מפריעים או לא? צופרים

אשקלון: המשטרה נגד מפעילי "צופר שבת"

ארגון זכויות האדם בצלמו פנה למשטרה ודרש ממנה לחדול מלהתנכל למפעילי הצופרים בכניסת שבת. "מתקיימת מתחת לאפנו מלחמת דת" מסרו בארגון. המשטרה: הנושא הועבר לבחינה משפטית

פורסם בתאריך: 9.12.19 16:25

     

מרקם החיים העדין בין חילונים ודתיים עולה שוב לסדר היום ושוב על רקע הפעלת צופרים בשכונות העיר אשקלון לפני כניסת השבת ושוב בעת כניסת השבת.

מדובר בצופרים המשמיעים שירי שבת באמצעות רמקולים המוצבים על גגות מבנים. ההשמעה נעשית זמן קצר לפני כניסת השבת על מנת להתריע על כניסתה. רמקולים כאלה מוצבים דרך קבע בעיר אשקלון בכתובות הרב מנצור בן שמעון 16, ברחוב אורט על מבנה ישיבת נחלת דוד וכן במבנה מקווה ברחוב אפרים צור 55.

בשבועות האחרונים, כך טוענים מפעילי הצופרים, הגיעו למקום שוטרים ממשטרת אשקלון ודרשו מהם להפסיק את השמעת המוזיקה.

הצופרים באחד מבתי הכנסת באשקלון. צילום: אלירם משה

בעקבות זאת פנה ארגון 'בצלמו' במכתב אל מפקד תחנת המשטרה באשקלון, סנ"צ משה לוי, "השוטרים אשר הגיעו לכתובות הנ"ל והתנכלו למרשיי, לא הציגו בפניהם כל צו או מדידה או חוות דעת הבוחנות את עוצמת הרעש ולא ברור מכוח מה החליטו השוטרים לנצל את כוחם וסמכותם לרעה, להפריח איומים ולהתנכל לצופרי השבת. אין ספק כי מדובר בחריגה מסמכות השוטרים, במטרה לרצות קומץ תושבים אשר שירי השבת אינם ערבים לאוזניהם", נכתב במכתב החתום על ידי עו"ד מיכאל ליטווק.

עו"ד מיכאל ליטווק

במכתב שנשלח גם לחברי המועצה הרב יעקב אביטן, אברהם עשור, שי רובין וחי דהרי, נכתב עוד כי "מדובר ברמקולים המשמיעים שירי שבת שקטים לאורך דקות ספורות טרם כניסת השבת ומאות רמקולים מסוגם מותקנים בעשרות ערים בישראל. מרשי פועלים אך ורק במסגרת החוק וברמת הדציבלים המותרת, לאמור מתווספת העובדה כי מדובר בהשמעה לזמן קצר מאוד וקצוב באופן שאינו מהווה כל מטרד או עבירה על החוק".

"מתקיימת מתחת לאפנו 'מלחמת דת'. עוד ועוד ערים מחליטות בשת"פ עם משטרת ישראל להפריע לצופרי השבת אשר מופעלים מספר דקות טרם כניסת השבת. על אף שאין זה נוגד את החוק מחליטה המשטרה שוב ושוב להגיע למפעילי הצופרים ולאיים עליהם" מסרו היום ראשי הארגון.

עוד מסרו היום מארגון 'בצלמו' כי "גם לחרדים יש זכויות אדם. לא ייתכן שיפגעו בזכויות של החרדים לחופש דת ופולחן. עשרות שנים עומדים מואזינים בכל הארץ בשעות ורעשים לא חוקיים ואף אחד לא נוגע בהם. אבל כשאדם חרדי ודתי בא לעשות מנגינה קצרה לכבוד שבת רומסים את החוק בשביל למנוע את זה".

ממשטרת ישראל, מרחב לכיש נמסר בתגובה: "הנושא הועבר לבחינת היועצת המשפטית של המחוז הדרומי במשטרה ובהתאם לכך יינתן מענה בסיום בדיקתה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר