שמשמת הרכב המנופצת. סימן לפגיעת ראש. צילום: גל צאלח

שלושה חודשי פסילה בלבד לנהג ש'פגע וברח'

עורך הדין רובי גלבוע הוכיח שהולך הרגל היה שיכור ושהנהג דווקא כן עצר לסייע בתאונה. מה שנראה כמו שלילה לזמן ממושך הסתיים בקול ענות חלושה

פורסם בתאריך: 26.2.19 13:52

     

היית מעורב בתאונת דרכים? לפני שניגשים למסור עדות במשטרה כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין המתחמה בדיני תעבורה.

באחד הלילות לפני כשנתיים בסביבות השעה עשר וחצי, נסע תושב אשקלון ברכבו בשדרות בן גוריון בעיר. באותו זמן חצה צעיר תושב העיר את אחת הצמתים במקום, הנהג פגע בו וגרם לו לחבלות קלות.

הצעיר פונה לקבלת טיפול רפואי בברזילי ומכאן החלה גם חקירה של המשטרה באשר להתרחשות התאונה. היתה גם טענה כי הצעיר 'פגע וברח'. לאחר חקירה של בוחני התנועה הוגש התיק לשלוחת התביעות של מרחב לכיש שם הוחלט להגיש נגד הנהג כתב אישום בגין סיכון הולך רגל שחצה במעבר חציה בנסיבות מחמירות, נהיגה בחוסר זהירות, התנהגות הגורמת נזק וחבלה, אי הגשת עזרה בתאונה ואי הודעה מיד על תאונה.

"הנאשם גרם לתאונת דרכים בכך שנהג רכבו ברשלנות, לא נתן תשומת לב מספקת לדרך, לא אפשר להולך הרגל לחצות את הכביש במעבר חציה בבטחה ופגע בו" נטען בכתב האישום המקורי. על פי כתב האישום, האיש לא עצר את רכבו במקום התאונה, לא הגיש לנפגע עזרה ולא דיווח למשטרה.

כאמור במקרה של תאונת דרכים עם נפגעים רצוי לשכור את שרותיו של עורך דין המתמחה בתעבורה עוד עוד לפני שנותנים עדות במשטרה. הנהג פנה האיש לעורך הדין רובי גלבוע – מומחה לדיני תעבורה – שיסייע לו.

עו"ד רובי גלבוע

במהלך המשפט תוך שהוא חוקר עדים שהיו במקום, הצליח להוכיח עו"ד גלבוע, כי הנאשם בניגוד לאמור בכתב האישום, עצר ולא נמלט לאחר התאונה, כמו כן הוכיח גלבוע, כי הנפגע היה תחת השפעת אלכוהול בעת התאונה.

בעקבות כך שונה כתב האישום. בכתב האישום המתוקן הואשם הנהג בנהיגה בחוסר זהירות בלבד ולא ברשלנות, כאשר רשימת הסעיפים החמורים נעלמה כלא היתה.

 

כיצד נעלמו הסעיפים החמורים שבהם הואש הנהג? "עובדות כתב האישום תוקנו משיקולי ראיות, אליהן נחשף בית המשפט", קבע עורך הדין מטעם המדינה בתיק הנידון. "ועל כן הגענו להסדר גם לעניין העונש, לקחנו בחשבון את כל הנסיבות, והעובדה בסופו של דבר הנאשם עצר במקום רק לא נשאר במקום".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בית משפט לענייני תחבורה באשדוד, קיבל לפני מספר ימים את הסדר הטיעון וגזר על הנאשם, שלושה חודשי פסילת רישיון על תנאי וקנס בגובה של 1,200 שקלים בעקבות המקרה.

לולא עבודתו המקצועית של עורך הדין יתכן שהנהג היה נאלץ להענש בחומרת הדין שכן נהוג להחמיר עם נהגים שמםקירים פצועים לאחר שפגעו בהם ולא מסייעים להם עזרה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר