מבנה לא חוקי ומטרד תברואתי. צילום: אלירם משה
מבנה לא חוקי ומטרד תברואתי. צילום: אלירם משה

לאחר פניית "כאן דרום": העירייה פעלה נגד השכן שהשתלט על שטח ציבורי

בעלי חיים ומבנים על שטח ציבורי, זה מה שחווים תושבים בבניין מספר 1 ברחוב מילרוד. פנינו לעירייה עם תלונת התושבים ולמקום נשלח דחפור שביצע הריסה של המבנים הלא חוקיים

פורסם בתאריך: 28.5.19 14:58

     

באחרונה התקבלו במערכת "כאן דרום" תלונות של תושבים מרחוב מילרוד 1 בנוגע להשתלטות של אחד הדיירים על שטח ציבורי ועל כך שהוא מגדל במקום בעלי חיים. לאחר פניית "כאן דרום" לעירייה בנושא, הבוקר הגיע למקום טרקטור של העירייה וביצע הריסה של המבנים שנבנו על השטח הציבורי.

העירייה משקיעה רבות כדי לשקם את השכונות הדרומיות והוותיקות של אשקלון ולשוות להן מימד חדשני, נקי ומסודר. אבל מה קורה כאשר דייר בבניין מגורים משותף הופך את השטח הציבורי הסמוך לבניין המגורים בו הוא מתגורר למפגע תברואתי – מסתבר שהעירייה, חרף תלונות התושבים לא מגלה חריצות וגם כשהיא עושה היא עושה מעט מידי.

סוס בחצר הבית

סוס בחצר הבית

בשבועות האחרונים הגיעו למערכת 'כאן דרום' תלונות של תושבים המתגוררים בכניסה הראשונה בבניין דירות בכתובת אליעזר מילרוד 1 בשכונת שמשון. התושבים טוענים כי סמוך לבניין הקים אחד הדיירים, עמוס נקשרי, מתחם לגידול חיות הגורם למטרדי ריחות, זבובים ורעש.

המטרד של מילרוד 1. צילום: אלירם משה

המטרד של מילרוד 1. צילום: אלירם משה

"הוא השתלט על מקום ציבורי ופתח אתר בניה. ההתנהגות שלו ממש ממש על הפנים. אנחנו כמעט שנה גרים בגיהנום" מספרת דיירת בבניין בעברית כבדה "מספטמבר שנה שעברה היו פה סוסים, חמור, תרנגולות, ברווזים, ארנבים. כל פעם הוא מביא ולוקח. אני לא יודעת עם מה הוא מתעסק אבל זה כל פעם מחדש. זה מקום ציבורי, לא גינה שלו אישית".

עמוס נקשרי מתוך סרטון שצילמה אחת השכנות

עמוס נקשרי מתוך סרטון שצילמה אחת השכנות

התושבים פנו כמה וכמה פעמים למוקד העירוני כדי שיגיעו לאכוף את החוק במקום. "בעירייה אמרו לנו שזה לא חוקי. באו עם טרקטור והורידו לו חלק מהמקום שבו הוא החזיק סוסים. אבל אני רואה שהוא הביא עוד חומרי בניה והוא ממשיך לבנות".

החווה של עמוס. צילום: אלירם משה

חצר הבית. צילום: אלירם משה

"המצב הסניטרי על הפנים. אנחנו לא יכולים לפתוח חלונות, יש זבובים וריח. סוסים וכלבים עושים שם צרכים". מספרת דיירת אחרת ומעירה כי מדובר בבניין בו רוב הדיירים הם מבוגרים שלא ממש יודעים לצעוק ולהפוך שולחנות בעירייה כדי שפקחי העירייה ישימו לתופעה סוף. "אנשים מבוגרים, הם לא יודעים עברית ואומרים לי תעשי משהו. למה הם לא יכולים להיזדקן בכבוד?".

"התלוננו לעירייה ולמשטרה ואף אחד לא רוצה לעשות כלום" מספרת השכנה. הם תהו אם התנהלות העירייה היא בשל לקרבת משפחתו של השכן לסגן ראש העירייה, דורון נקשרי.

כבר ב-6 בפברואר הגיע למקום פקח מטעם העירייה, אשר הדביק שם אזהרה בנוגע לפינוי המפגעים ובו בקשה לפנות את בעלי החיים תוך שבעה ימים. למרות שעברו שבועות ספורים, הדבר לא נעשה והעירייה לא אכפה.

בניה בלתי חוקית והעירייה לא מפנה. צילום: אלירם משה

בניה בלתי חוקית והעירייה לא מפנה. צילום: אלירם משה


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לדברי אחת התושבות הם קיבלו הודעה מהמשטרה שאין חשד לפלילים ושהתיק נסגר. מהעירייה, אליה פנו מספר פעמים ואף שלחו מכתב, עליו חתומים חמשת הדיירים שבכניסה, נמסר להם שעל פי הדין יש להרוס את כל הבניה הלא חוקית, אבל לדבריהם אף אחד לא עושה כלום.

הדבר נמשך חודשים ארוכים ורק  לאחר פניות של "כאן דרום" וכלי תקשורת נוספים, ב-16.5 הגיע הודבק בכניסה לביתו של נקשרי הודעה ובה התראה לפני הסרת מכשול ברחוב. "הינך השתלטת על שטח ציבורי הנמצא ברחוב מילרוד 1, הצבת בשטח הציבורי מכשול הפוגע במעבר הציבורי ובאיכות חיי התושבים המתגוררים במקום… המכשול המצוי במקום: אורוות סוסים, מכלאות, מיטות, ברזלים, קרשים ועוד ציוד רב הנמצא במקום".

מכתב ההתראה של העירייה

על פי המכתב הוא נדרש להסיר את המכשול עד ל-26 לחודש, ומשלא נעשה כך, הגיעו הבוקר דחפורי העירייה וביצעו הריסה במקום.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "הדברים אינם מדויקים, בלשון המעטה. בעקבות פניות התושבים במקום המדובר, כבר במהלך חודש פברואר האחרון, נערכה במקום פעולה לסילוק בעלי החיים ע"י הפיקוח העירוני בשיתוף השיטור העירוני והמחלקה הווטרינרית וכל בעלי החיים פונו מהמקום. כמו כן, בתחילת חודש אפריל, נערכה פעולה רחבה יותר על ידי הפעלת ציוד מכני כבד ובה נהרסו כל המכלאות והלולים שהיו במקום. בנוסף, מאגף רישוי ופיקוח על הבנייה נמסר כי פניות המוקד שהתקבלו נבדקו על ידי מפקח הבנייה ונמצאו כאסורות. בהתאם לכך, הוגש דו"ח כמקובל עפ"י מדיניות האכיפה. מעבר לכך, ניתן לתושבים מענה ראוי בנושא גם במסגרת קבלת קהל. העירייה תמשיך לפעול, ללא משוא פנים, להבטחת איכות חייהם של תושבי העיר ואף תקיים סיורים יזומים במקום".

ביקשנו לקבל את תגובתו של עמוס נקשרי. את מספר הטלפון שלו לא היה ניתן לאתר. ביקרנו גם במקום וניסינו לאתרו בביתו אך לא עלה בידינו לקבל ממנו את תגובתו לטענות המיוחסות לו. מר נקשרי מוזמן לפנות למערכת ולמסור לנו את תגובתו וזו תעודכן לכשתתקבל.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר