נפילת הרקטה. האוטו של מקיס בעיגול הלבן. צילום: נתיבי ישראל
נפילת הרקטה. האוטו של מקיס בעיגול הלבן. צילום: נתיבי ישראל

"קרה פה נס, ניצלתי ממוות": אייל מקיס משחזר את רגעי האימה

רק כשראה את סרטון הנפילה של הרקטה בצומת גן יבנה הבין אייל מקיס מאשקלון כי אילו הרמזור לפניו היה אדום, הוא כנראה לא היה כאן כדי לספר את הסיפור

פורסם בתאריך: 22.11.19 10:15

     

האירוע הדרמטי ביותר בסבב הלחימה האחרון היה ללא ספק נפילת הרקטה בצומת גן יבנה. זה קרה ביום שלישי בשעות הבוקר המאוחרות. באותו היום הירי מרצועת התחיל כבר השכם בבוקר. עד לאותה שעה נורו עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום.

סמוך לשעה 10 הגיעה ידיעה על רקטה שנפלה בכביש 4. כמו שנהוג באירועים מהסוג הזה, מיד מיהרו לדווח שבמקום פצוע קל בלבד ונזק שנגרם לכלי רכב. דקות ספורות אחר כך הוציאה חברת נתיבי ישראל את הסרטון ממצלמות האבטחה בכביש שמתעד את רגעי הנפילה.

הסרטון בן מספר השניות מתעד את הרגע המצמרר שבו כמה כלי רכב מתקרבים במהירות אל הצומת ומספיקים לחצות אותו שבריר שנייה לפני שהרקטה מתפוצצת. חייהם של הנהגים ניצלו בנס. אחד מהמנהגים היה אייל מקיס, סוכן ביטוח תושב אשקלון. "זה היה יום מאוד סוער מבחינת הירי, וכל המדינה הייתה סגורה", הוא משחזר, "אני יצאתי מאשקלון לכיוון נס ציונה, כי הייתה לי שם פגישה חשובה. לא חששתי בכלל מהנסיעה הזאת. זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו חווים סבבים כאלה, ואני תמיד ממשיך לעבוד ותפקד כרגיל".

צפו בתיעוד:

מישהו ניסה להניא אותך מהנסיעה הזאת?
"אשתי קצת ניסתה לשכנע אותי לא לנסוע. אמרה למה לי לנהוג בדרך המסוכנת הזאת, והציעה שאולי כדאי שאני אשאר בבית. אמרתי לה שזו פגישה חשובה, שאני חייב להיות בה. היא אמרה לי ‘תיזהר’ ויצאתי לדרך".

כחצי שעה אחרי השיחה הזאת התקרב מקיס עם רכבו לכיוון צומת גן יבנה. הרמזור היה ירוק, וכלי הרכב חלפו במהירות על פני הצומת. שבריר שנייה אחר כך נשמע הפיצוץ העז. "לא הייתה אזעקה, אז בכלל לא הייתה לנו אפשרות לתפוס מחסה", אומר אייל.

מיד הבנת מה קרה?
"עוד לפני שנשמע הפיצוץ ראיתי במראה ענן עשן, אחר כך נשמע הפיצוץ, והבנתי שזאת הייתה נפילה".

בסרטון רואים שהמשכת לנסוע.
"המשכתי לנסוע עוד מספר מטרים כי הכול קרה בשניות. בתחנת הדלק הסמוכה כבר עצרתי את הרכב. עשיתי פרסה וחזרתי למקום הנפילה".

אייל מקיס. מתוך פייסבוק

אייל מקיס. מתוך פייסבוק

למה חזרת?
"חשבתי שאולי יש פצועים שזקוקים לעזרה. היה שם נהג אחד שנפצע קל מרסיסים ופונה לבית החולים באשדוד. וגם אישה עם כלב שנתקף בחרדה, ועזרנו גם לו".

מה הרגשת ברגעים הללו?
"שום דבר מיוחד, עשיתי את מה שהיה צריך לעשות וזהו. לא הרגשתי נסער ולא הבנתי את גודל האירוע. הייתי בזירה 20 דקות בערך, נכנסתי לאוטו והמשכתי לנס ציונה".

מקיס ניסה להמשיך את יומו כרגיל, אולם לקראת השעה 12 בצהריים כבר חזר הביתה לאשקלון. "בשעתיים הראשונות בכלל לא עיכלתי את מה שקרה, ואז לאט לאט התחלתי להבין ונסעתי הביתה. הרגשתי עייפות מאוד גדולה, אז נכנסתי למיטה ונרדמתי לשבע שעות רצופות. זה משהו שהוא מאוד חריג אצלי ולא אופייני. כשהתעוררתי הרגשתי שהכול מאחורי, קמתי כמו חדש".

זירת הנפילה. צילום: דוברות המשטרה

זירת הנפילה. צילום: דוברות המשטרה

וכשראית את הסרטון, משהו בהרגשה שלך השתנה?
"בגלל שישנתי אז ראיתי אותו רק אחר הצהריים. בוודאי שכשצפיתי גודל האירוע התחדד. זה עניין של עשירית השנייה, והכול היה יכול להיות אחרת לגמרי. לו רק הרמזור היה אדום והיינו מתאספים שם שמונה או עשרה כלי רכב, זה היה אסון. אחרי שצפיתי על מה שקרה שם מהצד הבנתי שניצלתי ממוות".

איך מרגיש אדם שניצל ממוות?
"למזלי, גם לא חוויתי חרדה או דברים מהסוג הזה, אז בכלל לא נזקקתי לשום טיפול. אין ספק שקרה פה נס. אבל זהו, עבר ונגמר. שמנו את זה מאחורינו וממשיכים הלאה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר