החנוכיה הגדולה של חב"ד ברחבת בית יד לבנים. צילום: פוטו יוסי את עוזי

מאירים את החג לקשישים ולניצולי שואה

היוזמה במסגרת פרויקט 'ושמחת' הכולל ביקורי מתנדבים בבתי אזרחים ותיקים עריריים וניצולי שואה בחגי ישראל

פורסם בתאריך: 5.12.18 14:20

     

חג החנוכה בעיצומו ובעיריית אשקלון דואגים שגם אלה שמתגוררים בגפם ולעיתים גם בחוסר כל יחוו את החג ואת מנהגיו. בתחילת השבוע התאספו כ-300 מתנדבים, פעילים מהשכונות ועובדות סוציאליות ובני משפחותיהן, ברחבת 'יד לבנים' להדלקת נרות משותפת. היתה זו ההדלקה של 'הנר הראשון' בחג זה.

ראש העיר תומר גלאם לא יכל לשהתתף בטקס וממלאת מקומו, סופיה ביילין, יחד עם סגני ראש העיר דורון נקשרי ומיריי אלטיט, המשנה לראש העיר, איתי סהר, חברי המועצה, יורם גניש ואלכס גרינברג ומנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים, מזל לוי הגיעו לחגוג עם ניצולי השואה והקשישים.

בכירי העירייה עם ראשי המתנבים. צילום: פוטו יוסי את עוזי

המתנדבים חולקו לצוותים ויצאו לבתי האזרחים הוותיקים בעיר, מצוידים בערכות שכללו: חנוכייה, נרות, סופגניות, משחקים וסביבונים, על מנת שלכל אזרח ותיק תהיה את האפשרות לקיים את מצוות הדלקת נרות חג החנוכה באווירת אחדות משמחת ומרגשת.

סגן ראש העיר, דורון נקשרי, הצטרף לאחד הצוותים ויחד הם הדליקו נרות בביתה של דינה תורג'מן, אזרחית ותיקה שנולדה בפיליפינים ואיבדה את מרבית משפחה בהתקפות צבא ארצות הברית על הירושימה. מאז עלייתה ארצה, היא גרה באשקלון, עבדה כמורה לאנגלית וחינכה דורות רבים.

המתנדבים ובכירי העירייה אצל דינה תורג'מן. צילום: פוטו יוסי את עוזי

"פעילותם של המתנדבים למען הזולת נארגת למסכת נפלאה ומרשימה המייצגת את דמותה היפה של החברה בישראל בכלל והעיר אשקלון בפרט. המעורבות החברתית והאחריות ההדדית למען הזולת מהווים את הבסיס האיתן לאיכות חיים בקהילה, ומטביעים את חותמם על אופייה", אמר נקשרי.

מנהלת אגף הרווחה בעירייה, מזל לוי, בירכה את הגברת תורג'מן באריכות חיים, בבריאות איתנה ובחג חנוכה שמח. "אני מברכת על הפרויקט הייחודי שאליו נרתמות עובדות ובני משפחותיהן מחוץ למסגרת העבודה, בהתנדבות מלאה, במטרה להעניק ללקוחות האגף הוותיקים חוויה משפחתית מעצימה ומרגשת", אמרה לוי.

מנהלת בית המתנדב, חגית קוטרו, הודתה למאות המתנדבים. "בביקורם אצל הקשישים הם מצליחים להאיר ולתת להם תקווה גדולה לחיים מוארים וטובים יותר ולו לרגע אחד" ציינה.

לפרויקט המבורך שותפים: אגודת חב"ד, מנהלות השכונה, פעילים מהשכונות, כפר הסטודנטיות ש"י, מפעל קרלסברג, שותפות אשקלון בולטימור, יחידת החילוץ 'מגן', לאורו נלך, הקרן לרווחת ניצולי השואה, מעגל הנשים וכמובן מתנדבי בית המתנדב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר