ראש העירייה, תומר גלאם ושר התחבורה, ישראל כץ. צילום: דוברות עיריית אשקלון
ראש העירייה, תומר גלאם ושר התחבורה, ישראל כץ. צילום: דוברות עיריית אשקלון

תקועים בפקקים? שר התחבורה מבטיח לשדרג את התחבורה באשקלון

"המשימה שלי היא להפוך את אשקלון לעיר עם תחבורה מתקדמת, יעילה ומהירה" אמר השר. על הפרק: תקצוב יצירת יציאה חמישית מהעיר, הפרדה מפלסית בשד' רבין, הרחבת כביש 4 ועוד..

פורסם בתאריך: 31.1.19 15:35

     

הבחירות לראשות העירייה אמנם חלפו ונשכחו אך כעת מגיעות הבחירות לכנסת ה-21 ונראה שנושא התחבורה בעיר, המטריד בצורה משמעותית את מנוחת התושבים, לפחות את אלה המתגוררים בצפונה של העיר מוצא את עצמו שוב קלף חזק בגלריית ההבטחות שניתן להבטיח לציבור הבוחרים. אחרי ההבטחות וההצהרות ולאחר שהעירייה גם הקימה כיכרות והרחיבה כבישים דרושים עדיין פרוייקטים משמעותיים וגדולים שבלעדיהם מאמציה של העירייה לא יחוללו את השינוי.

הבוקר הגיע שר התחבורה, ישראל כץ וצמרת משרדו לאשקלון ונפגשו עם בכירי עיריית אשקלון.

צמרת עיריית אשקלון עם צמרת משרד התחבורה. מנסים לפתור את בעיות התחבורה בעיר. צילום: דוברות עיריית אשקלון

המדינה משקיעה מיליארדי שקלים בתחבורה והשר מכבד בנוכחותו לעיתים קרובות אירועים של פתיחות כבישים ומחלפים בכל רחבי הארץ ונראה כי הגיע הזמן שגם אשקלון תתוקצב ותתחולל בה מהפכה תחבורתית.

במהלך הפגישה העלה ראש העיר, תומר גלאם נושאים משמעותיים שנועדו לתת מענה לבעיות התחבורה באשקלון.

שיקוע מפלסי בצומת פנינת אפרידר

נראה כי הפרוייקט המשמעותי, שלא נראה כמוהו באשקלון, שבמהלך ביצועו יסבלו תושבי צפון העיר ושצפוי בסופו של דבר לחולל שינוי הוא ביצוע שיקוע מפלסי בצומת הרחובות יצחק רבין ומנחם בגין. על פי התכנון לכל כיוון בשד' יצחק רבין יהיו 3 נתיבים כאשר במרכז תהיה רצועה מרכזית לתנועת תחבורה ציבורית לשני הכיוונים. בצומת הלא משוקע (מנחם בגין ושד' ירושלים) יפעל עדיין רמזור.

הגשר כמו זה מתוכנן בצומת רבין-בגין. צילום: דוברות העירייה

כניסה חמישית לעיר

פרויקט נוסף אשר יצור למעשה כניסה חמישית לעיר אשקלון הוא גשר שיוקם מהכביש הצמוד לפאוור סנטר 'שער אשקלון' לכיוון אזור התעשייה הצפוני כשהוא עובר מעל מסילת הרכבת. הגשר הזה, שעל פי התכנון יהיה ארוך 400 מ' וברוחב 26 מ', יצור חיבור ישיר בין כביש 3 לתוך העיר ומלבד זאת יחבר את תחנת הרכבת והאזור המסחרי לעיר שעתה יש קושי להגיע אליהם בצורה ישירה ממרכז העיר ומדרומה.

בצידו המערבי של הגשר המתוכנן, צפוי פרוייקט נוסף של חיבור בין שני קטעי שד' התעשייה ויצירת כביש ישיר בין שדרות מנחם בגין (היציאה הצפונית כיום) לשד' דוד בן גוריון (היציאה המרכזית). בגובה של כ-18 מיליון שקלים.

יציאה מהירה משכונת שמשון דרומה

אם במערב העיר ובצפונה ישתדרגו בעתיד הדרכים גם דרומה יזכה לטיפול הולם. מלבד כביש עוקף עתיקות שיחבר בין אזור הסיטי לאזור התעשייה הדרומי בכביש רחב שיסלל בין הגן הלאומי לשכונת בנה ביתך, מתוכנן גם פרוייקט להרחבת כביש היציאה הדרומית משכונת שמשון עד הכיכר הכניסה למפעל קרלסברג.

צר ומיושן. כביש אליעזר בן יהודה. צילום: אלירם משה

על פי התכנון הכביש יורחב לשני נתיבים לכל כיוון,  דבר שישפר את הגישה ליציאה הדרומית.

 

גם עתיד התחנה המרכזית שעליה דובר רבות לקראת הבחירות לראשות העיר נידון בפגישה. גלאם העלה בפני השר את הנושא וציין כי היא מיושנת, נמצאת במצב פיזי ירוד ביותר ובתנאים תשתייתיים קשים שלא מתאימים וראויים לעיר גדולה בישראל שעוד הולכת וממשיכה לגדול משמעותית כבר בשנים הקרובות.

התחנה המרכזית באשקלון. צילום: דני סבח

מדובר בשטח פרטי השייך לחברת נ.צ.ב.א כבר עשרות שנים. גלאם ביקש מכץ לדרוש מהם לבצע את שידרוג התחנה בהקדם האפשרי.

נושא נוסף שעלה הוא קשיי התחבורה בסמוך למוסדות החינוך בעיר והמחסור בתחבורה ציבורית לבתי ספר, בהם בשכונת אגמים והמקיפים בעיר.

"נושא התחבורה הוא אחד הנושאים החשובים העומדים על סדר היום שלנו כרשות. ביקשתי מהשר לקדם את בנושאים האלו כדי להביא בשורה משמעותית עבור תושבי אשקלון המתמודדים מידי בוקר עם עומסי תנועה רבים וכדי להקל על היוצאים מהעיר והנכנסים אליה מכביש 4" מסר היום גלאם והוסיף "אני שמח שהשר רואה עין בעין את חשיבות הנושאים הללו והבטיח כי יעשה כל שיידרש על מנת להביא לקידומם".

צמרת משרד התחבורה עם צמרת העירייה בחדר הישיבות של עיריית אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

השר סיים את הביקור באשקלון ומסר: "לאשקלון מגיעה תחבורה מתקדמת, איכותית, מהירה ויעילה ויחד עם צוות המשרד אני מבטיח שנעשה כל שביכולתנו כדי ליישם זאת. אנחנו מדברים על הרחבת כביש 4, הוספת נתיב תנועה וביטול הרמזורים במקום על מנת לאפשר זרימת תנועה גדולה יותר וזמנים קצרים יותר עבור תושבי אשקלון בפרט ותושבי האזור בכלל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר