גאווה לעיר. גלאם עם הצעירים. צילום: תומר שונם הלוי

שלושה בוגרי תיכון מאשקלון יוצאים בשליחות הסוכנות היהודית לארה"ב

הצעירים ייצגו את העיר ואת ישראל באמריקה ויקחו חלק במסגרות השונות הקיימות בקהילות היהודיות שם. ראש העיר: "בזכותם אנו שוב מגלים איזה נוער מדהים יש לנו בעיר הזו"

פורסם בתאריך: 10.8.17 10:53

     

השבוע נפגש ראש העיר, תומר גלאם, עם שלושה מבוגרי כיתות יב', תושבי העיר, שיוצאים לשנת שירות מעבר לים לפני גיוסם לצה"ל.  השלושה: בני מישנה, אביה אליהו וסיון גוילי, נבחרו לאחר תהליך מיון ארוך ואינטנסיבי שבוצע על ידי הסוכנות היהודית. מישנה ואליהו יצאו לבולטימור ואילו גוילי תצא לקונטיקט. במהלך השנה הם יקחו חלק במסגרות השונות הקיימות בקהילות היהודיות בארצות הברית.
"שמחתי להכיר את שליחינו לתפוצות ולהודות להם באופן אישי על שבזכותם אנו שוב מגלים איזה נוער מדהים יש לנו בעיר הזו" מסר השבוע גלאם "אין לי ספק שהשגרירים שנבחרו, הם האיכותיים ביותר, והם ייצגו אותנו בכבוד ובהצלחה רבה".

השליחות מתקיימת מידי שנה, במסגרת שותפות אשקלון-בולטימור, ומתבצעת על ידי צעירים בוגרי תיכון טרם שירותם הצבאי או הלאומי במגוון של מוסדות חינוך ברחבי הארץ וגם בתפוצות. כיום יש יותר מ-200 מתנדבי שנת שירות בארץ ומחוצה לה והמספרים גדלים מידי שנה. מתנדבי שנת השירות דוחים את שירותם לטובת חוויה שלא תחזור, כדי להעצים את סביבתם וגם את עצמם. זו השנה העשירית בה יוצאים שליחי שנת שירות מאשקלון, ותהליכי המיון לשנה ה-11 בעיצומם.

בני מישנה, תושב אשקלון ובוגר בית ספר 'שקמה' שביד מרדכי, הינו בוגר תוכנית 'עמיתי דילר', תוכנית מנהיגות לנוער של שותפות אשקלון-בולטימור המתמקדת בתיקון עולם וזהות יהודית. הוא היה מדריך ילדים בחוג קארטה והתנדב בתקופת המבצעים בעזה במקלטים שונים בעיר. מבחינת ספורט, הוא שחקן בקבוצת הרוגבי הלאומית של ישראל.

אביה אליהו, תושבת אשקלון ובוגרת בית הספר 'מקיף א" בעיר, הינה נערה פעילה חברתית ומעורבת בקהילה. היא מרכזת צעירה בשבט הצופים 'נמרוד' באשקלון, מכשירה את צוות ההדרכה ובונה תוכן חינוכי למגוון הגילים בשבט.

סיון גוילי, בוגרת בית הספר 'אורט אפרידר' באשקלון, השתתפה בתוכנית 'עמיתי דילר' של שותפות אשקלון-בולטימור כחניכה והמשיכה בתוכנית כמדריכה צעירה. מלבד זאת, הדריכה סיון קבוצת ילדים בשבט הצופים 'נמרוד' בעיר וכן משחקת בקבוצת הלקרוס באשקלון, פרויקט נוסף במסגרת שותפות אשקלון בולטימור. סיון זכתה השנה בפרס ראש העיר לנוער מתנדב.

"השליחים הצעירים הינם נוער נבחר וייחודי מהעיר אשקלון שיוצא לשנה מיוחדת ומשמעותית. הם מביאים איתם לתפוצות את ישראל ומהווים שגרירים של המדינה" אמר השבוע יו"ר השותפות, מושיקו גיאת "אני בטוח כי שלושת בני הנוער היוצאים מאשקלון ייצגו את העיר שלנו בכבוד ויצליחו ליצור את החיבורים החשובים בין הקהילות היהודיות בארצות הברית לישראל ולהיפך".

מנהלת השותפות, סיגל אריאלי: "פרויקט שנת שירות מאפשר לצעירים נבחרים מאשקלון לשהות שנה בקהילה היהודית בבולטימור. במהלך שנה זו, הם גרים במשפחות מארחות והופכים לחלק ממשפחה יהודית בבולטימור לכל דבר. הקשר של אותם שליחים עם המשפחות נמשך שנים אחרי שהשליחות נגמרת. למשל, לפני מספר חודשים הש"שינית הראשונה שיצאה מאשקלון, לירון מנשה, התחתנה ושלוש המשפחות המארחות שלה הגיעו במיוחד לארץ לקחת חלק בשמחה".

רכזת פרויקטים ומשלחות בשותפות, רוני רוקח: "כחלק מתפקידי, אני עובדת באופן אישי וישיר עם הש"שינים מאשקלון. לאחר קבלתם לקהילה בתפוצות, הם עוברים הכשרה מקצועית של הסוכנות היהודית לקראת שנת השירות ובנוסף מתקיים תהליך הכשרה מקומי על מנת להעניק להם יותר מידע על אשקלון בכלל ועל שותפות אשקלון-בולטימור בפרט. לאחר כשנה של עבודה איתם, אני יכולה להעיד כי מדובר בחבר'ה איכותיים וערכיים אשר מחוברים לישראל ואוהבים אותה על כל גווניה. שלושת בני הנוער היוצאים מאשקלון הינם השגרירים הטובים ביותר שהעיר יכולה לבקש".

שותפות אשקלון-בולטימור פועלת בעיר כבר למעלה משלוש עשרה שנה. מטרת השותפות היא לקדם קשר והזדהות עם השורשים היהודים וישראל בבולטימור ובאשקלון. שאיפת השותפות היא לפעילות מתמשכת שבה כל יהודי בולטימור ואשקלון יחברו אחד לשני, ליהדות, לישראל ולעם היהודי, מתוך הכרה בשותפות הגורל וחיזוק העצמיות היהודית. מטרה ושאיפה זו מתממשת על ידי יצירת פרויקטים משותפים וביקורים של משפחות ומשלחות בשתי הקהילות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר