גן ילדים. אילוסטרציה: אלירם משה
גן ילדים. אילוסטרציה: אלירם משה

של מי הגן הזה?

ילד הלומד בגן חובה של חב”ד בעיר, לא מקבל גננת שילוב שלה הוא זקוק מאוד. לדברי אימו, הסיבה היא מעבר של הגן להיות גן עירייה, “המעבר לא הושלם, והילד שלי משלם את המחיר”, היא אומרת

פורסם בתאריך: 5.12.18 10:53

     

ע’ בן ה-5.5, המתחנך באחד מגני חב”ד באשקלון, זכאי לגננת שילוב. הוא קיבל את האישור של ועדת השילוב כבר בסוף השנה שעברה, לאחר שעבר אינספור בדיקות ואבחונים. הגננת שלה הוא זכאי אמורה לעזור לו לצמצם את הפערים שצבר בשל הקשיים שאיתם הוא מתמודד. למרות הקשיים, גננת השילוב אמורה להיפגש עם ע’ בהיקף של שעה שבועית אחת בלבד. אלא שמתחילת השנה גם את זה הוא לא מקבל.

ילדים עם צרכים מיוחדים. זקוקים לשילוב

לאחרונה החלו גני חב”ד רבים ברחבי העיר תהליך של מעבר לגני עירייה, ולטענת אימו של ע’, זאת הסיבה שבגינה הבן שלה נופל בין הכיסאות. “אנחנו עושים הכול על מנת לעזור לו ולצמצם את הפערים שלו. יש לו קלינאית תקשורת וריפוי בעיסוק, אבל את הסיוע המועט שמגיע לנו לקבל מהעירייה וממשרד החינוך אנחנו לא מקבלים”, היא אומרת. “הבנתי שהתהליך של המעבר של הגן מגן חב”ד לגן עירייה עדיין לא הושלם סופית, ולכן הילד שלי לא מקבל גננת שילוב ונופל בין הכיסאות. כבר בתחילת השנה קיבלתי הודעה על כך שהוא עבר את הוועדה, אבל שום דבר לא נעשה. אז בהתחלה המתנתי בסבלנות, אבל ככל שחלף הזמן התחלתי לשאול שאלות ולאף אחד אין תשובות לספק לי”. לדברי האם, הגננת בגן אמרה שמדובר בתהליך שלוקח זמן, והיא מצדה ניסתה ללחוץ על כל הגורמים הרלוונטיים.

ילדים מהדרום בפעילות בגן הבוטני

ילדים משחקים. אילוסטרציה

האם גם פנתה לעירייה בניסיון לברר כמה זמן בדיוק לוקח התהליך הזה, שבגינו הילד שלה כבר שלושה חודשים ללא סיוע וגם שם לא זכתה למענה. “הוא לא סתם עבר את הוועדה ונקבע כי מגיע לו סיוע. זה ילד בן 5.5 שעתיד לעלות בשנה הבאה לכיתה א’ ואנחנו רוצים לסייע לו כמה שניתן. אין לי מושג מתי ייפסק כל הטרטור הזה ומי יחזיר לנו את השעות שהלכו לאיבוד עד כה. הוא עדיין קטן, כל שעה כזאת יקרה מפז ומשמעותית מאוד עבור ההתפתחות שלו, ואנחנו מבזבזים זמן יקר. אני מרגישה שאין למי לפנות ואין עם מי לדבר, אף אחד לא סופר אותי ורק מגלגלים אותי מאחד לשני. מדובר בסך הכול בשעה אחת בשבוע, שעבורנו היא קריטית וחשובה. הילד שלי לא מקבל את מה שמגיע לו על פי חוק, בזמן שמישהו נח לו בשקט על זרי הדפנה. הילד שלי משלם את המחיר של התנהלות לא ברורה וחסרת אחריות”.

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר: "לפני יומיים בלבד קיבל הגן סמל מוסד רשמי של משרד החינוך. בתוך כך הוסדרה ממועד זה גם שעת השילוב עבור הילד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מעיריית אשקלון נמסר: "מדובר בגן שעבר השבוע, באופן רשמי, לפיקוח של החינוך הממלכתי דתי. בהתאם לכך, מעתה, יקבל הילד את שעת השילוב לה הוא זכאי. על פי החלטת משרד החינוך, לא ניתן לקבל שעות שילוב רטרואקטיבית. לסוגיית המעבר מגני חב"ד לעירייה, הוא הושלם באופן מלא".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר