מוקד מד"א מפקד על האירוע מאחוק. צילום: דוברות מד"א
מוקד מד"א מפקד על האירוע מאחוק. צילום: דוברות מד"א

מד"א מסכם לעת עתה: 4 הרוגים בהסלמה בדרום

כמה הרוגים כמה פצועים. ארגון ההצלה הלאומי מסכם את אחד מהימים הסוערים בדרום עם שלושה הרוגים ביום אחד וארבעה מתחילת ההסלמה

פורסם בתאריך: 5.5.19 22:53

     

ארגון ההצלה הלאומי של ישראל הלוא הוא מגן דוד אדום מסכם לעת עתה את האירועים שהחלו מהבוקר (א') ועד לשעה 22:30 כאשר רוב ההתרחשויות ארעו דווקא באשקלון.

מאז החלה ההסלמה הועלתה רמת הכוננות וכל האמבולנסים אויישו על ידי עובדים ומתנדבים בכל גזרת לכיש.

האזעקות העולות ויורדו נשמעו פעם אחר פעם ולאחריהן גם ירוטים. טילים שלא יורדו נחתו בכמה וכמה זירות וגרמו לפציעתם ולמותם של אזרחים.

החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח 9 נפגעים כתוצאה מרסיסי רקטה. 3 מהם נפטרו מפצעיהם: גבר בן 23 שנפצע קשה מרסיסי רקטה באשדוד, ומותו נקבע בבי"ח, גבר בשנות השישים שנהרג לאחר שנפגע מרסיסים בפלג גופו העליון (בכביש 34 סמוך לכניבה לקיבוץ ארז) ופועל באתר בניה כבן 40 שנפצע קשה (במבנה בגזרת אשקלון) ומותו נקבע בבי"ח.

צוותי מד"א מפנים פצוע ממפעל הבטון האזור התעשייה באשקלון. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

צוותי מד"א מפנים פצוע ממפעל הבטון האזור התעשייה באשקלון. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

 

צעיר בן 22 נפצע קשה וגבר כבן 50 נפצע בינוני (באותו המבנה בגזרת אשקלון), גבר בן 25 נפצע קשה מרסיס רקטה (בשטח חקלאי במועצה האזורית אשכול), ו-3 גברים (בני 41, 60, 60) נפצעו קל (מרקטה שנפלה סמוך לבניין באשדוד).

צוותי מד"א בזירת הנפילה באשדוד. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

צוותי מד"א בזירת הנפילה באשדוד. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

החל בשבת בשעה 10:00 בבוקר ועד הערב (א') בשעה 22:30 חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-135 נפגעים (18 מרסיסים [4 הרוגים, 3 קשה, 2 בינוני, 9 קל], 24 קל מחבלות בדרך למרחב המוגן, 93 שלקו בחרדה).

במד"א ממשיכים לעמוד בכוננות, ופונים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, הנחיות מצילות חיים. בכל צורך רפואי יש לפנות בטלפון 101 למוקד החרום של מגן דוד אדום או באמצעות יישומון "מד"א שלי", שמאפשר חיוג מהיר למוקד מד"א ומאפשר לזהות את מיקומו של הזקוק לעזרה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




קשובים לציבור: מחליפים את צליל הסירנות

על רקע ההסלמה הביטחונית, במד"א קשובים לעורף! מנכ"ל מד"א אלי בין הנחה את נהגי האמבולנס בארגון: החליפו את צליל הסירנות. בימים האחרונים גורמות סירנות האמבולנסים לבהלה, כי צלילן דומה לצליל האזעקות.

ניידת טיפול נמרץ בזירת הנפילה במפעל. צילום: אלירם משה

ניידת טיפול נמרץ בזירת הנפילה במפעל. צילום: אלירם משה

על מנת למנוע בהלה מיותרת בקרב הציבור, הנחה היום (א׳) מנכ״ל מד״א אלי בין את כלל כוחות מד״א הפועלים בשטח להחליף את הסירנה המוכרת של האמבולנסים בצליל שונה, שאינו דומה לאזעקות המתריעות בפני נפילת רקטות. מנכ״ל מד״א: ״בימים אלה יש לגלות רגישות מרבית לחששות הציבור בישראל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר