תאונת דרכים. צילום: דוברות איחוד הצלה

גם ב-2018: אשקלון הכי מסוכנת בארץ מבחינת תאונות דרכים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה את מדד המסוכנות ולפיה אשקלון בראש טבלת מספר התאונות, תושבי העיר בסיכון הכי גבוה למעורבות בתאונה

פורסם בתאריך: 20.6.19 16:51

     

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מציגה בכל שנה את מה שנקרא "מדד היפגעות" בחלוקה לפי ערים.

המסמך של הרשות מציג את הדירוג של רמת הסיכון בבטיחות בדרכים בערים הגדולות והבינוניות על פי שני מדדים: מדד סיכון לתאונה בשטח יישוב, ומדד סיכון לתאונה של אוכלוסיית היישוב.

צוותי מד"א במקום התאונה

צוותי מד"א בזירת תאונה באשקלון

במסמך שפורסם היום, בפעם הראשונה ישנה גם התמקדות באוכלוסיית בני 65+ ככלל וכהולכי רגל. אוכלוסייה זו, כך על פי הרלב"ד, פגיעה במיוחד במרחב העירוני.

על פי המדד, העיר אשקלון הינה העיר הכי מסוכנת בארץ מבחינת תאונות דרכים. למי שמטייל בעיר אשקלון ישנו הסיכוי הכי גבוה להיפגע בתאונת דרים, יותר מבכל עיר אחרת בארץ. מהנתונים עולה כי בשנת 2018 אירעו 11 תאונות לכל 1,000 נפש בעיר. פי שניים מהעיר תל אביב (435 אלף תושבים) ויותר מפי שניים מירושלים (874 אלף תושבים).

מקום ראשון בארץ בסיכויי היפגעות בתאונה

נתון נוסף ומעניין שנבדק בפעם ראשונה כאמור, הוא ההיפגעות של אוכלוסיית האזרחים הוותיקים (בני 65 ומעלה). ומהתרשים עולה כי גם בפילוח של הגיל הזה עולה כי אשקלון מובילה בארץ. בשנת 2018 אירעו 18 תאונות לכל 1,000 תושבם בני 65 ומעלה.

מבוגרים

נתון נוסף שנבדק הוא הסיכוי של תושב העיר להיות מעורב בתאונת דרכים בכל מקום בארץ ולאו דווקא באשקלון. מהטבלה של הרלב"ד עולה כי המעורבות של תושב העיר היא 13.1 על כל אלף תושבים. פי שניים וחצי מאשר ירושלים וחמישים אחוז יותר מאשר בחיפה (279 אלף תושבים).

סיכון

הנתונים הללו מעט מפתיעים לאור הודעת העירייה מלפני כמה ימים כי באשקלון נרשמה ירידה בתאונות הדרכים בעיר. ההודעה יצאה לאחר פגישה של ראש העירייה וראש מטה הבטיחות העירוני, תומר גלאם, עם מנכ"לית הרלב"ד, רחלי טבת.

גלאם וטבת בתום הפגישה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

על פי העירייה נתוני ההיפגעות בעיר אשקלון היו בירידה אם מסתכלים משנת 2009 ועד 2018. בעירייה הציגו גם נתונים נוספים על כך שמשנת 2015 קיימת ירידה במספר התאונות, בשנת 2015 אירעו 197 תאונות לעומת 147 תאונות בשנת 2018. כמו גם ירידה בהיפגעות ילדים ואזרחים ותיקים.

אלא שלמרות זאת, ולמרות הירידה לאורך השנים, העיר אשקלון עדיין מובילה בארץ בנושאים הללו.

בתום הפגישה התבשר גלאם כי אשקלון תהיה העיר הראשונה בארץ שבה תופעל תכנית "עיר בטוחה" ובה יינתנו תקציבים והכוונה מקצועית בטיפול בתשתיות ושינוי תרבות הנהיגה, בתקווה כי התקציבים יביאו לשינוי מגמה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר