יינות ביתן באשקלון

350 אלף ש"ח: למה חויבה יינות ביתן בתשלום מס?

האם הוצאות תדלוק ותחזוקת רכבי המנהלים של יינות ביתן הם הוצאות שבגינן זכאית הרשת לקבל החזרי מע"מ? יינות ביתן חשבה וכך דיווחה במשך שלוש שנים. מע"מ אשדוד התנגדו. בית המשפט הכריע

פורסם בתאריך: 6.6.19 15:23

     

רשת הקמעונאות המזוהה ביותר עם העיר אשקלון בה נוסדה, היא רשת יינות ביתן שהחלה במכולת אחת בשכונת מגדל והפכה לרשת הקמעונאות מהגדולות בישראל. בעל השליטה ברשת, נחום ביתן, מתגורר באשקלון והוא מקור לגאווה עסקית מקומית.

אלא שהבוקר הפסידה רשת יינות ביתן בהליך משפטי מעניין ובית המשפט חייב אותה לשלם מע"מ בניגוד לדיווחים שלה למע"מ.

הבעלים, נחום ביתן. צילום: יח"צ

הרשת מעניקה, כחלק מתנאי ההעסקה, רכבים צמודים למנהליה הבכירים, והיא זו שנושאת בהוצאות התחזוקה והשימוש של כלי הרכב: דלק תיקונים, ביטוחים ורישיונות. מסתבר כי בין השנים 2012-2009, דיווחה החברה לרשויות המס כי עיקר השימוש בכלי הרכב של העובדים הוא לצרכי העסק ומשום כך ניכתה שני שלישים ממס התשומות.

אלא שכל מנהלי החשבונות יודעים כי רכבי מנהלים הם חלק מפינוק שמאפשר לעובדים להשתמש ברכב הצמוד לצרכיהם האישיים. במהלך שלוש השנים האלה דיווחה החברה הניגוד להוראות החוק והקטינה את תשלום המע"מ מידי חודש בסך כולל של 356,635 ש"ח.

מרצדס יינות ביתן

ההוצאות על הנסיעות ברכב מנהלים מקבלות זיכוי במע"מ? רכב מנהלים של יינות ביתן. צילום: אלירם משה

פקידי המע"מ באשדוד סברו כי דינה של יינות ביתן אינו שונה מדינם של אלפי עסקים אחרים המדווחים כחוק ומקזזים רק 45% מהוצאות המע"מ על הרכב. ההשגה על השומה שהגישה החברה למע"מ נדחתה, והיא הגישה ערעור על כך לבית המשפט המחוזי בב"ש.

במוקד המחלוקת עמדה השאלה האם נסיעות של העובדים מהבית למקום העבודה נחשבות נסיעה עסקית או נסיעה פרטית.

ביהמ"ש המחוזי בב"ש (כב' השופט גדעון) דחה את הערעור, קיבל את עמדת המדינה וקבע, כי נסיעות מהבית אל מקום העבודה ובחזרה שעושה העובד ברכב שמעמיד לרשותו המעסיק, הינן לטובת העובד, ועל כן לא ניתן לראות בנסיעות העובדים מהבית לעבודה ובחזרה כנסיעות עבודה אשר נועדו לצרכי המעסיק.

ביהמ"ש ציין בפסק הדין, כי "אמנם הגעה של העובד למקום העבודה בדרך מהירה ויעילה היא אינטרס של המעסיק, אך היא אינה הופכת את התשומה לתשומה של המעסיק שכן ההנאה העיקרית היא של העובד אשר שימוש ברכב המעסיק  מטיב בעיקר איתו". כמו כן נקבע, כי "אין בקיום שיחות טלפון לצרכי העבודה, תוך כדי הנסיעה כדי להקנות לנסיעה סיווג עסקי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כאמור, בסופו של דבר נדחה הערעור, החברה תשלם לרשות המיסים מס תשומות בסך של 356,635 ש"ח, וכן חייב בית המשפט את החברה לשלם למדינה הוצאות משפט בסך 40,000 ש"ח.

את מנהל מע"מ יצג עו"ד ערן סירוטה מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי).

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר