תאונת דרכים. צילום: דוברות איחוד הצלה

הבוקר: בן 83 נדרס ברחוב מנחם בגין. כמה נפגעו מתחילת השנה באשקלון?

היום החל עם תאונת דרכים קשה והנתונים מראים כי מספר הנפגעים בתאוות דרכים באשקלון רק עולה. ובאיזה יום בשבוע מתרחשות הכי הרבה תאונות דרכים באשקלון?

פורסם בתאריך: 16.8.19 10:58

     

הבוקר, בשעה 6:42 התקבלה קריאה במוקד מד"א לכיש על תאונת דרכים קשה. רכב שפגע בהולך רגל בן 83 ברחוב מנחם בגין באשקלון. למקום הוזנקו כונני מד"א לכיש ואמבולנס של מד"א חובשי רפואת חירום של מד"א שהעניקו טיפול רפואי לנפגע ופינו אותו שהוא במצב בינוני עם חבלות ראש וגפיים לחדר טראומה בבית החולים ברזילי באשקלון.

זירת תאונת דרכים. צילום: דוברות מד"א הצלה דרום

מנתוני עמותת אור ירוק, עולה כי בחצי הראשון של שנת 2019, בין החודשים ינואר-יוני, נפגעו 164 בני אדם בתאונות דרכים באשקלון, מהם אדם אחד נהרג. בתקופה המקבילה בשנת 2018 נפגעו בעיר 151 בני אדם בתאונות, מדובר בעליה של 8% בנפגעים בעיר.

בתמונה הארצית ניכרת עלייה במספר ההרוגים: 161 בני אדם נהרגו בישראל במחצית הראשונה של שנת 2019 לעומת 151 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים במחצית הראשונה של שנת 2018. מניתוח הנתונים של אור ירוק עולה כי לאחר ששנת 2018 הסתיימה בירידה במספר ההרוגים, ששת החודשים הראשונים של שנת 2019 מסמנים כישלון כאשר המגמה למעשה התהפכה וישראל חוזרת למצב של עליה במספר ההרוגים מתאונות דרכים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יפסיק להאשים רק את הנהגים וייקח אחריות. האוכלוסיות הפגיעות ידועות כמו גם כלי הרכב שמעורבים יותר בתאונות דרכים קטלניות ולכן חייבים לרכז מאמץ בעיקר בזירות הללו כדי לצמצם את מספר ההרוגים הגבוה. חייבים להגביר את המודעות בקרב אותן אוכלוסיות, לחזק את האכיפה, לשפר את התשתיות ולפעול באופן אמיתי כדי להציל חיים".


"ועידת החינוך של ערי ישראל" מגיעה לאשקלון
מהרו להירשם>> https://bit.ly/2YZmmbB


עוד עולה מהנתונים כי לכל יום בשבוע ישנם מאפיינים אחרים שבאים לידי ביטוי בכבישים, ישנם ימים שכולם נוסעים לעבודה והכבישים עמוסים יותר, ישנם ימי שבת וחג שבהם התנועה פוחתת, בימי ראשון כולם בדרכים, בימי חמישי כולם מבלים ויש גם ימים שרבים ממהרים. כל המאפיינים השונים הללו משפיעים על מצב הבטיחות בדרכים ותורמים לעלייה ולפיחות בכמות התאונות בהתאם למאפיינים השונים.

באשקלון נמצא כי היום המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא יום ראשון בו נפגעו 244 בני אדם בין השנים 2014-2018, הבא אחריו במסוכנות הוא יום שני בו נפגעו 239 בני אדם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר