בחדרי אוכל המיועדים לכך ובכלים רב פעמיים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מנהלת מחלקת גני ילדים במינהל חינוך, ליז כהן: "מינהל החינוך שם לו כיעד מרכזי את טיפוח וקידום אורח חיים בריא והשמירה על הסביבה כבר מהגיל הרך והמהלך שהשלמנו הוא רק דוגמא אחת לכך. בעצם זה, קידום ערכים של אחריות, מעורבות חברתית וטיפוח הסביבה הם אבני דרך למודל "הגן העתידי" המיושם בגנים בעיר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר