מאות בני נוער באירוע לציון יום הקדיש הכללי. צילום: פוטו יוסי את עוזי

עשרה בטבת: אמש נערך אירוע לציון יום הקדיש הכללי

היום צום לזכר חורבן בית המקדש ולזכר חללי השואה שמועד מותם לא נודע. מאות תלמידים השתתפו באירוע שהוקדש השנה לזכרם של ניצולי השואה, דוד אריאל ומשה מנדל, זכרם לברכה

פורסם בתאריך: 18.12.18 11:10

     

היום יום עשרה בטבת שבמסורת היהודית מצויין כיום צום אשר בו החל המצור על ירושלים שלאחר שנה וחצי ארע חורבן בית המקדש הראשון. אולם יום זה מצויין גם כיום הקדיש הכללי לזכרם של חללי השואה שיום מותם לא נודע.

אמש, ערב עשרה בטבת, נערך אירוע לכלל תלמידי בתי הספר התיכוניים בעיר, בהפקת המחלקה לתרבות יהודית בעיריית אשקלון, בשיתוף עמותת י"ש ובהשתתפות גמלאי העיר וניצולי שואה.

באירוע השתתפו מאות תלמידים, שהתמודדו עם מצד אחד עם נושא חורבן בית המקדש הראשון ומצד שני עם השואה במבט עכשווי, כאשר ניצולי שואה ובני הדור הצעיר ניהלו שיח בין דורי משותף על מהות הזיכרון ועל הדרך בה יש לספר את סיפור השואה לדורות הבאים.

מקהלת פרחי אשקלון מופיעה. צילום: פוטו יוסי את עוזי

האירוע הוקדש לזכר ניצולי השואה תושבי אשקלון, דוד אריאל ומשה מנדל, זכרם לברכה, שהלכו לעולמם בחודשים האחרונים לאחר עשרות שנים של פעילות להנצחת השואה.

כבמהלך האירוע שולבה פעילות אומנותית של אומנית החול, ציבי וקסן,  מקהלת 'פרחי אשקלון' הופיעה על הבמה והתקיים פאנל בהנחייתו של אבי רט, עורך התלמוד הישראלי. משתתפי הפאנל בשני הסבבים: רבקה פרל והנכד שלה סגן בנימין שילה פישמן, מנהל האולפנא, הרב ינון בן דוד, עידו אריאל, נציג משפחת אריאל ומרצה לתקשורת במכללת 'ספיר', אל"מ (במיל') נוחי מנדל, נציג משפחת מנדל ומנהלת מקיף ד', שרה מצרפי.

 

בסופו של האירוע ציינו התלמידים ומחנכיהם, כמו גם ניצולי השואה את חשיבותו של אירוע מסוג זה המאפשר להם התחברות ישירה בין הדורות וחוויה רב דורית משותפת הממחישה ומחזקת את התחושה שסיפור ההיסטוריה היהודית נלמד וממשיך גם לדורות הבאים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ראש העירייה, תומר גלאם לא יכל להתשתתף באירוע ובמקומו נכחה סגניתו, מיריי אלטיט, שהדליקה נרות זיכרון לזכר ששת המיליונים, בירכה את המשתתפים והדגישה את חשיבות הארוע ותרומתו לעיצוב הדור הבא של הנוער באשקלון ובארץ כולה.

סגנית ראש העיר מיריי אלטיט מדליקה נרות. צילום: פוטו יוסי את עוזי

גם מנהל אגף תרבות נוער וספורט, נמרוד גלנטה, נכח באירוע והדליק נרות לזכר הנרצחים.

מארגני האירוע מבקשים להודות לשלמה ושושנה מלכה ואברהם מושקוביץ.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר