השופט חיים נחמיאס
השופט חיים נחמיאס

פרשת הגננת התוקפת: נשיאת העליון פסלה את השופט חיים נחמיאס

סנגורה של הגננת שולי צרפתי, המואשמת בתקיפת קטין, ביקש לפסול את השופט חיים נחמיאס מלדון בתיק שלה. בית המשפט העליון קיבל את הבקשה והורה להחליף את השופט הבכיר

פורסם בתאריך: 27.10.19 08:09

     

הגננת הוותיקה שולי צרפתי הואשמה לפני כחצי שנה בתקיפתו של קטין. על פי כתב האישום, בשעת בוקר אחת ישבו הפעוטות בגן לאכול ארוחת בוקר. ד’, פעוט בן שנתיים ושלושה חודשים, סירב לשבת ונעמד ליד הסייעת. צרפתי, כך על פי כתב האישום, הרימה את הפעוט והושיבה אותו בחוזקה בכיסא סמוך אליה. הפעוט בתגובה לכך החל לבכות וזרק את צלחת האוכל שלו לרצפה. צרפתי צעקה עליו, והוא נתן לה מכה בידה.

בשלב הזה, כך על פי כתב האישום, אחזה צרפתי ביד אחת בשיערו של הפעוט ומשכה את ראשו לאחור, וביד השנייה הכתה אותו כמה פעמים על פיו. זמן קצר לאחר אותו האירוע נעצרה צרפתי, וכאמור, הוגש נגדה כתב אישום בחודש מאי השנה.

שולי צרפתי בהארכת מעצרה. צילום: יוסי פרטוק

שולי צרפתי בהארכת מעצרה. צילום: יוסי פרטוק

מי שנקבע שידון בתיק שלה הוא השופט הבכיר חיים נחמיאס, מהשופטים הוותיקים בבית משפט השלום באשקלון. סנגורה של צרפתי עו"ד איתן להמן, שגילה כי נחמיאס היה השופט שהרשיע את צרפתי במקרה דומה לפני שנים ספורות, דרש ממנו לפסול את עצמו.

"למדתי שיש לשופט היכרות עם הנאשמת, היכרות לא טובה. בית המשפט דן בעניינה לפני כשלוש שנים… אני מבקש שבית המשפט יפסול את עצמו. הנושא כאן דומה עד מאוד לנושא מלפני שלוש שנים", אמר להמן והוסיף: "אני לא מפקפק ביושרו של בית המשפט. אבל מראית פני הצדק מחייבת להעביר את התיק הזה לשופט שאין לו היכרות מוקדמת עם הנאשמת… מדובר באותו סוג של תיק, לא כל כך מזמן באותו אולם. יש מספיק אולמות בבית משפט זה. איני מזלזל ביושרו של בית המשפט, לא ראוי שבית המשפט הזה ידון בתיק זה. לכן נבקש להעביר את התיק למותב אחר".

השופט נחמיאס הגיב לבקשה והחליט כי אין שום הצדקה להיעתר לבקשת הסנגור. "אני יושב על מידין 29 שנה ואף למעלה מכך. לא ספרתי ולא מניתי כמה נאשמים דנתי ושפטתי, אך אני מניח שמספרם רב עד מאוד. יש מי שחוזר אליי מקץ חודש, מקץ חודשיים, מקץ שנה, מקץ שנתיים… מדוע שאפסול עצמי שלא כדין? מדוע ליצור תקדים שמשמעותו שנאשמים לא מעטים מאזור מרחב לכיש שחוזרים ונדונים בפניי יבקשו פסילה? משמעות הדבר לעניות דעתי שבתיקים רבים לא אוכל לדון… האם באמת ובתמים סבור הסנגור שבנסיבות אלו נוצר חשש ממשי בלבי למשוא פנים בניהול המשפט כנגד הנאשמת? האם עד כדי כך אין לו אמון בי שאכריע את הדין על סמך הראיות שיבואו בפניי? אינני מחפש את הנאשמת, לעולם אני דן כל נאשם ונאשמת לגופם של דברים, לגופן של ראיות", כתב השופט נחמיאס.

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הסנגור ערער על כך לבית המשפט העליון, והנשיאה אסתר חיות דנה בערעור וקיבלה אותו: "הצטרפותן של מכלול נסיבות המקרה – ובראשן העובדה כי אך לפני כשלוש שנים גזר אותו המותב את דינה של המערערת בהליך פלילי קודם אשר האישומים בו דומים עד מאוד לאישומים בהליך הנוכחי – מובילות למסקנה כי מן הראוי להעביר הדיון לשמיעה בפני מותב אחר", כתבה הנשיאה, והתיק הועבר לשופטת ענת חולתא.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר