הרבנים ראש העיר וסולטנוביץ בהנחת אבן הפינה. צילום: אלדד עובדיה

גם לרוסים מגיע: החלה בניית מרכז רוחני ליוצאי חבר העמים באשקלון

מדובר בקומפלקס ענק שיבנה בשכונת גן הוורדים ויכלול בתוכו מרכז רוחני, בית כנסת ומוקד סיוע לנזקקים. העירייה: המרכז רוחני יהיה מיוחד במינו והיחיד שייבנה בדרום הארץ

פורסם בתאריך: 29.4.19 16:39

     

הציבור הישראל רגיל לקטלג את בתי הכנסת על פי נוסח התפילה. יש בתי כנסת ליוצאי מרוקו, אשכנז, תימן, טוניסיה, אתיופיה אבל בקרוב יהיה באשקלון גם בית כנסת רוסי או אם לדייק של יוצאי חבר העמים.

טקס מרגש בו הונחה אבן פינה להקמת המרכז הרוחני ובית הכנסת ראשון מסוגו באשקלון כבר נערך במיקום המיועד: רחוב בני עקיבא בשכונת גן הוורדים. את הטקס, שנערך במעמד ראש העיר, תומר גלאם, הנחה רב קהילת עולי חבר העמים בעיר, הרב גדליה מלמד שדואג מזה עשור לצרכיהם הרוחניים והחומריים של העולים.


מיקום בית הכנסת בשכונת גן הוורדים

לדברי הרב מלמד מדובר בקומפלקס ענק שיכלול בתוכו מרכז רוחני, בית כנסת ומקום בו יופעל מערך סיוע לנזקקים.

"אבן הפינה הונחה בדיוק ביום א' בניסן יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש, אבן הפינה מסמלת שיסוד הבניין הוא 'ומעשי ידינו כוננו', אמנם צריך להוסיף עליו מלט מעשה ידי אדם כמו שכתוב 'אבן מעשה יד ה'" מסר הרב מלמד.

ראש העיר תומר גלאם קובע את האבן הראשונה שממנה תחל הבניה. צילום: אלדד עובדיה

ראש העיר, תומר גלאם נשא דברים ואמר: "מרגש להיות במעמד הזה, זוהי זכות גדולה עבור העיר בכלל ועבור התושבים בפרט. המסורת אומרת שמי שיוצק את היסוד הראשון להקמת בית הכנסת יזכה שתפילותיו באותה העת ייענו, מכאן אני מאחל לכל מי שנמצא כאן שכל תפילותיכם יענו".

על פי התכנית בנייתו תחל כבר בימים הקרובים. "עלותו של כל הקומפלקס הזה הוא ארבעה מיליון שקלים, אנו נבנה אותו בשלבים ועל פי התכנית בנייתו תסתיים תוך שנה שנתיים. את הקרקע הקצתה לנו עיריית אשקלון והבנייה היא מכספי תורמים מחוץ לארץ", אמר הרב מלמד.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2DbKE5N


עוד השתתפו בטקס חבר המועצה אלכס סולטנוביץ', סגן ראש העיר הרב יעקב אביטן, רב שכונת גן הוורדים, הרב חיים נחמיאס. את סוף הטכס הנעים אליעזר לאחו בשירה, זמרה וריקודים.

"כמו שבניסן נגאלו אבותינו בניסן נגאל ונוכל אחרי הפסח להתחיל בניה ולזכות לבניין בית המקדש השלישי במהרה בימינו" סיים הרב מלמד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר