שלומי ארביב בפתח ביתו. ניסיתי לרדת אבל התגלגלתי

שמונה שנים: כמה זמן עוד ימתין נכה קטוע רגליים עד שעמיגור תתקין לו מעלון?

כבר שנים ששלומי ארביב, נכה קטוע רגליים חולם לצאת באופן עצמאי מביתו. תקציב מאושר למעלון כבר יש, אבל הוא מחכה ומחכה שחברת עמיגור תתקין אותו בכניסה לביתו

פורסם בתאריך: 5.6.19 12:47

     

כבר שמונה שנים מנסה שלומי ארביב, חולה סכרת קטוע רגליים להתקין מעלון שיאפשר לו לצאת מביתו ולא מצליח. מקובל להסכים לאימרה שטחנות הצדק טוחנות לאט אבל הסיפור של שלומי מעורר שאלה חדשה עד כמה הן טוחנות לאט.

בשנת 2011, בהיותו בן 33 נאלצו הרופאים לקטוע את רגלו הראשונה בשל מחלת הסכרת שפשתה בגפה ההכרחית כל כך. ארביב שמתגורר בבית צמוד קרקע עוד מילדותו פנה בצר לו לחברת עמיגור שהיא בעלת הנכס כדי שיותקן בפתח ביתו מעלון שיאפשר לו לצאת ולבוא לביתו באמצעות כיסא הגלגלים. למרות הפניות והבקשות כלום לא נעשה. כבר אז הוא פנה לתקשורת ואפילו חבר הכנסת אילן גילאון שהוא נכה ונעזר בעצמו בכיסא גלגלים ניסה לסייע לו.

נכה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

נכה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

בלית ברירה הצליח ארביב להסתדר במשך 7 שנים עם רגל אחת שלמה ופרוטזה שהולבשה במקום הרגל השניה הכרותה. הסכרת המשיכה להתפשט ולפני שנה בישרו לו הרופאים בצער כי אין מנוס מלהיפרד גם מהרגל השנייה.

מאז ארביב מתנייד על כסא גלגלים בלבד. מסע הבקשות והתחנונים לחברת עמיגור להתקנת המעלון התחדשה ביתר שאת, אבל המראה של גבר שיושב מולים ושתי רגליו כרותות לא הצליח לשכנע את פקידי חברת עמיגור לבצע את מה שהובטח לו.

שלומי ארביב והמדרגות בכניסה לביתו

"מרפאה בעיסוק אישרה את המעלון" מספר השבוע ארביב על ומתאר את מסכת ה'מריחות' של חברת עמיגור. "מאז הם אומרים שזה בטיפול, צריכים לאשר עכשיו, פתאום הם מבקשים שמרפאה בעיסוק שוב תבוא ושוב תתן המלצה או שאומרים 'אין לנו מעלונים', או 'אף פעם לא עשינו את זה' בינתיים אני בבית תקוע. אם אני רוצה לצאת מהבית אני יכול עם אמבולנס. כמה פעמים ניסיתי לשים את הפרוטזה ולרדת במדרגות והתגלגלתי. אני לא יכול לצאת מהבית".

"הם אפילו לא מממנים את המעלון. משרד הבינוי והשיכון כבר אישר את התקציב ורק נשאר להתקין אותו", מוסיף ארביב.

בתקופה האחרונה כתוצאה מניסיון שלו לרדת בכוחות עצמו מהמדרגות הבודדות שבפתח ביתו הוא נפל, נחבל ואושפז למספר ימים בבית החולים. "יצאתי מהאשפוז, עליתי על מונית ונסעתי אליהם. המנהל אומר לי אל תדאג אני מטפל עם כל מיני גורמים". אבל כמו שהיה קל לנחש, עד היום שום דבר לא קרה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




פנינו לחברת עמיגור כדי לנסות ולברר האם ומתי יותקן לארביב מעלון שהובטח לו פעם אחר פעם.

ארז שני, דובר חברת עמיגור מסר בתגובה: "המקרה מוכר ואושר תקציב על ידי משרד הבינוי והשיכון להתקנת המעלון. התקנת המעלון דורשת תכנון, אישור קונסטרוקטור והיתר מהרשות המקומית ועמיגור פועלת נמרצות להשיג את ההיתרים הנדרשים. המעלון יותקן בשבועות הקרובים ויעשה מאמץ נוסף לזרז את ההתקנה".

"בשבועות הקרובים" אנחנו נמתין יחד עם ארביב ונשמח לדווח לכם על כך.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר